Ruch jest o tyle nietypowy, że
1) trwa
2) w jego trakcie modele mogą tracić/zyskiwać LOS do poruszającego się modelu
W związku z tym wszystkie modele widzące poruszający się model muszą deklarować użycie czekania w stosunku do niego w momencie gdy
1) zobaczą go
2) widzą go na początku akcji Ruch
Reakcje są przez grupę takich modeli wykonywane jednocześnie.
Jeśli model A widzi model B na początku akcji Ruch wykonywanej przez model B, musi zadeklarować akcję przeciwko niemu na początku jego ruchu, później nie ma takiej możliwości aż do początku kolejnej akcji modelu B. Jeśli model B widzi kilka modeli – każdy z nich musi zadeklarować wykorzystanie czekania w tym samym czasie.
Jeśli w trakcie ruchu model B wejdzie w pole widzenia innych modeli (lub innego modelu), te mogą zadeklarować wykorzystanie czekania w momencie, gdy go zobaczą – znowu, wszystkie jednocześnie. Potem nie mają takiej możliwości, aż do początku kolejnej akcji modelu B. Może to oczywiście doprowadzić do sytuacji, w której na ruch modelu B najpierw zareagują np. modele A1 i A2, a potem (gdy ten wychyli się zza rogu) modele A3 i A4.
Comments on “Ruch a czekanie – klaryfikacja”
Leave a Reply
You must be logged in to post a comment.
Dzięki, bardzo potrzebowałem tego zdania 🙂
“Jeśli model A widzi model B na początku akcji Ruch wykonywanej przez model B, musi zadeklarować akcję przeciwko niemu na początku jego ruchu, później nie ma takiej możliwości aż do początku kolejnej akcji modelu B.” Szczególnie, że jak nie zadeklaruje to później już nie może.
Bez tego można by było co ułamek milimetra przerywać i cała jednoczesność reakcji poszła by się…
Dokładnie dlatego potrzebowałem tego zdania 😀
Nie latwiej byloby wam zrobic errate do zasad III edycji-taki IV edycyjny patch.
Ktos kto nie gral a jakims cudem sie zainteresuje WZ moglby wtedy siegnac do tlumaczenia testowego UWZ polskiego, a po prostu odnosilibysmy sie do waszych uscislen. Jak juz macie dogadane w swoim gronie zasady, to wystarczy jedno popoludnie zeby nadpisac co zmienia sie w IV wzgledem III. Wstepu co to sa gry bitewne chyba nie chcecie przeciez pisac ;D
Nie, nie łatwiej.
Dziwne bo wydaje mi sie, ze ta klaryfikacja pokrywa sie calkowicie z tymi uscisleniami co sa wlasnie w UWZ polskim na linii frontu. No, ale jezeli wszystko musi byc rzeczywiscie doglebnie stworzone od podstaw = to czekamy.
Zgadza się: wydaje Ci się.
A Pietia nie dość że nie publikuje to jeszcze cenzuruje. Zgroza.
Pudło – Gobo się sam ocenzurował po ostrej zjebce.
Nikt nie jest doskonały 😀
Witam,
Jak w takim razie powyższa reguła odnosi się do nowszej zasady calowego korytarza. Jeżeli przeciwnik wchodzi w trakcie swojego ruchu w LoS mojej podstawki, wychodząc zza przyjaznego dla mnie modelu, to muszę zadeklarować użycie akcji czeka w momencie, gdy nie mam możliwości oddania do niego strzału. Tym samym jeśli przeciwnik skończy ruch za kolejną osłoną lub przysłonięty kolejnym przyjaznym modelem (ponownie brak korytarza calowego), to chociaż w międzyczasie miałem go w calowym korytarzu, to nie mogę zadeklarować użycia akcji czeka na strzał.
Powyższa sytuacja jest też problematyczna, jeśli przeciwnik wykonując ostatnią akcję, w ten sam sposób wchodzi w LoS czekającego modelu, to wtedy może zakończyć aktywację bez osłon, a i tak jest bezpieczny.
Pozdrawiam
Zasadniczo przy interpretacji reguł warto używać tzw. zdrowego rozsądku i pomyśleć o intencji zasady. W tym wypadku intencją jest oddanie przez czekającego strzału w pierwszym możliwym momencie. Dla opisanej sytuacji pierwszym możliwym momentem jest moment, w którym czekający może oddać strzał zgodnie z innymi zasadami – w tym zasadą calowego korytarza, i wtedy właśnie powinien deklarować oddanie strzału.
wielkie dzięki za odpowiedź