Zestawienie aktualnych zasad testowych
Broń z AV
- Karabiny przeciwpancerne (Kampfkannone i podobne) otrzymują AV 1 do zasięgu 12?, powyżej tego mają AV 0. Pistolet Widdowmaker zostaje jak był (AV 1).
- Amunicja ppanc do karabinów kupowana jako wyposażenie ma AV 1 (na wszystkich zasięgach) na wyniku rzutu na trafienie 1-3, nie obniża Jam broni.
- Rusznice ppanc (Boys, snajperki z AV 1) mają nadal AV 1, ich koszt idzie w górę 5 pkt/model (niezależnie od ilości strzałów/turę)
- Bronie ze stałym AV 2 drożeją o 5 pkt/model (niezależnie od ilości strzałów/turę)
- Bronie mogące oddać 1 strzał z AV 1 lub 2 na turę mają cenę bez zmian
- Cena modeli z bronią do walki wręcz z AV idzie w górę o wartość AV (czyli 1 lub 2)
- CKM mają AV 0 (z wyjątkiem CKM Nazgaroth mającego AV 1), z następującą zasadą specjalną:
Przy nieparzystym wyniku rzutu na trafienie broń traktujemy jakby miała AV o 1 wyższe, efekt kumuluje się z efektami ewentualnych trafień krytycznych.
Amunicja do pistoletów i pistoletów maszynowych
Korporacyjne pistolety, rewolwery i pistolety maszynowe (nie dotyczy Widowmakera i wyciszonych wersji broni) mogą dostać jeden z wymienionych poniżej typów amunicji. Drużynie można zakupić tylko jeden typ amunicji specjalnej do danego typu broni, będzie ona zawsze wykorzystywać kupiony typ amunicji (żołnierze nie zabierają ze sobą amunicji “zwykłej”) – chyba, że zasady dotyczące danego typu broni stanowią inaczej. Amunicja specjalna obniża JAM broni o 1.
- Glaser (+0.5 pkt/model) – zwiększa DAM o 1, nie można wybrać zwiększenia AV jako efektu trafienia krytycznego.
- HP (+0.25 pkt/model) – +2 do DAM przeciw celom z P 18 lub mniej, modele z P 21 i więcej traktuje jakby miały Ciężki Pancerz: 1.
- FG (+0.25 pkt/model) – zwiększa DAM o 2 na PB, nie można wybrać zwiększenia AV jako efektu trafienia krytycznego, ujemne modyfikatory za strzelanie do modelu za osłoną są podwojone.
Modele u których pistolety, rewolwery lub pistolety maszynowe stanowią główną broń strzelecką płacą za amunicję specjalną podwójnie.
W ramach testów pozwalamy również wykupić amunicje specjalną do pistoletów oddziałom wyposażonym w karabinki (z wyjątkiem Interceptora, Raidera i Kła Demona, która już mają nieproporcjonalnie wysokie obrażenia) przy takim samym koszcie jakby stanowiły one ich główną broń (czyli +1, +0.5, +0.5).
Ciężki pancerz – wzrost cen
Podnosimy ceny modeli z Ciężkim Pancerzem. Modele z CP:1 drożeją o 2.5pkt (zaokrąglamy w górę) za każdą Ranę na profilu, modele z CP:2 o 5pkt za każdą Ranę na profilu.
Progi Morale
Obniżamy Próg Morale dla oddziałów elitarnych. Oddziały elitarne i elitarne oddziały wsparcia mają Próg Morale o 1 pkt niższy ? czyli z 4 schodzą na 3, z 3 na 2 itd? Próg Morale oddziałów mających obecnie 1 pozostaje na 1.
Lekkie miotacze ognia
Wszystkie lekkie miotacze ognia otrzymują DAM 10 (chyba że jakimś cudem wcześniej miały większy).
Granaty odłamkowe dla granatników i granaty ręczne
- DAM dla Granatów Odłamkowych do granatników z zakresu 8-10 rośnie do 11-13
- Granaty z Gazem Łzawiącym i Gazem Bojowym (wersja ręczna i do granatników) pozostawiają po sobie chmurę gazu wielkości małego wzornika. Testujemy rozwianie jej tak, jakby była Dymem o poziomie 3. Do momentu rozwiania wszystkie modele rozpoczynające lub kończące akcję pod wzornikiem oraz przechodzące przez wzornik podlegają efektom granatu (test wykonujemy max 1 raz na akcję).
- Granat Hukowy (wersja ręczna i do granatników) ma Cel:Punkt
- Ręczne Granaty Odłamkowe mają DAM 12
Amunicja do wyrzutni rakiet
Wyrzutnie rakiet mają wliczone w cenę wyłącznie standardowe pociski przeciwpancerne. Wersje odłamkową należy dokupić za DAM/2 punktów, w wypadku wyrzutni z mnożnikiem trafienia x2 cena ta rośnie o 50%, w wypadku wyrzutni z mnożnikiem trafienia x3 ? cena rośnie o 100%.
Obniżamy DAM amunicji odłamkowej o 2 punkty dla wszystkich wyrzutni rakiet.
Kapsuły desantowe Legionu
Kapsuły Desantowe w Legionie ? zjeżdżamy z Desant:3 do Desant:1. Drastycznie, nie? Cena bez zmian.
Sapermarket wersja drużynowa
W wypadku, gdy w drużynie znajduje się więcej niż 1 model z umiejętnością Trening Saperski, modele te korzystają ze wspólnej puli min i ładunków wybuchowych – wykupione miny i ładunki wybuchowe mogą być wykorzystane przez dowolny model z tą umiejętnością należący do drużyny. Dopiero utrata ostatniego należącego do drużyny modelu z umiejętnością Trening Saperski oznacza utratę wykupionych min i ładunków wybuchowych.
Ułamkowe koszty modeli
W wypadku, gdy modele w oddziale mają koszt ułamkowy (wynikający np. z zakupienia wyposażenia dodatkowego) koszty te są zaokrąglane w górę na poziomie oddziału. Przykład – oddział składa się z jednego modelu kosztującego 20 punktów i 5 modeli kosztujących po 15.5 punkta. Cały oddział kosztuje 97.5 punkta, co ulega zaokrągleniu do 98 punktów.
Psucia saperów ciąg dalszy
Miny i ładunki wybuchowe – koszt
- Wybuchowa mina przeciwpiechotna: Obrażenia 12, koszt 2 pkt
- Kołkowa mina przeciwpiechotna: Obrażenia 10, mały wzornik wybuchu, koszt 3 pkt
- Wyskakująca mina przeciwpiechotna: Obrażenia 8, duży wzornik wybuchu, koszt 5 pkt
- Mina chemiczna: ATS 10, mały wzornik wybuchu, koszt 4 pkt
- Mina przeciwpancerna: Obrażenia 12 AV 2, uaktywniana tylko przez modele o Rozmiarze 3 lub większym, koszt 5 pkt
- Mina Claymore: zasady bez zmian, koszt 1 pkt
- Ładunek tnący: założenie wymaga poświęcenia 1 akcji, poza tym zasady bez zmian, koszt zapasu wystarczającego na całą grę 1 (również w wypadku więcej niż 1 sapera w oddziale)
- C9: założenie wymaga poświęcenia 2 akcji, poza tym bez zmian
- IED: założenie wymaga poświęcenia 2 akcji, koszt jednego IED 5 pkt
Umieszczanie i rozbrajanie pól minowych
Zmiana – zarówno rozmieszczenie jak i rozbrojenie jednego pola minowego wymaga poświęcenia dwóch akcji
Viktory i Vulkany w walce wręcz
Viktory i Vulkany posiadają umiejętność Atak Wręcz:12 (AV:1)
Granaty hukowe
Zmiana do zasad granatów hukowych: mały wzornik wybuchu, model pod wzornikiem musi zdać test Dowodzenia albo ulega Przewróceniu.
Oczywiście model z waitem może uskoczyć… więc straci waita 😉
Wysunięci Obserwatorzy
Modele Wysuniętych Obserwatorów mogą zaopatrzyć się w Lornetki i Detektory Ruchu – ceny te same, co dla dowódców drużyn
Wykrywanie
Zapis: Obowiązuje priorytet celu. Nie można wykrywać jednostek Ukrytych jeśli model wykrywający ma najbliżej siebie wrogi model, nie mający statusu Ukrytego i nie będący w Walce Wręcz. Jeśli priorytet celu zostanie przesunięty można wykrywać jednostki Ukryte które nie są najbliższymi.
Zamieniamy na: Nie można wykrywać jednostek Ukrytych jeśli model wykrywający ma w zasięgu PB wrogi model, nie mający statusu Ukrytego i nie będący w Walce Wręcz.
Czyli – jeśli ktoś chce Ci zrobić kuku i jest tuż obok – zajmujesz się nim. Jeśli nikogo takiego nie widać, możesz sobie wypatrywać do znudzenia.
Zapis: Jeśli model wykrywający ma najbliżej siebie kilka jednostek Ukrytych to może dowolnie wybrać, która będzie wykrywał.
Zamieniamy na: Jeśli model wykrywający ma w swoim zasięgu wykrywania i Polu Widzenia kilka modeli Ukrytych to może wypatrywać najbliższy Ukryty model z wybranej jednostki.
Czyli – możesz wypatrywać modele z dowolnej jednostki, ale zaczynając od najbliższych ? żadnego ‘przypadkowego’ wykrywania sierżantów i specjalistów najpierw.
Egzorcyzmowanie Rany – nowa wersja zaklęcia
Nazwa Mocy: Egzorcyzmowanie Rany
Rodzaj: zaklęcie
Zasięg: dotyk
Cel: model
Stopień Trudności: 1
Efekt: Udane użycie mocy na modelu leczy 1 Ranę. Model nie może w ten sposób uzyskać więcej punktów Żywotności niż miał na początku. W wypadku modeli, które utraciły ostatnią ranę – udane użycie mocy daje ten sam efekt co udane użycie umiejętności Medyk.
Nazgaroth powinien mieć chyba AV1, nie AV2?
typo…
Aktualizacja o dodane zasady testowe
Co z amunicją odłamkową do działek?
Czy można szturmować z UBGL’ami?
Apropo karabinów p.panc – może dać im 1-3 AV1 na zasięgach ponad 12?
Amunicji odłamkowej do działek nie będzie
Szturmować UBG nie można
Nie, nie planujemy mieszać na razie więcej w karabinach ppanc
Amunicja opcjonalna do pistoletów miała zniknąć. 🙁
A widziałeś gdzieś nowy wpis z poprawkami spryciarzu?
A wpisalibyście jeszcze jednoznacznie, których oddziałów dotyczą testowe zmiany cen i progów morale, a których już nie? Bo nie ma niestety konsekwentnie stosowanej “wersji 2.0”, niektóre po prostu dostały zmiany. I na przykład jak grałem z Pietią jakiś czas temu, to twierdził, że moje elity powinny mieć prób obniżony do 1, a Szczur z kolei, że absolutnie nie.
Generalnie dotyczy to tych co mają stare progi – wiem że nie pomagam, ale wypisanie wszystkich to od cholery roboty.
Generalnie powinno być tak:
Klasyczne elity powinny mieć próg morale 3.
Małe elity, najbardziej znane oddziały i spora część sił specjalnych Imperialu – 2.
‘Masowe’ elity (nieliczne) – 4.
Próg morale 1 naprawdę mało co powinno mieć.
Postaram się kiedyś za to zabrać, ale na razie są pilniejsze rzeczy.
Jeśli chodzi o testowe progi kosztowe – nie dotyczą rzeczy których ruszałem na pewno (czyli całego Capitolu i tych oddziałów Bau/Imperialu które miały poprawki).
To jeszcze rozróżnienie pomiędzy Klasycznymi, a Masowymi elitami 🙂
Klasyczni są dla mnie np. Wenusjanie, a zarazem są Masowi bo można ich wziąć 16. Czy tym rozróżnieniem jest własnie 12 ludków (klasyczne), 16 ludków (masowe)?
Panowie, a nie myśleliście o tym żeby rezygnować z zaokrąglania kosztów na oddziałach? Np w chwili obecnej 5 gości z PMkami płaci za amunicję HP 2 pkt, a przy normalnym liczeniu bez zaokrągenia płaciloby 1,25 okt. Często własnie przez te zaokrąglenia uciekają cenne punkty, które można by wydać na speców, jakiś dodatkowy ekwipunek etc. Ok, ulepszenia i rózne bajery satłyby się przez to dosyć mocne, ale z drugiej strony może skłoniłoby to graczy do częstszego ich brania, i w rezultacie dałoby bardziej zróznicowane rozpiski na stołach?
BTW, zastanowiłbym się nadal nad amunicją do PMemek i podobnych – na niektórych oddziałach nadal będzie za mocna. Aczkolwiek dobrze że SMG coś dostały, bo chwilowo to ich osiągi są raczej marne.
‘Masowe’ elity są relatywnie nieliczne, to takie podrasowane grunty. Przykładem może być Airborne Rangers.
Wenusjanie jak najbardziej są dobrym przykładem klasycznej elity, podobnie próg 2 w Bau powinny mieć co lepsze Zakony (te co mają 1 na armie).
Generalnie w razie kwestii spornych należy zakładać że oddział ma 3 (lub niżej, jeśli tak opublikowano na blogu) – sorry, ale przepisanie dla wszystkich oddziałów to od cholery roboty, kiedyś to zrobię (przy okazji przeliczając roboczo punkty trochę).
@Tygrys – możesz dokupić im coś jeszcze i nie będzie wtedy już tak źle. A w razie czego mówi się trudno.
To i tak są półśrodki – ideałem jest osobny koszt upgrade’ów dla każdego oddziału (jak to było wstępnie pokazywane przy podręcznikach w wersji pre-alfa 😉 ), wydaje mi się że zanim do tego dojdziemy to się przejdzie raczej na wariant z capitolskiego supermarketu (czyli sztywny koszt bonusu na oddział, niezależnie od ilości modeli).
@Szczur – w praktyce w moich rozpiskach dosyć często tak to się kończy, aczkolwiek to różnie bywa – w wypadku oddziałów ciężej to zrobić niż u modpojów.
Padało z ust Masonerii że mają wylecieć. Jak zestawienie to zestawienie obowiązujących. Jeśli obowiązują to bardzo niedobrze bo są stanowczo zbyt mocne.
Co do AV na broni WW. Konkretnie się pytam o Tygrysie smoki 2.0. Czy u nich to wliczone jest?
Ja się zapytam inaczej. Jeśli kupuje się jakiekolwiek ulepszenie zwiększające AV (np Szef Bushido kupuje No Dachi, czy Phishe dokupuje sobie AV2), też płaci się ten 1/2 pkt za AV? Czy już nie, bo i tak wydaje pkt na ulepszenie?
@Thorax – no wiem, za to na razie zostały zmienione i podrożone. I dodana opcja dobrania dla SMG. I był o tym nawet nowy wpis 😉
Wydaje mi się, że jeśli coś jest 2.0 to ma już poprawki wyliczone – ale na odpowiedź w tym konkretnym przypadku musiałbyś raczej na kogoś innego poczekać.
@Muad’ib – IMHO nie, ale w tej kwestii to raczej do Pietii.
Mam pytanie, czy V1/V2 płacą 1 pkt za podwyżkę AV na ataku wręcz? Pisaliście że: “Cena modeli z bronią do walki wręcz z AV idzie w górę o wartość AV (czyli 1 lub 2)”. Rozumiem zę w swietle dosłownej interpretacji nie muszą (bo mają zdolność a nie broń), ale wolałbym to wyjaśnić na przyszłość, nie chciałbym RAWować. Swoją drogą, V2 po tych wszystkich podwyżkach się ociupinkę za drodzy jak dla mnie zrobili, zwłaszcza jak na oddział którego głównym zadaniem jest wsparcie p.panc.
Czy amunicje specjalne zwiększają DMG pistoletu w walce wręcz? Ew. 2 pierwsze tak, 3 nie RAW.
Czy AV1 na 12″ to nie za mało? Może 1-3 na dalszych zasięgach?
BTW. Szczur, jak oceniasz – chyba skuteczniej ostrzeliwać na 1’kach dużym oddziałem piechoty czy rzucać granatami AV:1?
W ogóle ktoś testował nowe UBGL’e? Powinny być dość niezłe.
Nowe wsparcie faktycznie jest tak jak mówiłeś, niezłe – teraz tylko brakuje trochę FO w Bau:P
Czy model dowódcy, w oddziałach bez dowódcy, ma automatycznie Wysuniętego Obserwatora w stosunku do kolegów z Granatami/granatnikami?
Dobrze doczytałem chyba, że wszystkie granaty Cel:punkt – mają rozrzut k20/4…? To zmienia postać rzeczy:)
Tygrys -> V2 są elitą i bardzo łatwo ich wystawić przy czym kosztują aż tylko 50-51pkt. Dużo? Chyba nie, zważywszy na to że mają oficera na dokładkę i w aktualnych zmianach nawet klepią się w WW. Jako wsparcie AV, dwóch victorów będzie niezłe i niewiele droższe od jednej Meki a akcji dwa razy więcej. Odział maksymalny to już ostry rzeźnik. Wady też musi mieć by nie był za fajny. Doczep się lepiej cen kawalerii Mishimy albo Razyd. 😉
Czy granat hukowy lub z gazem łzawiącym jakoś działa na zombie/dark legion? Normalnie jak mniemam?
@Tygrys – aktualnie płacą
@Saruman – dokładnie tak, pierwsze dwie podnoszą, trzecia nie
Nie, AV:1 na 12″ to zdecydowanie OK. Co do strzelania/granaty – granaty wypadną zdecydowanie lepiej poza sytuacjami ekstremalnymi.
Nie, model bez zdolności Dowódca nie ma automatycznie Wysuniętego Obserwatora, jest wyraźnie podane że model musi mieć Dowódca: Drużyna.
Jako że pojawiły się wątpliwości amunicji specjalnej w walce wręcz:
Glaser i HP działają tak samo w walce wręcz (podnoszą obrażenia, broń częściej się zacina), więc model z pistoletem załadowanym HP jest w stanie w walce wręcz z niego zranić model z P21+ tylko na 1 (tak samo jak przy strzelaniu).
FG nie daje żadnych premii w walce wręcz (byłoby za fajne, bo kara za modyfikatory odpada) – w przypadku walki wręcz ta amunicja ma same wady (brak opcji podbicia AV, gorszy Jam).
isnitnieje jakaś szansa że Bauhaus dostanie jakiś oddział Homebuilders – z GL poza DM? Jakieś wsparcie, mod poja, albo opcje amunicji typu huk, dym:4 czy coś na moździerzach lub ew. UBGL?
Czy zasady testowe granatu hukowego dotyczą też UBGL?
Wezwanie wsparcia z poza planszy wygląda tak:
Deklaruje wezwanie nalotu na punkt widoczny (czyli nie może być tuż ZA widocznym modelem), tracę akcję i kończę aktywację modelu.
Pod koniec tury, rzucam – LD – osłonę – z tabelki – za dym itp. + Dalmierz, k20 – nie udaje mi się. Nalot spada, ale jest rozrzucony, ale nie tracę prawa do wezwania.
Mogę więc mając 1 nalot, wezwać go 3 razy, a potem mogą 2 zostać rozrzucone, a np. 1 trafić?
Takie darmowe zrzuty to jednak chyba przesada o ile jeden test decyduje i do tego zawsze coś spada, ale możliwe, że czytam bez zrozumienia.
Czy kapsuła deseantowa ma lu powinna mieć jakieś dodatkowe zasady dotyczące możliwości/lub nie jej schwytania czy jest traktowana jak normalny model z desantem 1 ?