Legaci zostali mocno przerobieni – nie byłem zadowolony z wersji 2.0 która była kompromisem i w końcu udało mi się znaleźć rozwiązanie – w postaci nowej strzelby dla oddziału.
– zamieniono WW i WS miejscami, usunięto Trening Grupowy, dodano Szturm i obniżono koszt
– zmieniono strzelbę HG-14 na HG-14C (fluffowo to skrócona, ‘uliczna’ wersja HG-14), która stanie się bronią szturmową (i można wykonać nią Szturm bez żadnych minusów) za to spadł jej cluster i jam
– grenadierzy wrócili z powrotem, jako opcjonalni 0-2
– LMO jako specjaliści wzrośli do 0-2, ich koszt spadł nieznacznie
– Kat zachował statystyki inne od reszty oddziału jako specjalista do WW – nawet podbiłem mu WW do 9
Inspektor Legatów również rozstał przerobiony pod oddział (WW i WS zamienione, usunięty Trening Grupowy, dodany Szturm, strzelba zamieniona na HG-14C).
Medyk dostał trochę zmian:
– nieudana użycie umiejętności nie zabija rannego od razu
– modele ranne czekają na pomoc do następnej aktywacji a nie do końca tury
Może coś się jeszcze zmieni, bo cały czas nie jestem tym zachwycony (z drugiej strony nie chciałbym przesadzić).
Kosiarz Dusz dostał Kroczenie w Cieniu i koszt mu podskoczył znacząco.
Motory Zwiadowcze Boski Gniew:
– radiooperator zmniejszony do 0-1
– zmieniono liczbę zwiadowców na 2-4
– Żywotność motorów spadła do 1, dodano uwagę na temat uszkodzeń motorów i obrażeń dla załogi
Koszty punktowe zostały jak były – ci goście do tej pory mieli sporą zniżkę na wszystko (zwłaszcza w stosunku do Pegazów).
Niedługo zmiany do Daymio, rodowych katan i innych przyjemności skośnookich 😉
Pretoriańskie Owce i Rajskie Pretoriańskie Owce zmodyfikowane do wersji 2.1:
– poprawiono próg morale na 0, tak że po śmierci bliźniaka łowca rzuca na panikę a nie złamanie
– dodano brakującą Determinację
Razyda, Zbłąkana Razyda i Naskańska Razyda zmodyfikowane do wersji 2.0:
– dodana została Odporność na Morale
– Razydom podskoczył koszt, Naskańskim nieznacznie spadł, za to podrożał Hellblaster
– dostały możliwość wykupienia Niezawodności i/lub Ataku Wtórnego
Kosiarz Dusz raz jeszcze w tym samym wpisie 😉 :
– stracił Mroczna Harmonia:1 której nie powinien mieć
– podskoczyło mu DW o jeden punkt (więcej nie dostanie, bo zacznie być za dobry do inicjatywy 😉 )
– koszt podskoczył mu jeszcze bardziej
I może Kosa Dusz zostanie lekko przycięta w niedalekiej przyszłości (ale to lekko)
10K:
– minimalny rozmiar oddziału powiększony do 10
– wszystkim modelom podniesiony P do 21
– podniesiony koszt centuriona o dwa punkty
– dodany nekromutant ‘kapral’ (również z P 21)
– podniesiony koszt zwykłych legionistów o jeden punkt
– dodana możliwość wzięcia Legionistom z 10K amunicji specjalnej do Kratachów
– legionista zmieniony na 8-14 (znaczy że żeby mieć LKMy trzeba powiększyć oddział, plus możesz wystawić maksymalny oddział bez żadnego specjalisty)
– próg morale zmniejszony do 3 (nekromutanci i centurioni z tego oddziału wystoją minimalnie dłużej przy stratach zombiaków)
Behemot 2.0:
– dostał Wrzeszczący Pocisk który powinien mieć od dawna
– upgrade na Potężnego Pretoriańskiego Behemota daje parę obrażeń więcej (przez co ma jakikolwiek sens)
– Atak Wręcz dostał zasięg 3″
– koszt podskoczył do 150
Ikonoklasa 2.0:
– dostał brakującą Determinację
– WS podniesione do 8, żeby jego Wrzeszczący Pocisk czasem coś trafiał 😉
– ŻW podniesiona do 5 (podobnie jak ma jego pierwowzór – Biogigant)
– koszt podskakuje ostro w górę do 110 punktów (powyżej zasad testowych, bo miał mocną zniżkę w stosunku do swoich możliwości)
– Opancerzone Ramiona stają się droższe (bo to mocno fajny wariant), Wiele Ramion staje się tańsze (bo w tym czasie mógłby zrobić i tak 4 ataki i jeszcze pobiegać)
Kolos Zarazy 2.0:
– dostał Wrzeszczący Pocisk który powinien mieć od dawna
– upgrade na Potężnego Kolosa Zarazy daje parę obrażeń więcej (ale kosztuje też drożej)
– Atak Wręcz dostał zasięg 3″
– koszt skacze w górę do 135 punktów (podobnie do zasad testowych)
Kadawerzy, zarówno Algerotha jak i Denisa podrożeli o jeden punkt.
Wcześniej pisałem o modyfikacji Mrocznej Owcy (chodziło oczywiście o Pretoriańskie), teraz w końcu to zrobiłem – Mroczna Owca 2.0:
– ujednolicony wybór broni do 3 zestawów, które zostały trochę zmodyfikowane
– WW podniesione do 11 (żeby trochę pomóc zestawowi na krótki dystans)
– dodana Odporność na Morale i Zmysł Taktyczny: Osobisty
– koszt poszedł do góry o kilka punktów
Minimalnie przepisałem tekst umiejętności Doradca, żeby był czytelniejszy (i przygotowany pod ewentualne zmiany umiejek).
EDIT
Kolejna porcja poprawek:
– Nienawiść została trochę obszerniej opisana, podobnie jak Inspiracja Również Propaganda dostała drobne uściślenie przy okazji.
To teraz szturmowcy IDMFu ze strzelbami wydają się przepłąceni w porównaniu. Lepsi o punkcik WW, DW i fajniejszą strzelbę (ale za to bez szturmu, więc nie tak bardzo),za to gorsza broń do WW i brak świetnie komponującej się tutaj zaciekłości. I aż cztery punkty więcej? Choć fakt, że kompozycja oddziału znacznie elastyczniejsza.
Szturmowcy mają kolesi z karabinami i miotacze oprócz strzelb, więc wydaje mi się że z nimi nie jest tak źle – zachęcam do testów jednych i drugich, żeby zobaczyć jak się spisują w obrębie armii 🙂
Kudłaty
Miałem napisać to samo tylko odwrotnie, nadal ten 32 jest przekoksowany i legaci z clusterem:2 to powinni być tańsi…
Jak szczur powiedział plus podstawowa kwestia:
R3 a R4 KROPKA.
CKD.
Poza tym, że mieszny oddział to moc, to Cluster:2 i 4 plus średnie miotacze!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! w stosunku do wzornika strzelby.
Faktycznie, R4 przegapiłem. W takim razie wszystko ok, w takim oddziale jest warty kilku punktów.
Zgodnie z bardzo mundrom sugestią wprowadziłem nową kategorię na blogu – Zmiany, gdzie lądują posty o rzeczonych zmianach informujące (i je zawierające) 🙂
Zasady testowe pozostały w ogólnym, a zestawienie aktualnych zasad testowych przykleiłem, żeby było łatwe do znalezienia – jak za bardzo przeszkadza w przeglądaniu bloga to dać znać.
Szczur troche przesadzasz jeśli chodzi o Motory Boski Gniew, a) brak UBGL i granatów!!! b) pistolet dość mocno słaby, c) mniejszy rozmiar (mógł byś podnieść o 1:)?)
Sam widziałeś czym się kończy szarżowanie takim motorem? Może Cięcie w przelocie jako opcja albo na specjaliście? Bo biedne są dość i drogie. 60-120 punktów minimum. Można im dać Miny ale to troche dziwne.
W Kapitolu pustynne skorpiony zostają takie jakie są?
może jak by te “zmiany” dać jakoś tak aby były osobno od ogólnych albo coś? Żeby łątwo znajdować zasady testowe?
Nie przycinaj żółtych za bardzo, bo zaczynają mięknąć strasznie w porównaniu z 2W specami do CC z innych korpów…;/
Medycy chyba będą bardzo ok. Coś więcej to by podrożeli, czuję, że medyków się zrobi duużo:)
No i brak grupy wsparcia:P :(((
Co do motorków – w przeciwieństwie do Pegazów są naprawdę przystosowane do walki, zwłaszcza dzięki Determinacji. Szept jest nieznacznie gorszy od Ironfista i nie mają UBGLa, ale za to są w stanie mocno kopnąć wręcz i się do walki wręcz zbliżyć.
Grupy wsparcie nie dostały – ten oddział ma mniej problemów z morale (dzięki determinacji), plus z nią zdecydowanie musieliby pójść kosztem w górę.
Za 60 punktów masz kontrwywiad dla okolicznych kart, który jest w stanie kogoś dziabnąć i jest dodatkową aktywacją. Za 120 punktów masz nienajgorszy 2W oddział do walki wręcz 😉
Co do rozmiaru – może dostaną jakiegoś specjalistę do walki wręcz i wtedy rozmiar pójdzie w górę.
Pustynne Skorpiony zostają jak są – na razie staram się nie ruszać Capitolu.
Trochę poprawek – na razie pilne do Legionu.
Mishima na katany chwilę poczeka, aż rozwiązanie będzie w 100% satysfakcjonujące. Wtedy pewnie też załatwię kwestię brakujących rzeczy na Mekach.
I więcej poprawek do Legionu – w tym byczki.
Kolego Szczurze. Czy to zemsta za nasze pojedynki ?? 🙂
Zabrałeś Kosiarzowi mroczną, OK, żadko mu coś dawałem. Ale żeby aż tak drastyczny wzrost ceny??. NIe jest to gość który może wygrać cały mecz. No cóż, ty go zlekceważyłeś, ale to był wyjątek. Z pozostałymi graczami nie błysnoł niczym. Pomógł przejść na tamten świat 2-3 modelom i tyle. I to niestety jest regółą. 40 pkt za tego pana to i tak dużo. Kadawerzy 1 pkt w górę. ZA co??? Taki fajny grunt. A może dowodzący nimi centurion u Algiego dostanie +1 do ruchu??
Hehehe 😀
Nie, sporo modeli miało dostać poprawki już od dawna, za to przed turniejem zastopowałem poprawki do Legionu którym miałem grać 🙂
Co do Kosiarza – Harmonii nigdy nie miał mieć, to było przeoczenie (plus dawało nieprzyjemne pole do przeginek). Ja go zlekceważyłem i owszem, zasłużenie dostałem baty.
Niemniej jego wzrost wynika z tego, że przed turniejem jeszcze przejrzałem jego potencjał (pierwszy atak praktycznie nieblokowalny, trafia na 16-17, zadaje 13-14/16-17 x2 obrażeń) – ten model jest miękki ale może spokojnie zrobić straszne killing spree, zwłaszcza jeśli wystawi się więcej niż 1.
A AV:1 pozwala mu spróbować wciągnąć cały oddział ciężko opancerzonych modeli za kilkukrotność jego kosztu bez większych problemów (spokojnie można założyć że jest w stanie zdjąć Mekę, poszatkować Kraitha czy Condora, zdziesiątkować oddział V/V, Samurajów Feniksa czy zdjąć Daymio).
Mi się wydaje że jest cały czas minimalnie za tani w stosunku do tego co da się przy jego pomocy zrobić (zwłaszcza wystawiając w armii 2). Potestuj go w tym koszcie, ja też planuje.
Co do kadawerów – słuszna uwaga, centurion niedługo dostanie +1 do M, miałem to nawet zapisane, ale nie przejrzałem jeszcze poturniejowej kartki 🙂
Cały czas to jest taki fajny grunt, tylko właściwiej wyceniony.
Te wszystkie miecze w legionie – trzeba pododawać 1 p do kosztów Centurionów itp?
Z tym snajperem przepraszam, macię taką wizję Bauhausu i tyle. Sorx. Mi się wydaje jakiś koślawy – może to cena, bycia do wszystkiego? Fakt przewaga jest broni p.panc w szeroko rozumianym ujęciu, a takich rzeczy jak lkm’y, miotacze, snajperki, czy w ogóle jakiejś nadreprezentacji. (np. Capitol: dużo sprżętu specjalistycznego, Imp podobnie, bractwo dużo mniej, Mishima też sporo ale bardziej monotematycznie, tylko w legionie jest podobnie.)
Z ATS’ami jednak jeszcze przydało by się je wzmocnić ciut – zawsze to było coś czego trzeba było się bać, a teraz to w połowie przypadków lepiej było by walić z konwencjonalnej amunicji czy innych. Zaś MAski p.gaz są bardzo drogie i mało chronią.
Testował już ktoś medyków w nowej wersji? Mogą być bardzo mocni.
Ciekawi mnie jak wypadł bym spam snajperów i razyd wsparty 10tyś Alakhaia i Karnofagami.