Zajmują się m.in. prowadzeniem krzyżackich gułagów. Ale nie tylko.
Oddział:
Oddział elitarny
Minimalny Rozmiar: 5
Maksymalny Rozmiar: 12
Próg Morale: 4
Max. 1 specjalista na 3 nie-specjalistów
Dostępny tylko dla Ministerstwa Strachu
Komandor: śmiertelnik, dowódca oddziału elitarnego, wymagany 1
WW | WS | M | DW | A | ŻW | S | R | P | Ro | K |
10 | 10 | 5 | 13 | 3 | 1 | 4 | 3 | 20 | 2 | 25 |
Wyposażenie:Pistolet Maszynowy MP-105, Bicz Neuronowy
Umiejętności: Dowódca: Drużyna, Strach:1, Atak Wtórny, Determinacja
Brat Zakonu: śmiertelnik, żołnierz oddziału elitarnego, wymagany 4-8
WW | WS | M | DW | A | ŻW | S | R | P | Ro | K |
9 | 9 | 4 | 12 | 3 | 1 | 4 | 3 | 20 | 2 | 21 |
Wyposażenie:Pistolet Maszynowy MP-105, Bicz Neuronowy
Umiejętności: Strach:1, Atak Wtórny, Determinacja
Grenadier: śmiertelnik, żołnierz oddziału elitarnego, opcjonalny 0-1
WW | WS | M | DW | A | ŻW | S | R | P | Ro | K |
9 | 9 | 4 | 12 | 3 | 1 | 4 | 3 | 20 | 2 | 21 |
Wyposażenie:Pistolet Maszynowy MP-105, Bicz Neuronowy
Umiejętności: Strach:1, Atak Wtórny, Determinacja
Możliwość dokupienia granatów z listy
Brat Zakonu z granatnikiem: śmiertelnik, żołnierz oddziału elitarnego, opcjonalny 0-1
WW | WS | M | DW | A | ŻW | S | R | P | Ro | K |
9 | 9 | 4 | 12 | 3 | 1 | 4 | 3 | 20 | 2 | 26 |
Wyposażenie:Granatnik GL-405, Bicz Neuronowy
Umiejętności: Strach:1, Atak Wtórny, Determinacja
Egzekutor: śmiertelnik, specjalista oddziału elitarnego, opcjonalny 0-1
WW | WS | M | DW | A | ŻW | S | R | P | Ro | K |
9 | 9 | 4 | 12 | 3 | 1 | 4 | 3 | 20 | 2 | 24 |
Wyposażenie:Pistolet Maszynowy MP-105, Bicz Neuronowy
Umiejętności: Strach:1, Atak Wtórny, Determinacja, Egzekucja
Medyk: śmiertelnik, specjalista oddziału elitarnego, opcjonalny 0-1
WW | WS | M | DW | A | ŻW | S | R | P | Ro | K |
9 | 9 | 4 | 12 | 3 | 1 | 4 | 3 | 20 | 2 | 27 |
Wyposażenie:Pistolet Maszynowy MP-105, Bicz Neuronowy
Umiejętności: Strach:1, Atak Wtórny, Determinacja, Medyk:5, Tortury:5
Broń
Granatnik GL-405
CC | PB | SR | MR | LR | ER | Dam | AV | Jam |
– | 0 | -1 | -3 | – | – | spec | spec | 20 |
Uwagi: spec – zależy od użytej amunicji. Ogień pośredni
Pistolet Maszynowy MP-105
CC | PB | SR | MR | LR | ER | Dam | AV | Jam |
-1 | 2×2 | 0 | – | – | – | 9 | 0 | 20 |
Bicz Neuronowy
CC | Dam | AP |
+0 | ST+5 | 0 |
Uwagi:Mordercza dla śmiertelników:+2, Ogłuszająca, Energetyczna
Tortury u medyka to nie pomyłka 😉 . Szybcy nie są, ale jeśli kogoś dopadną – zaboli.
Dziwny oddział …. Elity, raczej do walki na bliski dystans – a Żw tylko 1 i Ruch tylko 3 – cholernie trudni do użycia. Nie wydaje Wam się ?
Zrozumiałbym gdyby to był oddział podstawowy (wtedy to nawet byłby przepakowany), ale ELITY ??
Jak podbiegną sobie będą całkiem ok. Zwłaszcza, że można spokojnie zadymić ich, żeby im życie ułatwić. Poza tym nieźle mogą zadziałać, jako oddział do kontrataku trzymany na tyłach – nie wszystkie oddziały do CC koniecznie są przeznaczone do prucia przed siebie na pełniej prędkości…
No nic – ciekawe kto to wystawi ;]
Ale patrząc na ten bicz, muszę jakiś scenariusz pod nich wymyślić ;]. Gdzieś jakąś grafikę tych typków można dorwać ??
Kto wystawi? Ja na pewno 😛
Grafikę można sobie narysować 😛 .
Wszystko sobie można – JAK SIĘ POTRAFI – ja nie potrafię, więc pytam gdzie taką można dorwać. No ja też wystawię – pewnie w weekend, ale czy ktoś na turnieju nimi zagra ??
A my skąd mamy grafiki brać? Wyczarowywać? ;P
Kolesi uniformy opisane są na str. 60 Bau.
Co do oddziału – są nieźle opancerzeni, mają Strach i mogą zamotać na 6″ – generalnie to nie jest oddział do prowadzenia szturmów – znacznie lepiej może im wyjść ich odpieranie.
Pomyśl o tym, że w momencie odpierania ataków Mishimy czy Wilków normalny ruch już nie jest takim strasznym problemem – to przeciwnicy biegną do ciebie 😉
Ok a teraz tak… Medyk ma umiejętność Tortury:5 – a w opisie Tortur jest, że max 4 … gdzie jest błąd ??
w skillu
specjalista oczywiście 1 na 3 zwykłych?
aha i Egzekutor jest wymagany czy opcjonalny?
opcjonalny
przydał by się tu strzelec wyb. z szturmówką. i więcej medyków. Ale generalnie całe min. strachu ma zaburzony balans z uwagi na wiele faktów – rozpisałem to na 4 A4 na forum Wargamera, generalnie funkcje dublują te z homebuilders, i nie uzupełniają się.
No to się mocno bez sensu napracowałeś, bo masoni na forum wargamera to widok raczej rzadki (ja np. pojawiam się raczej przypadkiem przy okazji odpowiadania na jakąś piemkę), a znalezienie tam czegokolwiek jest na tyle mozolne, że ja nawet nie próbuję.
Generalnie to ministerstwo strachu nie jest “pełnowymiarową” armią – to chłopaki pojawiające się na polu bitwy raczej przypadkiem a nie celowo. Próbowaliśmy w ich wypadku oddać to, co znaleźliśmy na ich temat w MC i WZ 1 ed, a nie robić z nich wypasioną armię – także na upgrade’y raczej nie ma co liczyć 😛 .
Bynajmniej nie chodzi o wypasioną armię. Mogę przekopiować sumarycznie. Wszystkie 3 inne ministerstwa mają podobny poziom balansu, specjalizacji, giętkości. Min. Strachu niestety nie – choć tak jak mówisz to nie jest pełno prawna armia, ale dość mocno dubluje się z Homebuilders i na tle reszty odstaje. Z fluffu mi brakuje egzekutora – w końcu w MC jest opowiadanie:P I paru rzeczy, ale to nie ważne. Testuje dość mocno to ministerstwo, bo lubię takie klimaty – się gra Dark Elfami/WitchHunterami itp.:P
Brakuje mu strasznie oficerów, ale to ciekawe założenie – choć taką egzekucją, torturami czy Strzel. Wyb czy/i kilkoma opcjami dla Zabójcy można by drastycznie zwiększyć elastyczność. No ale to wasza – wspaniała – praca. Cześć i chwała. Jedynie chciałem zwrócić uwagę – nie mówię, że jest złe. Jedynie, że ma nieporównanie mniejszą elastyczność w rozpiskach i jednak trochę niższy potencjał od 3 pozostałych ministerstw. Mam już ulubioną i skuteczną rozpiskę – ale nie oto chodzi.
Wiemy, że jest mniej elastyczne. Oj, wiemy. Ale i tak ich lubimy 😛 . Misie są bardziej nastawieni na wykorzystanie w scenariuszach i grach towarzyskich – choć szczerze mówiąc uważam, że turniejowo też mogą zarządzić.
Sorrx, strasznie nie gramatycznie się rozpisałem – człowiek zmęczony po pracy. Ostatnio nie do pokonania jest u mnie: 3x Legaci, 4x Zabójca, 1x Rycerz Zak. Pł. Miecza, 2xHuzarzy + moździerze.:)
Może to inne min. są za silne – można losowo brać oddziały i coś z tego będzie. Jak by dodać im jak Rangersom opcje wymiany było by mega. No nic to moje 3 grosze. [Co do rozpiski Mi się podoba granie nią, choć trochę takie Copy Paste – każdy oddział inny;P] PS: na Wargamerze trochę wszedłem w analizowanie struktury innych ministerstw.
Może to przegięcie, ale daje pod rozwagę – wiem, że to wkur@#@ jak ktoś nic nie zrobił a rzuca “dobre rady”.
Zakon Kondora: dał bym wybór w tej samej cenie pomiędzy TP:1, Daleką Szarżą:1, Tortury:1/Strach:1. Plus Grenadiera 0-2 (jako rzoł. odd. elit. – w końcu walczą z legionem więc granaty AV się przydadzą).
Zakon Strachu: dał bym medyków 0-2, 0-2 Strzelców Wyborowych, bardzo, bardzo ewentualnie 0-2 Tarcze jak Szturmowcy Zakonu Smoka z Granatami Łzawiącymi/ Oślepiające, bez ataku wtórnego[no bo jak].
Inspektorowi Legatów: za dopłatą FO/Egzekucję
ZZKCz: szeroki wachlarz umiejek jedna lub max 2 za dopłatą: Egzekucja, Tortury:3/Ścinanie Głów, Snajpera i/lub drugi slot: Infiltrację, Trening Partyzancki:1, Zasadzkę, opcjonalną linę i hak.
Przy jakiejś okazji poszczuję na to Szczura – może coś z tego postanowi im dołożyć 😉 (Szczur – jeśli to czytasz, czuj się poszczuty – ja mam na dziś wszystkiego dość)
😉 albo odjąć.;P Thx.
Najtrudniej chyba zmodyfikować Zakon Kondora – nie mam tyle doświadczenia, co wy. Coś z ruchem by się przydało ale infiltracja to była by przegięta, może np. opcja wymiany na Rekonesans? Taki oddział był by naprawdę super, choć z kamuflażem jest mocną kombinacją. Opcja Tortury:1. Można by brać 2 albo i 3 oddziały każdy trochę inny. No a swoje wady i słabostki mają.
Myślę, że największy pozytywny wpływ miało by dodanie Inspektorowi Legatów tych 2 opcji, oraz ZabójcyZKCz – co pozwoli go zróżnicować bardzo, i sprawić, że przeciwnik nie będzie się wiedział czego spodziewać po takim “niepozornym” facecie. (Trzeba brać wtedy Legatów, zabijać swoje modele, a i wsparcie z poza planszy wydaje się fluffowe, oraz pomogło by z balansem ministerstwa jako całości.)
Zakon Strachu jest bardzo fajny, modyfikacje które proponuje 0-2 Strzel. Wyb. jest dość fluffowy (z więzienia) zwiększa mocno wszechstronność, nie jest przegięty, no i skłania do większych oddziałów. Medycy 0-2 [nawet 0-3 choć to chyba przesada] drastycznie zwiększają przeżywalność 2/3 Tortury? Wow. 0-2 Tarcze fluff i tańszy model.
Rekonesans – z uwagi na dodatkowe 6″ ruchu. Bo wypatrywanie na aż 36″ wydaje się tu jednak średnio pasować. ;/
Na Wargamera regularnie zaglądam, ale tam często trudno znaleźć coś w tematach, zwłaszcza że dużo ludzi uwielbia pisać o niewłaściwych rzeczach w niewłaściwych tematach.
Jak napisałeś dużo – podrzuć mi przeklejone na maila, kiedyś przeczytam (jak znajdę odpowiednią ilość wolnego czasu, z czym jest u mnie bardzo różnie), ale nie obiecuję, że znajdę na tyle czasu żeby się odnieść w postaci elektronicznej do wszystkiego.
Kondory – to nie oddział do walki wręcz, Dalekiej Szarży mieć nie będą. Wyciszona broń i kamo czynią ich bardzo mocnymi na zasadach czekania 4.0 (plus wysoki WS). Tak samo nie dostaną Strachu ani Tortur – nie są od tego.
Grenadier trochę by się marnował przy wyborze pomiędzy tankhunterem, MO i CKMem (i ew. strzelcem wyborowym z wyciszoną bronią).
Kondorom bez bardzo ważnych powodów nic nie ruszam. Są specyficzni (jak choćby Pustynne Skorpiony) ale bardzo mocni, nie chcę wałka robić. Jeśli ktoś ich używa do walki wręcz – robi coś źle po drodze 😉
Zakon Strachu – strzelców wyborowych nie, zdecydowanie za przyjemnie by było. Jeśli ktoś bierze duże oddziały rzeczywiście trzeci specjalista może się przydać – w tym przypadku jednak będzie to raczej drugi egzekutor niż drugi medyk (który jak na medyka oddziału do walki wręcz jest może nawet trochę za bardzo fajny – jeśli by doszedł drugi to na pewno jakościowo by trochę spadli – z poziomem tortur zwłaszcza).
Tarcze totalnie nie pasują do klimatu.
Inspektor Legatów – Egzekucja na poruczniku masowo branego gruntu? No way. Szybciej zabójca ją otrzyma.
FO też raczej niespecjalnie pasuje do tego modelu – raczej Kondory otrzymają FO jako specjalistę/opcjonalnego.
Zabójca – Egzekucję może dostać, nie zaburzy to niczego. Oddziały do WW ministerstwa będą wystarczająco blisko, żeby po ujawnieniu się miał kogo dziabnąć. Z drugiej strony koszt mu wtedy ostro podskoczy, więc może dostanie i coś jeszcze.
Może dostać również opcję _wymiany_ Strachu na Tortury.
Linę i hak może sobie dokupić ze zbrojowni, więc nie potrzeba mu tego dawać.
Wersji ‘strzeleckiej’ nie planuje, pozostanie skradaczem. Ścinanie Głów to nie ta bajka. Z TP/Infiltracją zamiast Skradania by raczej kiepsko (krótki żywot) wychodził.
Jak dojdzie Sztuka, to Zakon Różdżki i Dłoni ci podniesie znacząco elastyczność rozpisek 😉
Jako że miałem chwilkę to pojawiły się zmiany:
Kondory otrzymały FO, Zabójca wspinaczkę i egzekucję.
Huzarzy-Weterani również FO.
Ja nie mówiłem o opcji strzeleckiej pisząc snajper… Akurat może przegiołem, ale TP z Skradaniem wydawało się sensowne – ZZKCz jest i tak łatwym celem, bardzo nieporównywalnym z innymi zabujcami. Z Kondorami, chodziło przedewszystkim, by była możliwość wystawienia dużego oddziału, bez marnowania kuuupy punktów na Trening Partyzancki – zeby móc go zamienić na cokolwiek. O grenadierach myślałem jako o rzoł. oddziału elit. – wstyd ale u nich nikt nie ma granatów – ani dymnych ani p.panc. hmm – prześle Ci co tam pisałem na maila, bo dość szczegółowo tam analizuje.
Nie nalegam, nie mam doświadczenia i propozycje opierałem częściowo na fluffie chcąc powiększyć “elastyczność” – uznałem, że siłą tego ministerstwa może być właśnie wszechstronność oraz to, że oddziały mogą przeciwnika zaskoczyć, mogąć spełniać różne funkcje.
Przy Zakonie Strachu – widze ich jako personel więzienny, prawda?
O. Super z tym FO. Mógł byś potem troche wyklarować jeszcze Moździerze?
Ja już to zrobiłem 😛
aha, musiałem przegapić – można jakoś zasubskrybować powiadomienia, bez zakładania maila na tych serwisach wymienionych w opcjach subskrypcji? Thx.
Masz po prawej stronie comments rss, możesz spokojnie wykorzystać dowolnego klienta rss – np. tego wbudowanego w Operę
To oni są bardziej taką służbą więzienno/porządkową? W sensie, strażnicy na wieżach, odpieranie szturmów, rozpędzanie tłumu? Czy jednak źle ich widzę?
Zasadniczo dobrze ich widzisz. Przy czym to bardziej “elitarni” strażnicy – zwykłych dostarcza BLEU
Wysłałem Ci na maila plik pdf – zerknij proszę, jeśli będziecie robić rewizję ministerstwa.:) (Psy chyba zbyt drogie wpisałem, ale cóż.)
w RPG’u s.17 Bau, jest taki pan jak “Magistrate” – Magistrates act as judge, jury and in many cases, executioner. They have full power to call witnesses, cross-egsamine peuple and sentence them on the spot. (Apropo nazwy Egzekutor – coś ala Sędzia Dredd :P)
o,s.48 Egzekucjonerzy też są… hm, jaka jest między nimi różnica? (tak sobie czytam:P)