Model mający umiejętność Sztuka może wykupić dostęp do mocy ze Sztuki Egzorcyzmu za 8 pkt. Model może wykupić tyle dyscyplin Sztuki, ile wynosi poziom jego umiejętności Sztuka. Wykupienie dostępu do określonej dyscypliny daje dostęp do wszystkich zaklęć z danej dyscypliny, o ile opis zaklęcia nie mówi inaczej.
Nazwa Mocy: Przepędzenie Mrocznych Wpływów
Rodzaj: zaklęcie
Zasięg: dotyk
Cel: model
Stopień Trudności: 3
Efekt: Wszystkie negatywne efekty Nadnaturalnych Mocy zostają usunięte z modelu będącego celem tej mocy.
Nazwa Mocy: Przepędzenie Choroby
Rodzaj: zaklęcie
Zasięg: dotyk
Cel: model
Stopień Trudności:
Efekt: Po udanym rzuceniu mocy należy wykonać (w ramach tej samej akcji) udany test trafienia w Walce Wręcz. Trafiony model nie odnosi obrażeń, ale traci do końca gry wszystkie premie pochodzące z Nekrobiotyki, Biotechnologii i wszczepów cybernetycznych.
Nazwa Mocy: Przepędzenie Złych Myśli
Rodzaj: zaklęcie
Zasięg: dotyk
Cel: model
Stopień Trudności: 0
Efekt: Po udanym rzuceniu mocy należy wykonać (w ramach tej samej akcji) udany test trafienia w Walce Wręcz. Trafiony model nie odnosi obrażeń, ale do końca gry nie może atakować modeli należących do tej samej armii, co rzucający.
Nazwa Mocy: Przepędzenie Infekcji
Rodzaj: zaklęcie
Zasięg: dotyk
Cel: model
Stopień Trudności: 0
Efekt: Po udanym rzuceniu mocy należy wykonać (w ramach tej samej akcji) udany test trafienia w Walce Wręcz. Trafiony model nie odnosi obrażeń, ale traci do końca gry umiejętność Regeneracja (jeśli ją posiadał)
Nazwa Mocy: Przepędzenie Strachu
Rodzaj: zaklęcie
Zasięg: zasięg dowodzenia
Cel: model
Stopień Trudności: 0
Efekt: Model będący celem tej mocy może natychmiast próbować się Zebrać, test Dowodzenia będzie wykonywany z użyciem jego cechy Dowodzenie bez jakichkolwiek ujemnych modyfikatorów.
Nazwa Mocy: Egzorcyzmowanie Rany
Rodzaj: zaklęcie
Zasięg: dotyk
Cel: model
Stopień Trudności: 1
Efekt: Udane użycie mocy na modelu daje taki sam efekt, jak użycie na nim umiejętności Medyk.
Potężni Egzorcyści mogą próbować zwiększać efektywność swoich zaklęć Sztuki. Kosztem zwiększenia Stopnia Trudności o 2 lub użycia dodatkowej akcji na rzucenie zaklęcia można:
-zwiększyć zasięg Mocy o 6 cali (każde kolejne 2 punkty dodane do Stopnia Trudności lub dodatkowa akcja zwiększają zasięg mocy o kolejne 6 cali). W takim wypadku moce o zasięgu ?dotyk? wymagające testu trafienia w Walce Wręcz wymagają zamiast tego testu trafienia w Walce Strzeleckiej
-objąć działaniem mocy dodatkowy model (każde kolejne 2 punkty dodane do Stopnia Trudności lub dodatkowa akcja pozwalają objąć działaniem mocy dodatkowy model)
Debuffy+lekkie leczenie/znoszenie negatywnych efektów. “Dopakowywanie” czarów w takiej Telekinezie jest wbudowane w zaklęcia (zmienny Stopień Trudności) – tu macie za to ogólną zasadę dla wszystkich. Więcej Sztuki jutro – jeszcze został Elementalizm, Przemiana, Jasnowidzenie i Manipulacja
1)Tu ze względu na trudność wykonania (rzut na Moc i WW) koszt powinien myć trochę niższy.
2)Przepędzenie Choroby – do końca gry(nie do końca tury), tu nie ma pomyłki?
3)Przepędzenie Złych Myśli – tu jak powyżej nie ma pomyłki? Czyli rzucam np. na Razyde i ta nie może już mojej armii nic zrobić?
4)Przepędzenie Strachu – ale nawet jak się mu uda zebrać to i tak musi wykonać ruch za osłonę/mp w następnej aktywacji?
2 i 3 – tak, do końca gry. Albo rozproszenia stosownym kontrzaklęciem lub innym efektem.
1 – ze względu na 2 i 3 nie, sorry, może być co najwyżej wyższy. Sporo.
4 – Tak
A – i wiem, że PZM jest powerne jak cholera. Pewnie nieco to przystrzygę w najbliższym czasie.
Czy zwiększenie zasięgu Mocy o 6 cali, można łączyć z objęciem działaniem mocy dodatkowego modelu?
Tak.
Trochę skrajne to, z jednej strony mocne (PZM), z drugiej 3 rzuty udane doprowadzą do efektu.
PZM pewnie dostanie wyższą trudność. Ale tak łatwo z nim nie jest – rzut na moc, trafienie, obrona… Gdyby powiedzmy taki solidny Mistyk chciał “wyłączyć” Razydę to mamy:
12 mocy – rzut np. na 10 (z 6″)
9 ws
10 mocy na razydzie
Mamy 50% szans na rzucenie, 45% na trafienie, 50% na przejście bloku razydy = 11 i 1/4 % na udane wyłączenie Razia z akcji. Zakładając brak osłon itp.
Taka sama sytuacja, ale z oddziału elitarnej:
10 mocy – rzut np. na 8 (z 6″)
9 ws
10 mocy na razydzie
Mamy 40% szans na rzucenie, 45% na trafienie, 50% na przejście bloku razydy = 9% na udane wyłączenie Razia z akcji. Zakładając brak osłon itp.
Bardziej kalkuluje się to na czymś, co ma w …. woundów. Ale tu pamiętać trzeba o priorytetach celu jeszcze.
Egzorcyzmowanie Rany – można wykorzystać do leczenia rany u modeli kilkowoundowych. Czy tylko gdy stracił ostatnią ranę?
Paczaj w opis umiejki Medyk 😛
No właśnie dlatego się pytam. Bo z niej wychodzi, że nie mogę, niestety.
Gratulacje, got it in one.
A będą czaru leczące kogoś?
Czemu Przepędzenie Choroby ma
Rodzaj: zaklęcie/technika? Błąd?
Tak
Może :Przepędzenie Infekcji mogło by ranić/ogłuszać nekroorganiki/biotyki i ew. cyboergi?;>
cyborgi. Może też Przepędzenie Mrocznych Wpływów albo coś innego zaburzającego działanie mrocznej sztuki na model/oddział (tarcza albo odporność – która to umiejka jest moim zdaniem skromnym za słaba:P)