Amunicja Specjalna
Amunicja Specjalna pozwala na poprawienie efektywności broni w określonych warunkach. Amunicję specjalną kupuje się dla wszystkich modeli w drużynie, które mogą wykorzystywać dany typ amunicji (tzn. są odpowiednio uzbrojone). Drużynie można zakupić tylko jeden typ amunicji specjalnej do danego typu broni, będzie ona zawsze wykorzystywać kupiony typ amunicji (żołnierze nie zabierają ze sobą amunicji “zwykłej”) – chyba, że zasady dotyczące danego typu broni stanowią inaczej.
Karabiny Szturmowe
Karabiny szturmowe mogą zostać wyposażone w jeden z poniższych typów amunicji. W amunicję specjalną mogą zostać wyposażone karabiny następujących typów:
- Karabin Szturmowy AG-17 “Panzerknacker”
- Karabinek Szturmowy AC-19 “Volcano”
- Ciężki Karabinek Szturmowy HAC-20 “Eruptor”
- Karabin Szturmowy Calix
- Karabin Szturmowy M-50
- Karabin Szturmowy AR3000
- Karabin Szturmowy BAR Mk. XIB “Invader”
- Karabin Szturmowy Tambu No. 1 “Shogun”
Uwaga:Warianty wymienionych powyżej karabinów (np. wyciszone karabiny) nie mogą korzystać z amunicji specjalnej.
Amunicja przeciwpancerna
Przy rzucie na trafienie w zakresie 1-3 broń traktujemy jakby miała AV 1, nie można zwiększyć AV broni przy trafieniu krytycznym. Niezawodność broni (współczynnik JAM) zmniejszony jest przy wykorzystaniu tej amunicji o 1 punkt.
Amunicja rozrywająca
Przy rzucie na trafienie w zakresie 1-3 broń traktujemy, jakby miała cechę Rozrywająca, nie można zwiększyć AV broni przy trafieniu krytycznym. Niezawodność broni (współczynnik JAM) zmniejszony jest przy wykorzystaniu tej amunicji o 1 punkt.
Karabin Szturmowy Kratach
Kratach, jako jedyny karabin szturmowy “produkcji” Legionu Ciemności może wykorzystywać różne typy amunicji. Modele nekroorganików nigdy nie będą wyposażone w amunicję specjalną – nie są uważane za wystarczająco ważne.
Robaczywe Pociski
Przy rzucie na trafienie w zakresie 1-3 broń dostaje cechę Zapalająca
Pociski śluzowe
Broń zadaje obrażenia środowiskowe ATS 10
Tymczasowe Oficjalne Ceny (TM):
Amunicja ppanc: 1pkt/model
Amunicja rozrywająca: 1pkt/model
Robaczywe pociski: 1pkt/model
Pociski Śluzowe: 1pkt/model
Zapraszam do zdawania relacji z testów z użycia specamunicji 😛
Niezawodność broni (współczynnik JAM) zmniejszony jest przy wykorzystaniu tej amunicji o 1 punkt.
Czyli np. z 19 na 20 ?
Wręcz przeciwnie – z 20 na 19, z 19 na 18, z 18 na 17…
Kratachowi nie zmniejsza się współczynnik Zacięcia przy stosowaniu amunicji specjalnej?
Nie, nie zmniejsza się. Fluffowo został zaprojektowany do stosowania masy różnych dziwnych typów amunicji.
A co z Belzarachem?
A Belzarach amunicji specjalnej nie używa.
“Przy rzucie na trafienie w zakresie 1-3 broń traktujemy jakby miała AV 1, nie można zwiększyć AV broni przy trafieniu krytycznym” – czy nadal mam +4Dam jak wyrzucę 1 ?
tak
1) idąc tym tropem co Ciężki jak mam wykupioną amunicje ppanc. i wyrzucę 1 to nie mogę dodać AV do broni, ale czy mogę dodać wtedy +4 do obrażeń?
2) jeśli mam wykupione Robaczywe Pociski to mogę dodać +4 do obrażeń przy rzucie na 1?
1) Tak
2) Tak. Templariusze z tymi pociskami mogą być paskudni, nie 😉 ?
Generalnie efekty dodatkowe amunicji są OPRÓCZ standardowych premii za krytyczne trafienie, nie zamiast. Wyjątkiem są pociski śluzowe, które zmieniają typ obrażeń .
Fajnie, ze zwykłej szturmówki z pociskami Ppanc robią się niezłe rusznice. 🙂
Z dedykowanych przeciwpancernych są dużo lepsze.
Wiadomo, ale jak zawsze zostanie jakieś zbędne kilka pkt, to już wiem gdzie je władować.
Starsze karabiny jak Milicji imperialnych czy Książęcej Bau, nie będą miały (celowo) amunicji specjalnych, prawda? ;|
Oczywiście że celowo, inaczej przecież byśmy napisali je na liście i/lub napisali że wszystkie karabiny szturmowe mogą :>