Standardowy poduszkowy czołg Bauhausu
Cena Cobry (jak w wypadku innych pojazdów) jeszcze nie jest ustalona. Raczej dużo.
Oddział:
Elitarny oddział wsparcia, Konsultant
Minimalny Rozmiar: 9 (w tym pojazd i załoga)
Maksymalny Rozmiar: 9
Próg Morale: 3
Aby wystawić Czołg GEV 12 Cobra, armia musi zawierać przynajmniej jeden oddział Grenadierów Pancernych z transporterem GEV 10 Krait.
Czołg GEV 12 Cobra: poduszkowy pojazd zamknięty, wymagany 1
WW | WS | M | DW | A | ŻW | S | R | P | Ro | K |
4 | 6 | 24 | 5 | ?? |
Wyposażenie:
Działko Bauforce SK-60, 4 Lekkie Karabiny Maszynowe Bergdahl Stonecleaver
Umiejętności: Ciężki Pancerz: 1
Lekkie Karabiny Maszynowe Bergdahl Stonecleaver są obsługiwane przez czterech spośród Strzelców. Każdy z nich ma pole ostrzału 180 stopni – odpowiednio na przód, tył, lewą i prawą stronę pojazdu. Działko Bauforce SK-60 jest obsługiwane przez Strzelca i Ładowniczego – oddanie strzału wymaga użycia akcji przez każdego z nich. Działko ma pole ostrzału 360 stopni.
Kierowca: śmiertelnik, żołnierz elitarnego oddziału wsparcia, wymagany 1 na Czołg GEV 12 Cobra
WW | WS | M | DW | A | ŻW | S | R | P | Ro | K |
7 | 10 | 4 | 12 | 3 | 1 | 4 | 3 | 20 | 2 | 16 |
Wyposażenie: Pistolet HG-25 “Equalizer”
Umiejętności:
Strzelec: śmiertelnik, żołnierz elitarnego oddziału wsparcia, wymagany 5 na Czołg GEV 12 Cobra
WW | WS | M | DW | A | ŻW | S | R | P | Ro | K |
7 | 10 | 4 | 12 | 3 | 1 | 4 | 3 | 20 | 2 | 16 |
Wyposażenie: Pistolet HG-25 “Equalizer”
Umiejętności:
Dowódca: śmiertelnik, żołnierz elitarnego oddziału wsparcia, wymagany 1 na Czołg GEV 12 Cobra
WW | WS | M | DW | A | ŻW | S | R | P | Ro | K |
7 | 10 | 4 | 12 | 3 | 1 | 4 | 3 | 20 | 2 | 18 |
Wyposażenie: Pistolet HG-25 “Equalizer”
Umiejętności: Bystry Wzrok
Ładowniczy: śmiertelnik, żołnierz elitarnego oddziału wsparcia, wymagany 1 na Czołg GEV 12 Cobra
WW | WS | M | DW | A | ŻW | S | R | P | Ro | K |
7 | 10 | 4 | 12 | 3 | 1 | 4 | 3 | 20 | 2 | 16 |
Wyposażenie: Pistolet HG-25 “Equalizer”
Umiejętności:
Broń
Działko Bauforce SK-60
Przy strzelaniu amunicją przeciwpancerną
CC | PB | SR | MR | LR | ER | Dam | AV | Jam |
– | -1 | 0 | -1 | -2 | – | 16×3 | 2 | 20 |
Przy strzelaniu amunicją odłamkową
CC | PB | SR | MR | LR | ER | Dam | AV | Jam |
– | -1 | -2 | -3 | -4 | – | 13 | 0 | 20 |
Uwagi:Używa małego wzornika wybuchu
Lekki Karabin Maszynowy Bergdahl Stonecleaver
CC | PB | SR | MR | LR | ER | Dam | AV | Jam |
– | 3×3 | 1×2 | 0 | -4 | – | 11 | 0 | 20 |
Pistolet HG-25 “Equalizer”
CC | PB | SR | MR | LR | ER | Dam | AV | Jam |
1 | 2 | -1 | – | – | – | 9 | 0 | 20 |
Nie znamy oczywiście kosztu, ale musiałoby raczej nie być dużo żeby było opłacalnie. No chyba, że będzie jakaś łagodna tabelka wybuchu pojazdu dla załogi, w której łatwo będzie się wydostać cało z wraku i grać dalej.
2 badziewnych żołnierzy na pokładzie z pistoletami, tylko 4żw, wielkie a bez CP2. Chociaż ten bauforce strzelający 3x w turze naokoło pojazdu – bajka.
Tabelka raczej łagodna, ale co do opłacalności… Masz supermobilne cztery elkaemy siejące na wszystkie strony z całkiem niezłym WSem (w ruchu trafiasz na 11×3/9×2/8/4) plus do tego opcję zdjęcia dowolnego celu z CP:2 w jednej aktywacji. Umiejętnie użyty spokojnie przeżyje całą bitwę i spłaci się bez problemu.
Errata : wszyscy mają dziadowską broń, to mogą nawet usmażyć się w puszce i nie wychodzić wcale. No i ograniczenia w wystawianiu, czyli pewnie nie wychodzi w bitwach na 800. Ale działkiem jestem zachwycony.
Załogi pojazdów z definicji mają dziadowską broń – ma to dopingować je do wracania pojazdem a nie na piechotę.
Właśnie z tymi supermobilnymi RKMami nie jestem przekonany. Jeżeli każdy obsługuję jedną ściankę to chyba już sukcesem będzie jeżeli strzelą 2 z 4.
Ale tego Bauforce’a nie da się przechwalić – 16×3 z LR-2 uhhhh dzieło sztuki.
Tylko jedna uwaga – w stosunku do oddziałów 4 edycji nadużywasz sformułowania “odpowiednio użyty/e” – musicie też zrobić sporo oddziałów, które grają same żebym miał czym grać !:)
Sorry, masoni mają alergię na samograje.
Krait, Cobra i Szakal w jednej armii. Miło choć nie na turnieje z podziemiami:P
Hm, rozumiem, że członkowie zalogi wykonują akcje po koleji – tak więc, np. mogą zamiast strzelania wykrywać albo coś w ruchu albo przed ruchem? Tj. dla przykładu aktywuje czołg. Wypatruje strzelcem, nawigatorem, ruszam się kierowcą, potem wypatruje drugim strzelcem, walę z działa, potem wale wszystkim i znowu się ruszam? czy zawsze pierwszy kierowca, a potem po koleii? wypatrywanie tak jak widzi obslugiwane działko/lkm, dowódca i ładowniczy w wierzy 360″.
Saruman, gdzieś (nie pamiętam gdzie) było, że zawsze najpierw akcję wykonuje kierowca.
Karol, przyjrzyj się zasadom dotyczącym pojazdów w podręczniku. Ruch pojazdu dzieli się na serie (w każdej serii jeden załogant wydaje jedną akcję), strzał w ruchu każdego z załogantów na końcu akcji ruch. Nie wiem tylko, gdzie wykonujesz inne akcje niż strzał: czy zawsze na końcu ruchu czy możesz też przed kierowcą.