Pomalowałem jeszcze trochę modeli do Heavy Geara w 15mm – tym razem trzy kolejne drużyny Gearów.
GP Cannonade Squad to liniowa ekipa gearów, skonfigurowana do walki z cięższymi celami – czołgami, budynkami itp. Oprócz przeznaczonego dla dowódcy Jaguara w standardowej konfiguracji (widoczny z tyłu) i dwóch Hunterów z podstawowym uzbrojeniem mamy tu jeszcze dwa Huntery, które większość sprzętu (lekkie działko automatyczne, granaty i wyrzutnię rakiet niekierowanych) wymieniły na Snub Cannona – coś, co generalnie jest obrzynem zrobionym z działa czołgowego.
Strike Line Squad to w miarę „bazowa” drużyna uderzeniowa – Jaguar dowódcy w konfiguracji podstawowej, dwa Huntery w wersji Wildfire (były już w jednym z poprzednich oddziałów – mają średnie działka i rakiety zapalające) oraz dwa Jaguary w konfiguracji Assault – wyposażone w Snub Cannony, takie same jak w drużynie powyżej. Jako że Jaguar jest bardziej „high endowym” sprzętem niż Hunter, wymiana uzbrojenia na Snub Cannona nie wymaga od nich odciążenia się przez zdjęcie wyrzutni rakiet.
Dragoon Counter-Recon Squad to ekipa mogąca pełnić zarówno rolę rozpoznawczą jak i uderzeniową – choć jeśli chodzi o tę drugą, to lepiej ostrożnie dobierać cele. Dowódca – dość nietypowo dla drużyn Północy, ale standardowo dla drużyn Dragonów – korzysta z Rabid Grizzly. Dwóch członków drużyny wyposażona jest w Cheetah w podstawowej konfiguracji – lekkiego, bardzo zaawansowanego Geara rozpoznawczego uzbrojonego w Deployable Pack Gun – lekkie działko automatyczne w bardziej kompaktowej wersji (o groszych parametrach) i wyrzutnię lekkich rakiet niekierowanych (taki sam kaliber co na Hunterach czy Jaguarach, ale z mniejszym zapasem rakiet). Dwóch pozostałych korzysta z Metal Catów – wersji Cheetah, która pozbawiona jest bardziej zaawansowanej elektroniki Cheetah, ale za to jest uzbrojona w Rapid Fire Bazooka – wyrzutnię rakiet przeciwpancernych korzystającą z takiej samej amunicji co granatniki przeciwpancerne używane przez piechotę, ale o istotnie większej szybkostrzelności.
Ok, to co zostało mi do zrobienia to 2-3 plutony piechoty z różną bronią ciężką i transporterami Badger, kilka ciężkich czołgów Aller w różnych wariantach, może jeszcze kilka czołgów opartych na podwoziu lekkiego czołgu Klemm i może coś z lotnictwa (a może nie). Ale to będzie wymagało czasu na malowanie i dodrukowania kilku modeli – a z przyczyn różnych w najbliższym czasie z tym będzie ciężko.
A – gdyby ktoś się zastanawiał (wątpię, ale kto wie…). „Konfiguracje” oddziałów są oparte o opublikowany w 2014 dodatek do Heavy Gear Blitz pod tytułem „Lion’s Wrath – Northern Army Lists”. Pochodzi z poprzedniego „wcielenia” bitewnej wersji Heavy Gear’a, która miała nieco bardziej niż obecna skomplikowane zasady (cały czas prostsze od Battletecha) i troszkę inne podejście do budowania armii – z lepiej określonymi strukturami oddziałów, możliwościami upgrade’ów itp. Zresztą co ja się będę rozpisywał – rzućcie okiem na przykład:
Tak jak bardzo lubię obecne zasady Heavy Gear, poprzednie darzę dużym sentymentem a takie podejście do budowy oddziałów jak widać tutaj bardziej do mnie przemawia niż obecne „weź 4-6 modeli z takim oznaczeniem, 0-2 dowolnych innych i masz drużynę”. Przez to i swoje armie w 12mm i obecny projekt w 15mm buduję właśnie w taki sposób.