Model mający umiejętność Sztuka może wykupić dostęp do mocy ze Sztuki Mentalizmu za 7 pkt. Model może wykupić tyle dyscyplin Sztuki, ile wynosi poziom jego umiejętności Sztuka. Wykupienie dostępu do określonej dyscypliny daje dostęp do wszystkich zaklęć z danej dyscypliny, o ile opis zaklęcia nie mówi inaczej.
Nazwa Mocy: Biegłość
Rodzaj: technika
Zasięg: osobisty
Cel: –
Stopień Trudności: 0
Efekt: Do końca aktywacji model traktuje wyniki rzutu z zakresu 1-3 jako absolutny sukces.
Nazwa Mocy: Lot
Rodzaj: technika
Zasięg: osobisty
Cel: –
Stopień Trudności: 2
Efekt: Model traktowany jest, jakby był wyposażony w Plecak Odrzutowy. Krytyczna Porażka na teście dowodzenia traktowana jest jak zwykła porażka.
Nazwa Mocy: Niewrażliwość
Rodzaj: technika
Zasięg: osobisty
Cel: –
Stopień Trudności: 2
Efekt: Do końca aktywacji model traktowany jest, jakby miał zdolność Ciężki Pancerz:1
Nazwa Mocy: Samodoskonalenie
Rodzaj: technika
Zasięg: osobisty
Cel: –
Stopień Trudności: 1-4
Efekt: Określ stopień trudności i jedną z następujących charakterystyk: WW, WS, S deklarując użycie mocy. Do końca aktywacji model zwiększa wybraną charakterystykę o stopień trudności.
Nazwa Mocy: Samoleczenie
Rodzaj: technika
Zasięg: osobisty
Cel: –
Stopień Trudności: 2
Efekt: Udane użycie oznacza uleczenie jednej rany modelowi używającemu tej mocy. Model nie może mieć więcej punktów życia niż początkowo.
Nazwa Mocy: Szybkość
Rodzaj: technika
Zasięg: osobisty
Cel: –
Stopień Trudności: 0
Efekt: Do końca aktywacji model otrzymuje +1 Ruchu i zdolność Daleka Szarża: 1
Czyli Bohaterka EM musi dodatkowo zapłacić 7pkt. za możliwość używania Sztuki.
Niewrażliwość – o to chyba będzie moja ulubiona technika 🙂
Tak, musi. Pamiętaj, że niewrażliwość działa do końca aktywacji – czyli w zasadzie służy do tego, żeby nie odstrzelił jej nikt 4 liter z czekania.
Aha, tutaj za każdą moc płacisz te 7pkt?
Nie, za całą dyscyplinę – masz wyraźnie na górze.
Tak się mi wydawało, jednak słowo “wykupić” w tym zdaniu mnie zmyliło.
“Model może wykupić tyle dyscyplin Sztuki, ile wynosi poziom jego umiejętności Sztuka”
Dyscyplin. Całych. Np. Mentalizm+Jasnowidzenie
Czyli w sztuce nie ma limitu jak w Harmonii do jednej dyscypliny. I możesz brać czary z różnych dyscyplin?
Jeśli masz dostatecznie duży poziom umiejętności (nie tak dużo modeli ma) – jasne, bierz. Tylko płać.
dla EM to jednak trochę średnio. 1 technika na aktywację, nie wyjdzie i koniec. Sama panienka to nie przekoks typu Inkwizytor Majoris, 2W, 9Mocy. Ech. W egzorcyzmach Wypędzenie Złych Myśli jest nieporównywalnie lepsze od innych czarów.
Dzięki Pietia, że wrzuciłeś sztukę:))))
Saruman, gdzie jest napisane jedna technika na aktywacje?
nom, właśnie patrze, że nic nie ma o tym. “Technika: wykorzystanie Mocy deklarowane jest w momencie Aktywowania Modelu i nie wymaga zużycia akcji (opis tych mocy nie będzie zawierał punktu Akcje), jednak można próbować wykorzystać tą Moc tylko raz w ciągu Aktywacji” czyli jedną technikę, raz… sam nie wiem. Ale było by fajniej jak by było 1 technika jeden raz, a nie w ogóle jedna.
Tylko jedna, sorry panowie.
Czyli jest nowość. Choć w takim wypadku dla mocy KI jest to mocno ucinające możliwości walki.
@Pietia
To nowość prawda? To znaczy, że może mi się udać jedynie jedna technika, czy że mogę próbować użyć jedynie jednej techniki?
I zgadzam się z Thoraxem – to mocne ograniczenie (może nawet za mocne).
Naniesiecie te zmiany na blogu?
“[…]w jednej aktywacji możesz użyć tylko jednej techniki. Raz. ”
Cytat z Pietii. Myślę że nie ma tu miejsca już na dyskusje. W pewnym sensie to ma spory sens jak to przemyślałem. Mistrz miecza samurajów mógł zatechiczyć “przyśpieszony krok nomury” i “wielki żabi skok” co daje bagatela 22 cale szarży. Co więcej rzadko się mi to udawało. Bardziej to uderza w nefarytów. Wg mnie dobry koncept 😉
“Technika: wykorzystanie Mocy deklarowane jest w momencie Aktywowania Modelu i nie wymaga zużycia akcji (opis tych mocy nie będzie zawierał punktu Akcje), jednak można próbować wykorzystać tą Moc tylko raz w ciągu Aktywacji ”
Tą Moc… a nie jakąkolwiek Technikę! Ja to zawsze inaczej rozumiałem.
W tej chwili jest Tą Moc – i tak NA RAZIE zostaje. Ale to “jednej techniki, raz” to taka mała zapowiedź.
@Pietia
No i git… do czasu gry to się nie zmieni będę nadal próbował rzucić na tyle technik (do tej pory Ki) ile wykupiłem 😉 dla każdej techniki jeden raz.
A ja się będę już przyzwyczajał na jedną technikę.
Można by zrobić że za każdą technikę ponad jedną rzuconą/próbowaną zwiększa się szansa krytycznej porażki o stopień trudności rzucanej techniki, kumulatywne z następnymi.
Raczej będzie tak:
-deklarujesz wszystkie techniki do rzucenia
-za każdą powyżej 1-szej Stopień Trudności wszystkich(!) rośnie o np. 2 lub 3
-rzucasz
Brakuje sztuce czegoś do osłony i do zbierania/ld – tam to zbieranie 1 modelu jest cienkie strasznie. Reszta rzeczy jest w porządku, choć tyle czarów a wszystkie bardzo podobne.
Czy używając Biegłości można dodać Minie p. panc. +4 do obrażeń?
Oczywiście że nie można, tak samo jak mina nie dostaje bonusów z szarży, mortyfikacji, zabójczych ciosów i czegokolwiek innego.