Wrzeszczący Pocisk (Screeching Projectile)
Jeśli model z tą zdolnością trafi wrogi model rozmiaru 1-2 swoim Atakiem Wręcz:X, zamiast zadawać obrażenia może w tej samej akcji podnieść go i rzucić nim na odległość do 6″ cali. Jeśli rzuca nim w inny model wykonaj normalny test na RC. Jeśli pocisk trafi, oba modele odnoszą obrażenia 10(x2). Jeśli “pocisk” nie trafi lub jest rzucony bez wskazania celu przemieść go o 6″ cali w losowym kierunku. Niezależnie od trafienia, jeśli przeżyje, rzucony model traci wszystkie akcje i jest oznaczony jako aktywowany w tej rundzie. Dodatkowo jest w pozycji leżącej (prone).
Model z tą zdolnością może rzucać również przyjaznymi modelami o rozmiarach 1-2. Nadal potrzebny jest test trafienia w walce wręcz by podnieść model, jako że mało kto zgodzi się służyć w tym celu. Jedynie modele typu Necrorganic (zarówno przyjazne jak i wrogie) są podnoszone bez testu CC gdyż są zbyt głupie i powolne by uniknąć.
Kilka pytań:
1) “Jeśli pocisk trafi, oba modele odnoszą obrażenia 10(x2).”
Jeśli rzucam modelem, ale nie w przeciwnika, także odnosi obrażenia 10(x2)?
2) Można użyć Wrzeszczącego Pocisku w połączeniu z atakiem wtórnym? Tzn. mogę kimś rzucić i w ataku wtórnym rzucić innym modelem? W opisie nic temu nie zaprzecza.
3) Co w przypadku gdy wykonując rzut przeciwnikiem i w przeciwnika, wyrzuciłem na kości “1”? Także są dodawane efekty trafienia krytycznego? I dla obu?
1) tak, co zresztą można wywnioskować z tekstu (“jeśli przeżyje”)
2) nope. Musisz trafić Atakiem Wręcz. Masz inną broń do CC, więc każdy atak wykonujesz inną bronią.
3) trafienie krytyczne jest dla modelu w który rzucasz
Ad2) Tylko że …. jedynym modelem który posiada tą umiejętność jest Ikonoklasta. A on nie ma żadnej broni, tylko gołe pięści :).
Wydawało mi się, że Pretoriański Behemot 😉 . Ot – kwestia odpisywania w nocy. Jeśli model 2x wykonuje Atak Wręcz, to może 2x rzucać…
Jeszcze jedno pytanie. Czy podczas wykonywania rzutu nadal istnieje priorytet celu, czy mogę rzucić w który model chce?