Kiepsko wyszkoleni rezerwiści, używani przez Książąt Elektorów jako milicja, oddziały obrony terytorialnej, a jak sprawy idą źle – mięso armatnie wspierające regularne oddziały Huzarów. Niemniej jak na rezerwistów są solidnie opancerzeni i dobrze uzbrojenia.
Oddział:
Oddział podstawowy
Minimalny Rozmiar: 8
Maksymalny Rozmiar: 16
Próg Morale: 4
1 specjalista na 4 nie-specjalistów
Sierżant Książęcej Milicji: śmiertelnik, dowódca oddziału podstawowego, wymagany 1
WW | WS | M | DW | A | ŻW | S | R | P | Ro | K |
6 | 7 | 4 | 9 | 3 | 1 | 4 | 3 | 19 | 2 | 15 |
Wyposażenie: Karabin Szturmowy AG-17 “Panzerknacker”
Umiejętności: Dowódca: Drużyna
Kapral Książęcej Milicji: śmiertelnik, żołnierz oddziału podstawowego, wymagany 1
WW | WS | M | DW | A | ŻW | S | R | P | Ro | K |
5 | 6 | 4 | 7 | 3 | 1 | 4 | 3 | 19 | 2 | 12 |
Wyposażenie: Karabin Szturmowy AG-11
Umiejętności: Dowódca: Sekcja
Milicjant: śmiertelnik, żołnierz oddziału podstawowego, wymagany 6-12
WW | WS | M | DW | A | ŻW | S | R | P | Ro | K |
5 | 6 | 4 | 7 | 3 | 1 | 4 | 3 | 19 | 2 | 11 |
Wyposażenie: Karabin Szturmowy AG-11
Umiejętności:
Medyk: śmiertelnik, żołnierz oddziału podstawowego, opcjonalny 0-1
WW | WS | M | DW | A | ŻW | S | R | P | Ro | K |
5 | 6 | 4 | 7 | 3 | 1 | 4 | 3 | 19 | 2 | 13 |
Wyposażenie: Karabin Szturmowy AG-11
Umiejętności: Medyk: 5
Milicjant z LKM: śmiertelnik, żołnierz oddziału podstawowego, opcjonalny 0-1
WW | WS | M | DW | A | ŻW | S | R | P | Ro | K |
5 | 6 | 4 | 7 | 3 | 1 | 4 | 3 | 19 | 2 | 17 |
Wyposażenie: Lekki Karabin Maszynowy MG-40
Umiejętności:
Milicjant z wyrzutnią rakiet: śmiertelnik, specjalista oddziału podstawowego, opcjonalny 0-1
WW | WS | M | DW | A | ŻW | S | R | P | Ro | K |
5 | 6 | 4 | 7 | 3 | 1 | 4 | 3 | 19 | 2 | 21 |
Wyposażenie: Wyrzutnia Rakiet ARG-17
Umiejętności: Zmysł Taktyczny: Osobisty
Milicjant z CKM: śmiertelnik, specjalista oddziału podstawowego, opcjonalny 0-2
WW | WS | M | DW | A | ŻW | S | R | P | Ro | K |
5 | 6 | 4 | 7 | 3 | 1 | 4 | 3 | 19 | 2 | 21 |
Wyposażenie: Ciężki Karabin Maszynowy MG-80
Umiejętności:
Milicjant z granatnikiem: śmiertelnik, specjalista oddziału podstawowego, opcjonalny 0-1
WW | WS | M | DW | A | ŻW | S | R | P | Ro | K |
5 | 6 | 4 | 7 | 3 | 1 | 4 | 3 | 19 | 2 | 14 |
Wyposażenie: Granatnik GL-405
Umiejętności:
Broń
Ciężki Karabin Maszynowy MG-80
CC | PB | SR | MR | LR | ER | Dam | AV | Jam |
– | 2×3 | 1×2 | 0 | -2 | – | 13 | 1 | 20 |
Granatnik GL-405
CC | PB | SR | MR | LR | ER | Dam | AV | Jam |
– | 0 | -1 | -3 | – | – | spec | spec | 20 |
Uwagi: spec – zależy od użytej amunicji. Ogień pośredni
Granatnik Podwieszany GW-170
CC | PB | SR | MR | LR | ER | Dam | AV | Jam |
– | 0 | 0 | – | – | – | spec | spec | 20 |
Uwagi: spec – zależy od użytej amunicji
Karabin Szturmowy AG-11
CC | PB | SR | MR | LR | ER | Dam | AV | Jam |
– | -2 | 0 | -1 | -3 | – | 11 | 0 | 18 |
Karabin Szturmowy AG-17 “Panzerknacker”
CC | PB | SR | MR | LR | ER | Dam | AV | Jam |
– | -1 | 0 | 0 | -2 | – | 10 | 0 | 20 |
Uwagi: Wyposażony w Granatnik Podwieszany GW-170
Lekki Karabin Maszynowy MG-40
CC | PB | SR | MR | LR | ER | Dam | AV | Jam |
– | 3×3 | 2×2 | -1 | -4 | – | 11 | 0 | 20 |
Wyrzutnia Rakiet ARG-17
CC | PB | SR | MR | LR | ER | Dam | AV | Jam |
– | – | -3 | -4 | -5 | – | 13×2 | 2 | 20 |
Uwagi: Amunicja odłamkowa – mały wzornik wybuchu, AV 0, Dam 11
No i mamy pierwszą zajawkę dotyczącą Bauhausu. Gołym okiem widać, że 4 edycyjna milicja zmieni swój charakter – z niezłych wymiataczy spadną do odpowiedniej dla nich roli zwykłych szwejów. Najbardziej chyba boli to, że za przybycie jednego punktu pancerza stracili jeden punkt ruchu… To niepowetowana strata, ale cóż, jakoś będzie trzeba sobie radzić;) Pytanie tylko kiedy możemy się spodzieważ rozbudowy działu pt. Bauhaus? Czy najpierw skończysz wklepywać Capitol? Mam nadzieję, że resztę bandy bedziemy mogli zobaczyć już wkrótce:)
Rozbudowa będzie soon – ostatnio miałem kilka pilnych rzeczy do napisania, ale niedługo (od jutra może) pójdzie “coś” z Bau równolegle z Capitolem.
Z brakiem aktualizacji Bau wada całkowicie po mojej stronie – ostatnio wypełniam tak dużo cholernych druczków, że przepisanie z excela kawałka powoduje u mnie chęć wyłączenia kompa.
To nie jest pomyłka, że LKM kosztuje 20 pk, a CKM 24 [tyle co u Huzarów], prawda?
Nie, nie jest.
Ała, słabsi od ożywionych…a karabin minusy na MR
SŁABSI?>!?!
To jedna z najlepszych piechot w grze. 1) AR 19 za 11 pk!!!
Wystawiasz oddział albo dwa i weź tu ich zepchnij z punktu. LKM i CKM – 18×11 na WS10 plus 18×13 na WS6 plus kilkanaście strzałów 11siły na WS6/9
2) Mogą celować, biegać itd.
3) Dodaj komendanta/oficera propagandowego nagle okazuje się, że mają 19LD!!!
Jak dla mnie wymiatają – chcesz duży oddział elity? 12 modeli za 400 punktów – nie musisz wystawiać kolejnych 200pk w gruntach tylko pykasz sobie 12 Milicjantów za 130, masz tarcze i dobry oddział do zajmowania obiektów. Dodaj celowniki kolimerowe, gaz, MP i oficera. postaw za nimi 5 typów z strzelbami, CKM, czy bronią do CC i niech ktoś ich spróbuje zdjąć z punktu.
Można ich wykorzystywać na dużo sposóbów. Tylko w ministerstwie Strachu się średnio niestety sprawdzają – tam nie ma żadnych dowódców. ;/
Ale z Komendantem czy innym szefem od propagandy czy kontroli jakości.
Wystawiasz 2 składy po 10. Z kolimerami, i ew. CKM lub granatami AV. – albo ich zignoruje, zajmą punkty a i co nieco namieszają, albo będzie w nich tłukł Bogowie wiedzą ile. (Ok. Placki bolą – ale placki bolą każdy duży oddział, a trzeba trochę kombinować ot i tyle.)
największą zaletą jest AR, CENA i to, że mogą biec i celować, oraz dostać oficera.
No tani to są… ale jak ich porównać do tej milicji co była kiedyś…:D w II edycji czy UWZ to ta obecna stoi tam gdzie stało ZOMO
Myśle, że wyposarzeni w 2LKM, 2CKM, celowniki kolimerowe i podparci komendantem zmietli by starą milicjię. – Kwestia tylko w jakim terenie i warunkach taktycznych.
@500rubli 😉 – w IIed i UWZ twórcy mieli fluff MC w dupie (a w UWZ dodatkowo lubili w Bau dawać promocje cenowo/jakościowe).
Przeczytaj fluff do MC, będziesz miał wyjaśnione, czemu milicja jest taka kiepska.
Wedle flufu to “nasze oddziały milicji są szkolone na poziomie oddziałów specjalnych innych korporacji”:P czy jakoś tak. (Nie są genialni, ale nie są też bez sensowni)
Masz na myśli fluff do tej edycji, której nie było? 😛 Bo w MC to oni po prostu są, i są rezerwistami.
W rublach to by słaba renta była. A co do II edycji to chyba przesadzacie, fajne pudło startowe miała i fajne figsy do niej wychodziły – zresztą na II zaczynałem. Ponadto raz gadałem z gościem w bardzie co był tłumaczem(?) tych książek do I i II edycji i II uważał za bardzo udaną w porównaniu do I. Tam porąbane tylko te koszty były, ochotnicy za 16 WW5 BS5 P7 a szaserzy za 18 WW7 BS7 P8 reszta to samo 😉
Co do milicji to można mnie przekonać – poborowi, myją własną szczoteczką kible itd. Ale karabiny pruskie takie słabe, na mr minusy ?
Plakat gdzieś jest ale już nie pamiętam chyba w MC:RPG Bauhaus Power of Heritage ale może myle:P
Ech nie chcesz 500ojro zobaczyć statsów tych karabinów w RPG’u… zresztą na forum jest o tym masa… Znam ten ból. W Fluffie to Bauhaus ma wszystko najlepsze i najgorsze:P “na swój sposób”. I ed. była super, tylko kombo bractwa wygrywało przed 1 turą przeciwnika:D
2 edycja udana to może była pod względem zasad. Niektórych – bo wiele było z dupy po całości (książki do Capa i Bau), a inne były bzdurne indywidualnie (np. niepotrzebnie skomplikowana walka w budynkach). Jeśli chodzi o zgodność – jakąkolwiek – z fluffem MC, to była ona tak gdzieś na poziomie tej gumisiowej gry z FFG.
Brak trochę taniego rozpoznania;/ Do rzeczy:
RL jest w wersji 1.1 więc należy doliczyć +5 punktów z zasad testowych, tak? (W Huzarach podobnie).
Macie może na zbyciu GL do DM lub jakieś bronie na RL i GL?
Z uwagi na rozrzut – jest sens używać granatów z celem: punkt :)))
A Bau nie ma żadnego wsparcia na dystans typu dym czy coś.
Jakoś przeboleć nie mogę braku opcji 2xLKM, 2xCKM. ;| Czy Specjaliści nie mogli by dostać jakiejś opcji typu nóż? Zazwyczaj daje wszystkim bagnety i Ci samotni spece z GL i RL będą sobie stać luzem. Teraz wypróbuje ich z Amun. P.Panc. jako wsparcie Legatów i Etoiles.