A właściwie zapowiadana ‘szybka łatka’ dotycząca w zdecydowanej większości zbyt niskich kosztów wielu jednostek.
Oczywiście nie jest to finalne – później będzie jakaś porządna rewizja całej korporacji.
EDD – koszt ustalony na 150 (jak było).
Chem.IMN – koszt podniesiony do 55.
Skorpion – koszt podniesiony do 60.
Moździerz Tarantula – koszt podniesiony do 70.
Porucznik Szaserów – koszt podniesiony do 38.
Atylla – koszt podniesiony do 65.
Lustrzaki – dodana zdolność Kamuflaż, koszt podniesiony do 41.
Rozbójnicy – dodana zdolność Determinacja, koszt podniesiony do 39.
Ulepszeni Szaserzy – koszt podniesiony do 32.
Szturmowcy – koszt MO podniesiony do 55.
Machinatorzy Mk. II – koszt podniesiony do 30, koszt specjalisty z CKM podniesiony do 40.
Machninatorzy Mk. I – koszt podniesiony do 18, koszt specjalisty z LKM podniesiony do 18.
Podniosłem koszty do takich bardziej zbliżonych do innych korporacji z wielu absurdalnie niedocenionych oddziałów Cyba.
Rewizja dokładniejsza będzie później ale podejrzewam, że parę kosztów może skoczyć jeszcze trochę w górę.
LKM na Mk.1 jest moim zdaniem o wiele lepszy niż zwykły Mk.1…
w sensie, że 18 punktów to wciąż trochę mało. No ale dobrze, ze się kręci:)
Lustrzaki po 41 punktów, chyba zniechęcą ludzi do wystawiania tych modeli. ;/
Czy wiele to bym polemizował – nie strzela jakoś genialnie, a oddział opiera się na grupowym.
Co do lustrzaków – 2 WD, wysoki pancerz, mocny atak i infiltracja. Zachęci do wystawiania ludzi, którzy mają pomysł co chcą z nimi zrobić na stole, bo oddział cały czas jest genialny.
no jest, zwłaszcza ta infiltracja i kamuflaż – ale myślę, że większość graczy raczej wybierze 3x Attyle plus dodatkowych szaserów zamiast 5xLustrzaki.
No ale masz rację, to raczej oddział kluczowy niż must have. Sorx – troche mnie poprostu zszokowała cena 41 za model nie będący specem.
Przyjrzałem im się.:) Minimalny rozmiar 4 – robi różnice. No i przegapiłem AV1 na mieczu;/
5x Lustrzak = 205 punktów. 3x Atylla = 195 punktów. Dużo tych dodatkowych szaserów to nie zmieszczą 😉
Są drodzy, bo są dobrzy do wszystkiego.
Ajwaj, rozpiske na poniedziałek muszę teraz zmienić 🙂 btw szczuru partyjkę na 600? Nie powiem czym bym grał 😉
TA6500 pozostaje bez zmian? Znów pewne osoby będą narzekać, że jest za tani.
I zrobiliście z Raka oddział, tak jak Skorpiony i Chem.IMN. Bo bardziej się opłaca brać tamtych niż Raka, a szkoda bo lubię tą jednostkę.
@Christof – postaram się pojawić, weź przypomnij mi się jeszcze gdzieś koło soboty PMką i daj znać z czym chcesz zagrać.
@Muad’ib – TAczka pozostaje bez zmian dopóki nie zmienimy AC. Zresztą – były dużo opłacalniejsze wybory w Cybie, jeśli ktoś narzekał na TAczkę to znaczy że nie przeczytał uważnie rozpiski Cyba.
Co do Raka – raczej nie, po prostu będzie bardziej się różnił od nich (np. zostanie trochę podpompowany).
Mam tylko nadzieje, że to nie skończy się podwyższeniem jego i tak już wysokiego poziomu AI 🙁
To chyba jednak nie mam szczescia że Thorax nie wycenia WZ 4.0. No nic wyjdzie w praniu tylko moje małe uwagi : MK 1 jak zobaczycie na stole obecnie to stawiam piwo. Lustrzaki jak było wyżej chyba też będą zbierać kurz na pułkach. Czekam na patche innych armii w takim razie.
Aha mam dziwne wrażenie że P jest najdroższym współczynnikiem obecnie w WZ 4.0
Nie tyle pancerz co pancerz + więcej niż 1 wound + dużo ruchu + fajne zdolności. 🙂
@jasion – IMHO Mk. I cały czas są niedopłacone w stosunku do swoich możliwości (podobnie jak parę oddziałów które dostały podwyżki). Lustrzaki zaś kosztują mniej więcej tyle co powinny.
Jeśli będą się kurzyć – spoko, oznacza że dotychczas były brane tylko dlatego że były zbyt fajne, a nie że ktoś miał pomysł jak ich użyć.
Ale szczur porównaj sobie cenowo MK 1 z samurajem bushido albo i zwykłym. Amok dostają na 7 nie zapomnijcie. Nie maja możliwości biegu ani strzelania.8 WW i 11 Dam w CC to są jakieś możliwości ? Co do lustrzaków to może mógłbyś mnie naprowadzić jaki to mógłby być pomysł. Po co dod oddziałów z infiltracja to ja zazwyczaj widzę dwie drogi – albo mozno z przodu i rush w pierwszej turze – przy obecnym koszcie będzie ich niewielu a moc przerobową mają nie lepszą niż kolesie z 2 scyzorami do CC ze w zględu na śmieszny wręcz pistolet. Zabunkrówani lub utrzymujący punkty -marnuje ci się 200-250 pkt czekając aż wróg podejdzie, praktycznie bez możliwości skutecznego nękania go w tym czaise zasięg 12″ i wspomniany już DAM 7, brak specjalisty do walki na dystans, sapera dla umocnienia się polami minowymi na punktach, grenadiera ,żeby bardziej skutecznie wykorzystać dodany im kamuflarz. Akurat w cybie i większosci innych frakcji infiltracja nie daje dodatkowo elementu zaskoczenia. Widzisz kartę – o tam sa lustrzaki jedyny oddział z ta umiejętnością. Na prawdę nie mówię tego z przekąsem ale podaj mi przykład pomysłu na wykorzystanie tych panów. Co do atylli to chyba facelifting należy się także legionowym basiorom. Moim zdaniem te zmiany to generalnie wypad z rozpisek dla kilku oddziałów. Obecnie z gruntów -szaserzy – TYLKO, pozostałe dwie opcje NIE, DZIĘKUJĘ. Aż się dziwię ze właśnie ich zostawiliście w spokoju ze starym kosztem. Jeszcze jedno pytanie P1000 wg. podrecznika do kronik ma DAM 1d6 czy nie powinien mieć wobec tego obrażeń 8 skoro taki MP 105 z dam 1d6 +1 ma w WZ 9. Rozumiem że pocięliści SMG choiciaż to właściwie nie rozumiem 🙂
Widzę, że łatka była wydawniczym hitem:D
DamianzL nie ma tu konta ale przegląda tego bloga i prosił żebym napisał jego przemyślenia po opublikowaniu patcha .
A więc:
-podniesienie kosztu szaserów przy obniżeniu cybercurity
– po łatce mirrormeni i chemogen są za drodzy
– TA6500 powinien być droższy i lekko wzmocniony (nie przez broń ale staty)
Za bardzo podnosicie koszty, Lustrzacy po 41 pkt :> masakra !
Lepiej byście zrobili bohaterów w końcu, bez nich ta armia jest po prostu śmieszna, ciąć to można legion
Jasion.Teraz żeś dowalił do pieca że nie znasz ich zastosowania. Większość armii będzie miało problem z odkryciem infiltracji. Ostatnio bardzo ładnie wszedłeś w moich huzarów i łyknąłeś ich bez popity. Lustrzaki nie potrzebują speców bo mają miecze z AV i zabójczy dla śmiertelników i jeszcze energetyk. Broń uniwersalna na wszystkie modele korporacyjne. Ładujesz na nich miny AV i do przodu wszystko łykasz. Co do śmiesznego dmg7. No z tym się trochę muszę zgodzić jednak to zawsze dodatkowy rzut na pancerz i czasem może nie wyjść.
Co do mkI. Statsy przyzwoite, trochę gorsze od Samurajów ale większy Pancerz. MkI nie mają sierścia co jest wg mnie zaletą i potężnym bonusem u oddziałów WW.
Bushido mogą mieć za niski koszt. Może 20-22 był by oki. Fajnie było by ich przetestować.
Lyknąłem odddział tracac swój mysle że nawet przy starej cenie nie wyszli na zero bo 6 kosztowało 172 z minami.Porównaj ich chociażby z intruzami statystyki niemalże identyczne, brak speców regeneracji widenia w ciemnosci i infiltracja zamiast skradania , która moim zdaniem dla oddziału jest lepsza i 5 pkt od łaba drożej.Nie zapomnij że to nadal jest oddaił do WW, infiltracja jest w mojej opinii bardziej mocna na oddziałach strzeleckich. Co do wykrywania karty nie wiem obecnie gramy jak w UWZ – LOS + zasięg dowodzenia i się wykrywa. Co do MK 1 to proste pytanie zamieniłbyś dla samurajów mishimy + 2 do P za brak możliwości biegania oraz walki na dystans + tylko jeden rodzaj specjalisty oraz AI czyli amok na 7 poza sytuacją gdy testujesz złamanie ?
No generalnie koszty troszkę… dziwne.
Ale najbardziej to mnie zdziwiło, że Szaserzy zostali przy swoim koszcie…
41 na Lustrzakach to naprawdę sporo – chyba żeby im zabrać tą zabawkę na wodę i albo pozwolić walić dwa razy ze scyzoryka, albo dać coś lepszego.
Ciężki. To już są kosiarze. Co do Szaserów to wg mnie koszt jest odpowiedni. Sam chciał bym mieć takie grunty.
Jasion. No tu akurat po farcie się obroniłem i jakoś Ci ich zdjąłem. Cud że ASP nie zjechałeś. A to tylko jeden model był w ataku. Obecnie tylko na LD i LOS się wykrywa infiltrację. Więc ciężko jest zwłaszcza jak się nie ma oficerki.
Nie zamienił bym bo nie mają mistrza miecza jednak MkI są dość wymagającym przeciwnikiem. Pamiętasz moją szarżę Tygrysich smoków jak testowaliśmy stół na turniej? Na 2 tury zatrzymali moich Tygrysów. Są bardzo wytrzymali. Choć tu też miałeś szczęście.
Co do porównania do Intruzów to faktycznie wypadają porównywalnie na pierwszy rzut oka. Ale jest jednak: Nie mogą biegać. Miecz nie nie jest energetykiem i morderczy dla śmiertelników. No i zobacz na całość armii Semai. Nie mają takiego wyboru sprzętu jak Cyb. Myślę że to ma znaczenie.
I widzisz tutaj padł argument którego się spodziewałeś – spójrzna armię X niemają kogoś więc tutaj dostana zniżkę. Moim zdaniem model powinien być za to jaki jest a nie że tu taniej bo nie mają czegoś w armii.
No cóż. To tylko moje zdanie na temat kosztu Intruzów. Nie wiem czym się kierował Goblin tworząc Semai.
Nie wiedzę tego co chcesz powiedzieć w kwestii różnic Lustrzaków od Intruzów.
Zostaje nam tylko grać i testować najnowsze koszta Cyb.
Po 1 jak najbardziej jest różnica, czy ma się w armii tylko 1 oddział z AV czy 10 do wyboru – choć myślę, że nie punktuje się ani li tylko kontekstowo ani li tylko za model. Zaraz ktoś by powiedział, że powinno się punktować tylko za umiejki a nie za synergię między nimi.
Jak dla mnie infiltracja jest raczej dobra na oddziałach do CC – jesteś szybko w zasięgu szarży – strzelcy narażają się na szybką masakrę. A tak serio to bez przesady ale…
Co do lustrzaków: widzenie w ciemności na pistolecie/dysku to średnia sprawa. BRAK BIEGANIA!!! Lustrzak: 15″ w szarży, czyli z infiltracją szarża w pierwszej turze i to z tyralierą.
Miecz energetyczny i zabójczy dla śmiertelników do tego AV1.
Wyższe WS i +1 z miecza, kamuflaż działa w bieganiu.
Dysk zacina się na 18.
Osobiście uważam, że taki oddział w infiltracji może zajmować się:
a) wykoszeniem w pierwszej turze pojazdów
b) szarża tyralierą, odsłanianie kart. Blokujemy/mordujemy jak najwięcej oddziałów – potem zrzucamy szturmowców z MO. drogo trudno powiedzieć jak skuteczne
c) przyczajamy się minimalnym oddziałem i czekamy na pojazdy/blokujemy.
d) zawinięcie flanki większym oddziałem. Cyb jest bardzo mobilny, można zabić wszystko i zebrać potem punkty.
Ogólnie – marudzicie 😉
Samuraje biegają i strzelają, MK1 zasadniczo nie. Samuraje lepiej trafiają ale mają mniejsze obrażenia i brak ataku grupowego.
MK1 mają większy pancerz mając nadal ruch 4.
Różnica jest również w AI. Brak paniki, przyciśnięcia ogniem to dużo. Do tego na prawdę spora część mocy i zdolności legionu nie działa na AI. Na śmiertelników owszem.
Co do Intruzów vs Lustrzaki.Oddziały są podobne, z tym że lustrzaki mogą biegać oraz zadają zdecydowanie większe obrażenia (zwłaszcza śmiertelnikom). To nie tak ze Lustrzaki są za drogie. Ew. To Intruzi są za tani 🙂
@Thorax: ja właśnie uważam, że oni za tani są 🙂 natomiast koszt 41 na Lustrzakach …. jest dziwny – nie dziwiłby mnie gdyby in te pistolety na wodę wywalić… ale przy obecnej konfiguracji troszkę mnie dziwi. Mimo, że to cholernie dobry oddział… jak nim grałem przeciwko Legionowi to w jednej aktywacji pozbawił Legion mojego brata 3/4 CP 😀 – grałem jednak maksymalnym oddziałem.
Więc w czym problem wystawiać największy oddział? W jednej swojej szarży na 15 cali zdjęli mi prawie oddział Huzarów. Uratowała mnie bezpośrednia obecność Komendanta.
328pkt. jedynie w tym..
to nie jest jakiś kosmos. Główny oddział rozpiski często ma koło 360punktów. Albo jak wystawisz Kraita + Dragoonów albo kilka pojazdów, aka Orki.
Są jednak lepsze pomysły niż zdejmowanie 1 oddziału huzarów. 😛
Każdemu kto mówi, że intruzi są za tani polecam ich raz wystawić, pierwszy i ostatni 😀 Tylko snajper jest dobry z nich.
A lustrzaki są za drogie, 41 pkt. – jeżeli mają być tak drodzy to potrzebują mieć crysisowy kamuflaż z powrotem (-3 do RC dla npla).
Każdemu który wystawił Intruzów “tylko raz” proponuję raz jeszcze przemyśleć ich użycie… oddział (oczywiście nie minimalny) jest przekoksem 🙂
Grałem nimi 6/8 razy i ani razu nie brałem Snajpera… zupełnie nie pasował mi do koncepcji użycia oddziału.
A nie myśleliście aby a) dodać jakieś programy lub cybernetyczne wspomaganie celowania wyższego żędu? coś ponad zwykłe +3 za A, b) dla cybowego CKM’u dodać opcje strzelania na ER – z uwagi na wielki zasięg tej broni? lub właśnie jakieś systemy celowania pozwalające strzelać na jeden zasięg więcej niż broń pozwala z modyfikatorem na przykład -6?
Było by więcej akcji w stylu opowiadanek, co Attyla zamiera, celuje i snajpuje z CKM’u i inne nadludzkie wyczyny cyber-rzołnierzy.:)
Z takich ciekawych opcji można by np. dać jakiemuś mod. poj. – albo jako opcję do udostępnienia: “Pobierania upgreadów z sieci” – model poświęcał by 2 akcje i na czas następnej tury posiadał dowolny program. Choć to może już zajeżdzać systemem awsom-heroic ;/