Medyk/Nekromanta/Weterynarz: X (poziom 5-6) (Medic/Necromancy/Vet)
Modele z ta umiejętnością mogą leczyć rannych towarzyszy. Przyjazny model który stracił swoją ostatnią ranę nie jest ściągany ze stołu, lecz zostawiany przewrócony na polu bitwy. Medyk może uleczyć taki model, jeżeli dotyka go podstawką, poświęcając na to jedną akcję. Aby tego dokonać musi wykonać test umiejętności Medyk/Nekromanta/Weterynarz.
Jeżeli test się powiedzie, przywróć leczonemu modelowi jeden punkt ŻW – pozostaje on jednak przewrócony (prone) i jest traktowany jako aktywowany w tej turze. Połóż przy nim znacznik Ciężko Ranny.
Jeśli test zdolności się nie powiódł medyk może spróbować ponownie, podobnie jak inni medycy z danego oddziału – jeżeli im się nie uda, model któremu próbowali udzielić pomocy umiera pod koniec aktywacji oddziału medyka.
Wszystkie modele czekające na pomoc medyka są usuwane z pola bitwy w momencie kiedy zostałyby aktywowane.
Model będący Ciężko Ranny nie może być ponownie leczony przez Medyka/Nekromantę/Weterynarza, nie można też leczyć modeli które nie straciły wszystkich ran.
Model ze zdolnością Medyk może leczyć tylko modele śmiertelników.
Model ze zdolnością Nekromanta może leczyć tylko modele nekrobiotyków i nekroorganików.
Model ze zdolnością Weterynarz może leczyć tylko modele bestii.