Model Pojedynczy
Dostępny wyłącznie dla Klanu Bartholomew
Porucznik Sterlingów: śmiertelnik, oficer oddziału elitarnego
WW | WS | M | DW | A | ŻW | S | R | P | Ro | K |
12 | 11 | 5 | 14 | 3 | 2 | 5 | 3 | 21 | 2 | 39 |
Wyposażenie:Strzelba Automatyczna B&G Mk. XIV “Mandible”, Miecz Łańcuchowy ASH-88 “Chainripper”
Umiejętności: Dowódca: Pluton, Determinacja, Bystry Wzrok, Refleks, Szybki Strzał, Szkolenie w Walce Wręcz:3
Broń
Miecz Łańcuchowy ASH-88 “Chainripper”
CC | Dam | AV |
0 | ST+4 | 0 |
Uwagi:Rozrywająca
Strzelba Automatyczna B&G Mk. XIV “Mandible”
Wzornik | Celność | Dam | AV | Jam | Cluster |
strzelby automatycznej | +2 | 11 | 0 | 19 | 4 |
szkoda, że niema możliwości wymiany na SMG (Interceptor) 🙁
OT
Tak się zastanawiam, jakimi rozpiskami graliście już w WZ – chodzi mi o ilości aktywacji vs. wielkości oddziałów.
Teraz (chociaż wcześniej też się dało) można zrobić rozpiskę na 800 pkt z 2 maksymalnych oddziałów podstawowych i jednej pełnej elity. Natomiast z drugiej strony można zrobić rozpiskę na 700 punktów i mieć 2 oddziały podstawowe, dwie elity, 4 modpoje i wsparcie. Graliście coś takiego ? Czyli MiniMax vs. Maksymalne oddziały ? Patrząc na nowe zasady chyba bardziej się opłaca wybrać duży oddział; ale czy napewno ?
I takimi z dużą ilością aktywacji i takimi z dużymi oddziałami. Generalnie duże oddziały >>> duża ilość aktywacji po pierwszej turze w terenie w miarę otwartym. Duża ilość aktywacji >> duże oddziały w pierwszej turze (możliwość przeczekania części wrogiej tury) i > w trudniejszych warunkach terenowych.
Pietia, nie bardzo czaje o co chodzi z tymi “>>>” ;]
Mógłbym prosić o rozwinięcie ? Serio zastanawiam się co w jakich przypadkach jest lepsze. Jeszcze biorąc pod uwagę, że większość (nawet) Elit ma Próg Morale o jeden mniejszy od minimalnego składu to nie opłaca się raczej wystawiać ich w takich małych oddziałach. Strata jednego i oblany test DW i koniec z oddziałem.
Zdecydowanie lepsze 😛
Generalnie w momencie, gdy masz w miarę przyzwoite możliwości prowadzenia ognia (albo opcję szarży), duże oddziały sprawdzają się lepiej, bo po prostu w swojej aktywacji jesteś w stanie wycisnąć więcej akcji klepania wroga = więcej spadnie = mniej Ci odda. Przy dużej ilości aktywacji każdy aktywowany oddział ma mniejsze możliwości działania, niektóre można stracić, zanim zrobią cokolwiek.
W pierwszej turze z dużą ilością aktywacji masz przewagę ze względu na możliwość wyczekania przeciwnika właśnie – czekasz z aktywowaniem najlepszych oddziałów, aż ten się powystawia, a potem rzezasz. Można jednak tą taktykę skutecznie kontrować na kilka sposobów.
Podziękował, ale czy maksymalizowanie oddziałów też nie jest przegięciem ? (Oczywiście nie w każdy przypadku, bo czasami się mocno przydają)
Chodzi mi o sytuację takiej samej (czasami) ilości modeli ale różnicy aktywacji 3 (np. Cap: 2 x Ciężka Piechota z desantem + Wolni Marines) do X’nastu – bo spokojnie można to wyciągnąć (np. Mishima: N x Bezimienni, mocne elity jak Feniksy (próg morale = 0), Smoczy jeźdźcy, N+ x modpoje i MEKI) ?!?!
To już zależy, od warunków choćby 😛 . Generalnie mi na przykład maksymalizowane oddziały się zawsze ładnie sprawdzały. W wypadku walki z Mishimą jest o tyle jeszcze lepiej, że część z ich oddziałów daleko nie postrzela 😉
No mi też maksymalne oddziały się podobają – mają swój klimat. Tylko aby coś fajnego/klimatycznego zbudować z Wilczarzy (ze dwie Legendy, ze dwie różne elity + wsparcie) to chyba ze 2 tysiące punktów trzeba mieć 😀
A tak co do klimatu: w kilku oddziałach jest opcjonalny typek “Czujka” – czy nie moglibyście go podpakować w umiejętność umożliwiającą przebywanie o 4 cale dalej od oddziału, jak w przypadku Snajpera ? Generalnie Czujka w szyku jest zawsze troszkę z przodu. Np. zrobić umiejętność Czujka i dać jej zasady Bystrego Wzroku + 4 cale większy zasięg dowodzenia. To by było klimatyczne.
Graliście już Wilczarzami w WZ 4.0 ? Chciałbym wiedzieć jakich rozpisek użyliście ?
Nie, niektóre ich modele (Legenda choćby) dopiero niedawno zeszły z deski kreślarskiej 😉
Futrzaki myślę, że będą się sprawdzać całkiem spokojnie – w UWZ gdzie zasady im bardziej przeszkadzały spokojnie dawało się robić krzywdę przy pomocy komandosów, motorków i dużych oddziałów wilczyc.
Zamierzam w przyszły weekend zweryfikować taką rozpiskę:
Wódz Komandosów + 5xKomandos + CKM + Strzelba + Berserker
Wódz Komandosów + 3xKomandos + Snajper
Legenda Komandosów (Berserk)
Wódz Łowców + 3xŁowca Głów + Bohater (Miecz Runiczny)
Wódz Łowców + 3xŁowca Głów + Bohater (Miecz Runiczny)
Legenda Łowców Głów (Berserk)
Starszy Klanu (Punisher)
Chorąży Klanu
= 800punktów (wedle statystyk na dzień dzisiejszy)