W ramach ADHD projektowego oprócz trzech armii do Trench Crusade (jedną widzieliście, dwie pozostałe będą Soon(TM)) zabrałem się też za Heavy Gear w mojej ulubionej skali. Korzystam tu z modeli, które pewien dobry człowiek wrzucił kiedyś na Reddita (część z nich została solidnie przeedytowana przeze mnie, aby uzupełnić uzbrojenie itp) oraz z modeli czołgów zripowanych z moda do Tabletop Simulator i również solidnie przeedytowanych (poprawienie proporcji, podwozia itp). Kilka ekip możecie zobaczyć na fotkach poniżej, będzie jeszcze parę (piechota, trochę dodatkowych Gearów, transportery i ciężkie czołgi) – ale niekoniecznie szybko.
GP Line Squad to 5 Gearów typu Hunter – 2 w wersji Wildfire (z średnim działkiem automatycznym i wyrzutnią rakiet zapalających), 2 w wersji podstawowej (z lekkim działkiem automatycznym i wyrzutnią rakiet niekierowanych kalibru 52mm) i jeden w wersji Headhunter (uzbrojonej jak wersja podstawowa, ale z lepszym sprzętem do komunikacji).
GP Urban Pacification Squad wygląda podobnie do poprzedniego, ale tutaj zamiast wersji Wildfire mamy wariant UC (Urban Combat – wyposażony w wielkokalibrową strzelbę i Panzerfausty).
FS Thunderbolt Squad to ekipa przeznaczona do wsparcia ogniowego – oprócz znanej już podstawowej wersji Huntera mamy tu podstawową wersję Jaguara (bardziej zaawansowany Gear, wykorzystywany często jako maszyna dowódcza oraz podstawowa w bardziej „elitarnych” oddziałach, uzbrojony w średnie działko automatyczne i wyrzutnię rakiet kalibru 52mm) oraz dwa Grizzly w wersji Crossbow (ciężkie Geary wsparcia ogniowego, uzbrojone w ciężkie działka automatyczne i wyrzutnię średnich przeciwpancernych pocisków kierowanych).
Ranger Sharpshooter Squad to oddział snajperów, zawiera Jaguara w wersji łącznościowej (uzbrojoną tak samo jak podstawowa, ale z systemem ECCM), dwa Jaguary w wersji Pathfinder (z ciężkim karabinem snajperskim i wyrzutnią rakiet 52mm) i dwa Huntery w wersji Pathfinder (z średnim karabinem snajperskim i wyrzutnią rakiet 52mm).
Strike Fast Support Squad oprócz dowódcy w łącznościowej wersji Jaguara i dwóch standardowych Hunterów zawiera też dwa Jaguary w wersji Arrow (które zamiast standardowej wyrzutni NPR mają wyrzutnię lekkich przeciwpancernych pocisków kierowanych). Taka ekipa w świecie gry potrafi szybko i sprawnie udzielić wsparcia tam, gdzie jest to akurat potrzebne.
Fire Support Line Squad to ekipa mająca udzielać bezpośredniego wsparcia ogniowego. Jej podstawą są trzy Geary typu Grizzly – dwa w wariancie podstawowym (uzbrojonym w ciężkie działko automatyczne, zdwojoną wyrzutnię rakiet kalibru 82mm, moździerz strzelający granatami naprowadzanymi i parę innych bajerów), jeden w wariancie Rabid (który zamiast ciężkiego działka ma granatnik) i dwa Huntery w wersji Spearhead – z ciężkim działkiem automatycznym i rozbudowanymi systemami łączności, w tym satelitarnej).
Dwa lekkie czołgi Klemm w wariancie podstawowym. Uzbrojone są w zasadzie bardziej jak współczesne BWP – średnie działko automatyczne i wyrzutnie średnich przeciwpancernych pocisków kierowanych oraz granatnik przeciwpiechotny, ale są całkiem sensownym i tanim pojazdem pancernym.
Klemm Bandit Hunter jest nieco inaczej uzbrojonym wariantem czołgu Klemm. Zamiast pocisków przeciwpancernych ma istotnie tańsze niekierowane pociski kalibru 71mm, zamiast działka automatycznego – działko będące odpowiednikiem ciężkiej snajperki z jednej z powyższych ekip (lepszy zasięg i celność kosztem niższej szybkostrzelności) i dodatkowo jeszcze ciężki karabin maszynowy i granatnik przeciwpiechotny.
Tyburr – ostatnie modele na dziś to dwa działa samobieżne na bazie czołgu Klemm. Głównym uzbrojeniem jest tutaj średnie działo polowe (tak na oko haubica, na armatę lufa zdecydowanie za krótka), poza tym oczywiście standardowy granatnik przeciwpiechotny i karabin maszynowy. Tani i skuteczny system artyleryjski.