Tyraliera
Dla modeli posiadających tą zdolność gracz aktywujący decyduje, czy zasięg dowodzenia sprawdzany jest normalnie (6 cali od pierwszego aktywowanego modelu) czy przy użyciu zasady Tyraliera (w takim wypadku 6-calowy zasięg dowodzenia nie jest wykorzystywany).
Jeżeli gracz zdecyduje się na wykorzystanie zasady Tyraliera to:
- każdy model posiadający tę zdolność w momencie aktywacji musi znajdować się w odległości nie większe niż 2 cale od dowolnego innego modelu z oddziału i
- pomiędzy wszystkimi modelami oddziału musi istnieć możliwość poprowadzenia wyimaginowanej łamanej (łamanej dowodzenia) o węzłach umiejscowionych w miejscu modeli i odcinkach łączących te węzły/modele nie dłuższych niż 2 cale.
Jeśli tylko jeden model nie spełnia powyższych warunków musi on powrócić w zasięg dowodzenia tak, aby powyższe warunki zostały spełnione. Jeśli zdarzyłoby się, że łamana dowodzenia jest przerwana w pewnym miejscu (jeden z odcinków łączących modele wynosi więcej niż 2 cale np: gdy jeden z modeli ze środka tyraliery został zabity przez snajpera) tworząc dwie lub więcej ?grup? o dwóch lub więcej modelach to gracz decyduje, która z tych “grup” staje się “grupą” główną, do której pozostałe “grupy” muszą dołączyć uzyskując ciągłość dowodzenia tak aby spełnione były powyższe zasady sprawdzania zasięgu dowodzenia..
[singlepic=4,400,300]
Jutro pododaję tą zdolność do odpowiednich oddziałów – generalnie do dużych oddziałów leaderless.
Rozumiem, że normalne zasady tez ich obowiązują, czy nie ? Tzn. 6 cali od pierwszego aktywowanego modelu…
Napiszcie proszę które odziały będą edytowane – bo mam już kopię wszystkich obecnych na blogu u siebie na kompie i pomogłoby to bardzo 😀
Jest albo-albo. Nie oba na raz – wybierasz, którą opcję rozliczania koherencji używasz przy aktywacji. Będę musiał doedytować opis zdolności, żeby to odzwierciedlał dobrze…
A listę zaktualizowanych w komentarzu wrzucę.
Będę wdzięczny.
A tak przy okazji … nie macie do sprzedania jakichś plastików w ilościach hurtowych ?
Nope – wszystkich swoich pozbyłem się dawno temu, a Szczur z tego, co wiem nie rozumie koncepcji “sprzedaży figurek” 😉
A możecie polecić “jakiekolwiek plastiki” – chodzi o koszta – abym mógł zakupić to w ilościach hurtowych ?
Wisi mi to czy one będą odpowiadały oryginałom czy nie – ja sobie klimat i tak wkręcę odpowiedni 😀
Shock Troops z Wargames Factory mogą być nieźli i będą tani (http://www.wargamesfactory.com/, sto dwadzieścia coś figurek za nieco ponad sto dolców, z darmową dostawą do Polski) – ja pewnie sobie w którymś momencie zamówię większą partię na Krzyżaków. WF plastik ma taki-sobie, ale designy niezłe.
Podłączyłbym się … serio – kasa do ręki np. w PX ;]
Da się zrobić 😉 . Ale w czerwcu dopiero – na wypłatę czekam 😉
Spoko, ja też będę się pisał jak coś na trochę. Figurek nigdy za dużo 😉
W wolnej chwili trochę przeedytuje opis zdolności, tak żeby brzmiała po polsku – i nie pozwalała na chore akcje jak teraz (czyli oddział może poruszać się jak chce dwójkami i ma zasięg dowodzenia 😉 ).
Przeedytuj – język polska trudna język…
Moja propozycja brzmienia zasady uniemożliwiająca chore akcje wspomniane przez Szczura.
Dla modeli posiadających tą zdolność gracz aktywujący decyduje, czy zasięg dowodzenia sprawdzany jest normalnie (6 cali od pierwszego aktywowanego modelu) czy przy użyciu zasady Tyraliera (w takim wypadku 6-calowy zasięg dowodzenia nie jest wykorzystywany).
Jeżeli gracz zdecyduje się na wykorzystanie zasady Tyraliera to:
– każdy model posiadający tę zdolność w momencie aktywacji musi znajdować się w odległości nie większe niż 2 cale od dowolnego innego modelu z oddziału i
– pomiędzy wszystkimi modelami oddziału musi istnieć możliwość poprowadzenia wyimaginowanej łamanej (łamanej dowodzenia) o węzłach umiejscowionych w miejscu modeli i odcinkach łączących te węzły/modele nie dłuższych niż 2 cale.
Jeśli tylko jeden model nie spełnia powyższych warunków musi on powrócić w zasięg dowodzenia tak, aby powyższe warunki zostały spełnione. Jeśli zdarzyłoby się, że łamana dowodzenia jest przerwana w pewnym miejscu (jeden z odcinków łączących modele wynosi więcej niż 2 cale np: gdy jeden z modeli ze środka tyraliery został zabity przez snajpera) tworząc dwie lub więcej ?grup? o dwóch lub więcej modelach to gracz decyduje, która z tych ?grup? staje się ?grupą? główną, do której pozostałe ?grupy? muszą dołączyć uzyskując ciągłość dowodzenia tak aby spełnione były powyższe zasady sprawdzania zasięgu dowodzenia.
Dwa sprytne rysunki załatwiły by sprawę. 🙂
Rysunek: http://img38.imageshack.us/img38/6388/tyraliera.png
jak potrzeba mogę podesłać SVG 🙂
Szczur, looknij, czy to koszerne będzie 😉 . SVG może się kiedyś przydać 😉
W miarę koszerne 🙂 Najwyżej później zedytuje tą wersje o drobiazgi, będzie prościej niż Twoją 😉
Jak trzeba, to mogę porobić jeszcze jakieś schematy. Tylko jakie?
Schemat do normalnej odległości dowodzenia by się przydał na pewno 😛 . Do zasad priorytetu celu obrazki poglądowe też były by niezłe 😉
“Jutro pododaję tą zdolność do odpowiednich oddziałów ? generalnie do dużych oddziałów leaderless.” – czyli kiedy ? ;]
Nie miałem czasu zrobić tego w ówczesne jutro 😛
Czy Dysydenci dostaną Tyralierę ? Są sporym (max 12) oddziałem i są leaderless.
Tak, dostaną
Dodałem, chyba żadnego z tych, które powinny to dostać (nie każdy leaderless powinien!) nie pominąłem:
Kapłani Ostatniej Posługi
Wenusjańscy Żniwiarze
Komandosi Śmierci
Bezimienni
Krwawe Pięści
Dog Soldiers
Niszczyciele
Szare Duchy
32 Batalion Szturmowców Okopowych
Lustrzaki
Rozbójnicy
Machinatorzy Mk II
Machinatorzy Mk I
Zenthiańscy Mordercy Dusz
Dysydenci
Heretyccy Legioniści
Pancerze Bojowe Viktor
Przepatrywacze
Z zasad wynika, że jeśli modele oddziela ściana albo np. kolumna budynku (linia jest przerwana) to traktowani są tak jak by byli poza zasięgiem?
Comm. link nie będzie miał wpływu na tyralierę? Np. w kwestii ścian, albo odległość 3″ zamiast 2″?
Na razie mieć nie będzie. Potem może… – zobaczymy.
Moby tak zmienić z 2″ na Roz.? Albo i nawet Roz.+1?
Testował ktoś na oddziale do CC? Mam wrażenie, że tyraliera tylko sprawdzi się przy wykrywaniu TP:2 oraz dla strzelców, oddział do CC raczej atakuje w kupie, no i ustrzelenie jednego ze środka, zmusza ich do ruchu w celu zamknięcia wyrwy co raczej jest negatywne…
Nawet z 3″ trudno powiedzieć czy się sprawdzi. Teraz jak Legaci mają cluster:2 to chyba im mało przydatne ale sam nie wiem. Na proponowanych przeze mnie Synach Rasputina to jeszcze jakoś wyjdzie, na reszcie sobie nie wyobrażam, może ew. na pegazach? K-9