Krótka wersja zasad specjalnych, które dołożyliśmy w Urbanzone – bardziej „ambitna” rozpiska zasad specjalnych pojawi się w przyszłości.
Cywil [2]
Model może zostać zaatakowany (WW i WS) przez jednostki sił porządkowych* wyłącznie przy użyciu broni nie-śmiercionośnej. Modele z umiejętnością Nienawiść mogą wykonać rzut na DW (dodając modyfikator z umiejętności Nienawiść, jeśli zdadzą test mogą ignorować zasadę Cywil jednostek które Nienawidzą do końca tury.
Siły porządkowe: wszystkie jednostki BLEU, Capitol Security Forces, Imperial Security Forces, jednostki Grunt z Cybertronic Agency
Modele Bractwa, Kultów, ILA, NOT, Triad ignorują zasadę Cywil
Wzięcie zakładnika [2]
Jeśli model z tą zdolnością trafi w WW przeciwnika może zamiast ranić wziąć model jako zakładnika Model z zakładnikiem jest traktowany jakby był za miękką zasłoną z przodu. Model z zakładnikiem jest traktowany jakby był w walce wręcz jeśli chodzi o zasady strzelania do niego. Model może mieć tylko jednego zakładnika na raz. Model z zakładnikiem może kosztem jednej akcji zadać zakładnikowi ranę (bez testu pancerza). Jako zakładników można brać jedynie modele Śmiertelników o równej lub mniejszej wielkości. Model z zakładnikiem posiada karę -2 WW i -1 R.
Szaleństwo [1]
Model nigdy nie otrzymuje kar do DW (zawsze rzuca na swoje DW), premie nadal się liczą. Nie powoduje to odporności na Panikę itp. Jeśli model/modele z tą umiejętnością w jakimkolwiek teście DW wyrzucą 20 na rundę przechodzą pod kontrolę przeciwnika.
Niewinność [9]
Każdy model musi wykonać test DW by zaatakować model z tą zdolnością, nieudany test oznacza stratę akcji. Kolejne próby zaatakowania modelu otrzymują kumulatywną premię +1 DW. Każdy model może zignorować Priorytet celu na modelu z Niewinnością. Modele z Pozbawiony Skrupułów, Nekrobiotyki lub Nekroorganiki są odporne na działanie Niewinności. Tak samo modele nie podlegające morale.
Weteran:X [0,25 za każde 1]
Model z zdolnością Weteran:X otrzymuje +X do DW przy testach Zmysłu Taktycznego. Weteran może używać Zmysłu Taktycznego niezależnie od odległości modelu z Priorytetem Celu.
Aura Kłamstw [3]
Wszystkie modele Śmiertelników należące przeciwnika w zasięgu 6″ cali otrzymują -1 DW.
Wyczucie Obecności [3]
Na model nie działają zdolności Stealth/Stalk (np. premia do WW). Automatycznie zdaje wszystkie testy Wykrycia modeli w zasięgu swojego DW. Modele są nadal ukryte dla i innych i muszą być wykrywane.
Egzekucja [4]
Errata: Modele z oddziału który stracił model zabity przez Egzekucję otrzymują +1 WS/WW do końca tury. Errata: Egzekucja podniesie morale o jeden stopień tylko tych oddziałów które widziały egzekucję. Model z tą zdolnością jest odporny na zdolność Cywil.
Nienawiść [0,25 lub 0,5 za każdy 1]
Errata: Wartość Nienawiści dodaje się do wszystkich testów DW związanych z obiektem nienawiści (czyli do wychodzenia z czekania, Zmysłu Taktycznego). Model może po udanym teście DW zignorować zdolność Cywil modelu którego nienawidzi.
Krzyk Pustki [3]
Raz na rundę za akcję, model może użyć tej zdolności. Wykorzystujemy wzornik lekkiego miotacza ognia, każdy model pod wzornikiem musi wykonać rzut obronny na M*2. Nieudany rzut oznacza ranę. Działa tylko na modele Śmiertelników i Bestie.
Pewna Ręka [3,5]
Działa jak umiejętność Pewny Strzał z dodanym: modele z umiejętnością Pewna Ręka ignorują modyfikatory za osłonę w zasięgu PB. Modele z umiejętnością Pewna Ręka zmniejszają o 1 modyfikatory za osłonę w zasięgu SR.
Duch [7]
Model jest nie w pełni materialny, nie ponosi żadnych kar za teren. Może poruszać się po każdym terenie a nawet przechodzić przez przeszkody stałe. Nie może jedynie zakończyć ruchu wewnątrz stałej przeszkody. Automatycznie odrywa się z walki wręcz. Wszystkie bronie nie energetyczne zadają mu -2 DAM. Zaklęcia sztuki i moce Harmonii zadają pełne obrażenia ze względu na nienaturalne pochodzenie.
Zbeszczeszczony [1]
Modele otrzymują +2 M i +2 DW przeciw mocom Sztuki
Nekroorganiczna Odporność
Model liczy się jakby miał pancerz o 3 wyższy przeciw broni z AV=0. Jednostki z ta zdolnością mogą dodać 6 do rzutów na test terenu.
Odwaga:X
Model otrzymuje +X do swojego DW przy wykonywaniu testów morale