Atak Chmarą (Swarm Assault)
Modele posiadające tą zdolność są traktowane jakby posiadały zdolność Atak Grupowy. Dodatkowo, jeśli wrogi model jest związany walką wręcz z co najmniej taką ilością modeli z tą zdolnością, ile wynosi jego Rozmiar, może zostać przewrócony. Każde trafienie w Walce Wręcz, nawet jeśli nie zada obrażeń, przewróci taki model, jeśli nie zda on testu Siły. Raz przewrócony model nie będzie mógł wstać do czasu, gdy liczba atakujących spadnie do ilości mniejszej od jego Rozmiaru. Modele ze zdolnością Atak Chmarą, oprócz normalnego modyfikatora +4 do trafienia przewróconych modeli otrzymują premię +4 do zadawanych im obrażeń.
Modele znajdujące się w kontakcie z podstawką przyjaznego i nie przewróconego modelu nie mogą zostać przewrócone. Modele z siłą 10 lub więcej nie mogą zostać przewrócone – są na to zbyt silne.
pojawił się “zonk” w związku z bardzo skomplikowaną walką – gdzie RZPMiecza został obalony przez dzieci ilian, które z wyjątkiem 1 zostały obalone gazem łzawiącym i otoczone przez milicjantów w CC.
Wydaje się logicznym a) że można wstać jak modele w CC zostaną wyłączone np. ogłuszeniem b) spieraliśmy się czy można się oderwać bez testu od modelu w prone c) czy zdrowe modele w CC nie mogą jakoś negować liczby przytomnych modeli z atakiem chmarą?
Troche on mocarny jest gdy +4 dmg z grupowego +4 za przewrócenie, i +12 do trafienia idzie.
a) wydaje mi się, że w takim przypadku powinno dać się wstać
b) pomyślimy – albo bez testu albo z bonusem
c) “Modele znajdujące się w kontakcie z podstawką przyjaznego i nie przewróconego modelu nie mogą zostać przewrócone.”
c) tak, wiem. Miałem na myśli, sytuację gdy dzieciaki już przewrócą kogoś, a koledzy przyjdą mu z pomocą. Miałem sytuację na turnieju, gdy milicjanci bez bagnetów (zawsze będe kupował bagnety:P) 2 tury nie mogli zabić żadnego dzieciaka, a rycerz nie mógł wstać, nawet kiedy dzieciaki z wyjątkiem jednego już były zagazowane, choć w CC było 9 milicjantów, komendant i przewrócony rycerz, na 3 przewrócone dzieciaki i jeden stojący.
Jeśli już dał się przewrócić, to trzeba mu usunąć trochę osób z atakiem chmarą, żeby mógł wstać – koledzy mają raczej lepsze rzeczy do roboty (bicie kolbą/mieczem/bagnetem) niż wyciągać rączkę i pomóc komuś wyjść spod ‘kanapki’ póki modele ją tworzące jeszcze żyją 😉
wg tego linku http://urbanzone.ehost.pl/wz4blog/?p=3010 a dokłądniej tego zdania Atakując Przewrócony model, otrzymuje się dodatni modyfikator +3 do Walki Wręcz (WW) i Walki Strzeleckiej (WS). nie powinno być w powyższej zasadzie +3 do WW zamiast +4?( Modele ze zdolnością Atak Chmarą, oprócz normalnego modyfikatora +4 do trafienia przewróconych modeli otrzymują premię +4 do zadawanych im obrażeń.)?
Marudzisz…