Zgodnie z zapowiedzią wrzucam jeszcze w tym roku 😉 ostatnie poprawki do Capitolu, tym samym kończąc w końcu pierwszą serię poprawek w tej korporacji i przechodząc do kolejnych które tego wymagają (i są mojego autorstwa).
Zostało oczywiście jeszcze trochę rzeczy które chciałbym poprawić w Capitolu, ale albo nie są one jakoś strasznie istotne albo dotyczą pojazdów. Zapraszam do wrzucania co wypadałoby poprawić w komentarzach pod tym postem – będzie dla mnie wygodnie i czytelnie jak będę miał komplet uwag w jednym miejscu.
Straż Colby’ego
– zmieniono Infiltracja:3 na Trening Partyzancki:2
– zmieniono rozmiar maksymalny z 12 do 8
– dodano kaprala
– obniżono koszt madyka i LKMu
– podniesiono koszt sapera, otrzymał jednak w prezencie minę magnetyczną
– podniesiono koszt czujki, otrzymał jednak detektor ruchu w standardzie
Marines
– zmieniono minimalną liczebność oddziału (do 8) – konieczność wzięcia 6 szeregowych, kaprala i sierżanta
– zmienino broń z M-50 na CAR-24 i maczetę
– dodano możliwość wyboru dodatkowego ekwipunku (jak Ciężka Piechota, ale bez opcji poprawienia pancerza)
– wysunięty obserwator otrzymał nową nazwę, bystry wzrok i stał się ze specjalisty opcjonalny
– znacząco obniżono koszt medyka
– dodany został kapral
– podniesiony został koszt specjalisty z miotaczem ognia
– obniżony został koszt specjalisty z LKMem
I na koniec – zapowiadana niezbyt poważna i mocno losowa tabelka broni cywilnej dla Ciężkiej Piechoty (i tylko dla nich)
Tabela broni cywilnej
1 | Zdobycz wojenna. Wybierz dowolny korporacyjny Ciężki Karabin Maszynowy, Działko Automatyczne lub Karabin Snajperski. |
2-3 | Precyzyjny sztucer |
4-5 | Strzelba na słonie |
6-7 | Lekki Karabin Automatyczny AR-606 |
8-10 | Improwizowany miotacz ognia |
11-15 | Obrzyn |
16-19 | Karabin Szturmowy AR-50 |
20 | Żołnierz nie posiada ani broni ani pancerza (P wynosi 16), najpewniej je przepił, przegrał w karty lub zostawił w koszarach. |
Precyzyjny sztucer
CC | PB | SR | MR | LR | ER | Dam | AV | Jam |
– | -2 | 0 | 2 | 2 | 0 | 12 | 0 | 20 |
Strzelba na słonie
CC | PB | SR | MR | LR | ER | Dam | AV | Jam |
– | 2 | 1 | 0 | -2 | – | 14 | 1 | 20 |
Lekki Karabin Automatyczny AR-606
CC | PB | SR | MR | LR | ER | Dam | AV | Jam |
– | 2×2 | 2×2 | 0 | -4 | – | 10 | 0 | 18 |
Improwizowany miotacz ognia
CC | Wzornik | Dam | AV | Jam |
– | Średni MO | 8 | 0 | 18 |
Obrzyn
CC | PB | SR | MR | LR | ER | Dam | AV | Jam |
– | 2 | 0 | -2 | – | – | 12 | 0 | 20 |
Karabin Szturmowy AR-50
CC | PB | SR | MR | LR | ER | Dam | AV | Jam |
– | -2 | 0 | 0 | -2 | – | 9 | 0 | 18 |
Grając Capitolem i testując wiele rzeczy w trakcie gry proponuję zastanowić się nad poniższymi propozycjami zmian :
1- Wyjaśnić dokładnie przy “brygadach wolności ” i “AIP” w kwestii “uwagi” jaki jest limit przy dobieraniu tych drużyn – czy jest to jeden oddział na pełne 500p w armii czy na rozpoczęte 500p armii.
2- Motory zwiadowcze pegaz: w opisie struktury jest jeden specjalista na 6 nie specjalistów. tylko że pegazy nie mają specjalistów , chyba że wkradł siętam błąd i wysunięty obserwator jest specem a nie opcjonalnym. Proponuję + 1 do dowodzenia dla wysuniętego obserwatora.
3-Proponuję zastanowić się nad jednostką airborne rangers i jej w ogóle istnieniem w capitolu. Staty jak na jednostkę elitarną ma żenujące, jako jednostka wyłącznie do desantu ma desant:2 i nie ma żadnych innych umiejętności nawet determinacji a przy takim wysokim progu morale jest to nieopłacalne. Kto będzie grał airborne rangers mogąc wziąć rangersów albo ciężką piechotę w śmigłowcu. Moja propozycja to nie zmieniać stat a zmienić desant z 2 na 3 lub w ogóle wycofać tą jednostkę.
4-Purpurowe rekiny – moja propozycja to aby spróbować zmienić strukturę tych pojazdów. Drużyna tylu pojazdów latających jest wyjątkowo mało przydatna i wyłącznie w niewielu scenariuszach walki. Myślę że struktura z UWZ była bardziej optymalna i bliższa Warzone 1 edycji. Wielkie szaraki jako modele pojedyncze itp.
5- ech… Pancerze ORKA: ciężki temat ze względu na to, że orki generalnie są dobre, natomiast w związku z tym, że są to pojazdy wsparcia i są przewartościowane – zdecydowanie za drogie nie w stosunku jednostkowym (chociaż podstawowa orka ze strzelcem to 115p) a przy uwzględnieniu struktury właśnie. Żeby wziąć orki trzeba mieć dwa oddziały podstawowe a przy wysokim progu morale orek trzeba mieć co najmniej trzy pojazdy żeby gra miała sens, co w sumie daje ogromny koszt – czego nie ma w przypadku “wulkanów” czy “mek”. Gra w scenariusze poniżej 1000p nie daje możliwości grania orkami. Rozumiem że w jakiś sposób trzeba wyrównywać korporacje ale porównanie statystyk orek z przytoczonymi przykładami wulkanów i mek jest zdecydowanie na niekorzyść dla capitolu.
6-Ciekawe kto kiedykolwiek wziął jednostki “motory AIP Rats” albo “Antagonów” – no właśnie coś tu trzeba zmienić albo wykasować.
Na razie tyle na jednym oddechu ale pewnie będzie więcej. Pozdrawiam.
Airborni- do bani statsy ?- za to co maja to desant tak jakby za free. Mały dobor speców ok to jest jakis minus. 500 pełne chyba czyli zeby miec 2 takie oddzialy to rozpa na 1000 pkt. + 1 do dowodzenia dla obserwatora motorow – zawsze mozesz sobie osprzet przyszpejowac.
Jak dla mnie orka i V/V to już zupełnie inne klasy więc nie ma co porównywać w PX ludzie graja orkami na 800 i nie narzekają. Co do rekinów chyba zapomnij – pojazd modpoj wystawiony na co ? na grunt/elitę czy na oddział rekinów ? AIP na motorkach taki bardziej dla fluffu na turniejowych rozpach pewnie nie zobaczysz.
1. Pewnie jak zawsze – jeden oddział na pełne 500p maksymalnego limitu rozpiski w bitwie.
3. Desant:3 to już w zasadzie teleport. Nie powinien w ogóle istnieć w regularnych oddziałach, dla modpojów ewentualnie.
5. Zagraj kiedyś z którymkolwiek z paradoksowych operatorów Orek, a jeszcze powiesz, że powinny podrożeć 😉 Pojawiają się również w grach na 800 pkt, z dobrym skutkiem. Porównanie z Wulkanami nie ma sensu zupełnie, porównanie z mekami prędzej, ale to raczej z tymi ostatnimi jest coś nie tak, niż z orkami.
1) Było wielokrotnie czytelnie wyjaśniane.
2, 4, 5 – zmiany przy pojazdach będą wtedy jak będzie robiony kolejny remanent pojazdów i zasad do nich, najpewniej w pierwszej kolejności spotka to lekkie pojazdy otwarte typu motorków.
Orki IMNSHO mają się dobrze, są porządnie wycenione i potrafią sprawić rzeźnie będąc jednocześnie klasycznym glass cannonem. Działa tak jak miało działać. Można je wystawić poniżej 1000 punktów jeśli ma się na nie pomysł, jak ktoś nie ma, nie mój problem 😉
3) Twoje propozycje są za przeproszeniem bez sensu. Jednostka nie będzie wycofywana, tym bardziej nie otrzyma Desantu:3. Airborne Rangers dostaną kiedyś jeszcze odrobinę poprawek, ale na razie spokojnie można nimi zagrać – z tym że trzeba się liczyć że to coś pomiędzy gruntem a elitą.
6) Jak było wielokrotnie mówione – Konsultanci idą do poprawek na końcu.
No dobrze, miałem w końcu czas i ochotę przyjrzeć się długo oczekiwanym poprawkom do Capitolu. Na pierwszy rzut oka wydają się sensowne, szczególnie w przypadku Straży. To zdecydowanie dobry kierunek. Trochę mniej optymistycznie patrzę na zmiany w marines, ale te wymagają testów. Zastanawia mnie tylko, dlaczego Pustynna piechota i Marines nie mogą brać opcji dodatkowego pancerza?
Druga rzecz, która rzuca się w oczy, to brak liftingu Morskich Lwów. Bo dziwi fakt, że w Straży do speca z LKM trzeba dopłacić 2 pkt, a u Lwów 5 pkt. Ta sama sytuacja jest w przypadku medyka (straż + 1 pkt, marines +0 pkt, Lwy + 4 pkt). Dalej uważam też, że koszt 26 pkt za Lwa, który jest dużo słabszy od Wolnych Marines lub Skorpionów, to trochę zbyt dużo.
Pustynna piechota i Marines nie mogą się dociążyć pancerzem, ponieważ mają Ruch 4. Mogliby się zrobić za przyjemni jak na grunty, jakby dostali jeszcze opcję dociążenia się pancerzem. Coś za coś, jak chcesz mieć wypasiony pancerz na gruntach to bierzesz Ciężką Piechotę.
Lwy faktycznie nie dostały pełnego liftingu, więc zarówno niektóre koszty im się nie zgadzają (głównie specjaliści typu LMG, LFT i medyk są zbyt drodzy). Postaram się mimo wszystko wziąć ich (oraz może Airborne Rangers skoro już będę wracał do Capitolu) na warsztat i dodać trochę drobnych poprawek – ale na razie nie jest to priorytetem.
Dzięki za konstruktywne uwagi.
Umknął mi ten fakt, że dostali 4 R. Teraz to jest logiczne i spójne. Choć teraz, po liftingu Marines, piechota pustynna wypada troszkę słabiej przez 17 P.
Lwom wystarczyłby troszkę niższy koszt i wyprostowanie cen opcjonali/speców (snajperka z AV: 1 to fajna rzecz, ale 40 pkt to jednak trochę dużo…). Airborni to trochę inna para kaloszy: ja tam nie wiem, jak ich poprawić, choć widzę problem. Bo skuteczność przeciętna, ale jednak koszt bardzo atrakcyjny. Byliby fajni z CAR-24, gdyby nie bardzo niskie obrażenia (w porównaniu z mini wersją LKM-ów, czyli wszelkimi PM-ami; ten rozdźwięk też aż prosi się o lifting). Ale będziemy czekać cierpliwie:)
CAR -24 ma takie a nie inne obrażenia, bo jak już X razy pisaliśmy, statystyki broni są zrobione na podstawie tych erpegowych. A w erpegu obrażenia CAR-24 ssały…
Yey, CAR w bitewniaku jest bezużyteczny, bo w eRPG-u też był bezużyteczny… Wspaniale. A w tym czasie zakon gryfa biega z PM-ką, która zadaje 11 obrażeń… Nie mówiąc, że Interceptor zadaje wtedy 12 DAM. Jakoś tej logiki nie mogę do siebie przyjąć. Oczywiście CAR-y można wymienić na Calixy, ale czy to nie zabija chęci gry tym oddziałem? Żeby mieć sensowny oddział, musisz wymienić mu broń? Fajnie, że na 6 calach ma mnożnik, ale z 8 DAM i tak niewiele zrobi.
Pawlo, za mocno wszyscy się stresujecie punktem DAM w tym czy w innym miejscu 😛 . Broń zadająca 8 DAM ma nadal np. 50% szans na utrupienie typowego Imperialskiego piechura po trafieniu. To nie jest czterdziestka, gdzie punkt czy dwa różnicy w obrażeniach broni zupełnie wszystko zmieniają.
Swoją drogą jak się wszystkim nagle zgodność z erpegiem przestaje podobać, jak tylko zaczyna to oznaczać minimalnie niższe statystyki w jakimś miejscu :/
Ja się nie stresuję. Po prostu odpuszczam sobie branie CAR-ów. Punkt czy dwa różnicy w obrażeniach chyba jednak ma znaczenie, gdy używa go cały oddział. Niby to różnica kilku punktów procentowych, ale jak dla mnie mają one znaczenie. Parę razy testowałem oddziały z CAR-ami i zawsze żałowałem, że nie wziąłem po prostu M-50. Gdyby jeszcze mogły brać dodatkową amunicję – no to jeszcze można by się zastanawiać. Ale wtedy cała grupa broni w stylu PM i SMG dość mocno zbliżyła by się poziomem obrażeń do LKM-ów, co nie jest pożądane. Dla mnie fluff ma znaczenie, ale nie warto się go trzymać, gdy wprowadza bezsensowne rozwiązania, co było widać wyraźnie przy P-1000. Po prostu nikt z niego nie korzystał, bo oddział w niego wyposażony był problemem na polu bitwy, zamiast pomagać w zwycięstwie.
Żeby jeszcze było konstruktywnie, to powtórzę propozycję Jasiona i Tygrysa: rezygnacja z dodatkowej amunicji do pistoletów i PM; propozycja ode mnie: podniesienie DAM CAR-a do 9.
DAM CAR-a nie podniesiemy z prostego powodu: jak to podniesiemy, to za chwilę Imperialni będą chcieli dalej strzelające Southpawy (bo rezygnujemy ze zgodności z fluffem, więc czemu by nie), Mishima podniesie wrzask o lepszą szturmówkę i ogólnie zacznie się eskalacja żądań… Jeśli odpuszczasz sobie branie CARów – cóż, to Twoja sprawa 😉 – ja tam przypominam sobie przynajmniej kilka oddziałów, które chciałyby mieć tak fajną spluwę…
Co do likwidacji amunicji specjalnej dla peemek i pistoletów – jakoś sobie tej propozycji nie przypominam, gdzie padła?
Ciekawe co jest takiego fajnego w tej spluwie? DAM, JAM czy zasięg tylko do 24? Strzelanie na 6 cali z (x2) jest fajne, ale z takimi obrażeniami zbyt rzadko ma szansę pokazać swoją przewagę nad szturmówką. Ale cóż, skoro za 10 pkt można w Marines wymienić go na Calixa – nie będę płakał.
No padła tutaj. Nie wiem, czy chłopaki nie wysyłali wam swojego pakietu propozycji. Cytuję chłopaków, bo nie chce sobie przypisywać autorstwa ich pomysłów, bo to był ich sposób na przycięcie obecnych możliwości zakonu Gryfa i ogólnej fajności PM-ek.
Popatrzmy – 24 cale zasięgu to wcale nie tak mało, jest bronią szturmową (przydatne), ma w miarę znośną celność na MR, znośny granatnik… Jest spokojnie porównywalny z innymi SMG. Nie jest tak uniwersalny, jak M-50? No nie jest. Tak samo mniej uniwersalne są peemki, strzelby, pistolety i cała masa innej broni, która w rzeczywistości też byłaby gorsza od szturmówki – przynajmniej dla oddziałów stand&shoot.
I tak – Imperialne SMG zadają (w większości) większe obrażenia. Taka sobie charakterystyczna cecha Imperialu.
może skor tak nażekają poprostu dać np. opcje karabinkom szturmowych której nie mają PM’y? mnożnik który miały w UWZ – to może przesada. Ale np. jakieś plusy do celności albo amunicja p.panc? albo cuś z innej beczki?
Choć to sporo komplikacji. ;|
Od kiedy to masoni zmieniają coś pod wpływem narzekania? 😉
A w impie z dostępnych karabinków to bodajże cały jeden na trzy ma wyższe DMG od CARa, ten najrzadziej spotykany.
@Kudłaty: A ja przynajmniej dwa widzę 🙂 – nie szukałem za intensywnie 🙂
btw. co do zmian w Capitolu, to po co sierściowi Marines Zmysł Taktyczny? zwłaszcza, że chłopaki prędzej będą z CAR’ami biegać niż Calixami (przynajmniej na moich stołach).
@Ciężki – żeby jego drużyna mogła na 24″ zmieniać cel?
Hmm, myślałem już, że jakieś omamy mam znowu, ale już widzę, w czym problem: Intruder w zależności od miejsca występowania ma albo 8, albo 9. Uspójnicie to jakoś?
Gdzie ma 8? 😕 Wszędzie powinien mieć 9, 8 ma Plasma Intruder i Eliminator…
U dowódcy kompanii szturmowej. I porucznika piechoty 2.0
Dowódca kompanii szturmowej miał przyklejane z porucznika piechoty 2.0. Jak Pietia nie poprawi wcześniej to wieczorem/jutro rano zmienię.
@Szczur – nie widzę większego sensu aby walić z CAR’a na 24cale… fajnie gdyby mu tą umiejkę zabrać – to by jeszcze potaniał 🙂
Karabinek MP-105GW
1 1×2 0 -1
CAR-24
-1 1×2 0 -1
CAR ma granatnik z 0 na zasięgach.
GW ma -1 na SR
Gorszy jest więc w JAM (istotne bardzo) i CC – mało istotne jak się ma coś do walki wręcz (DMG i tak będzie większy z bagnetu za 0.25p dla Karabinku, i modyfikatory).
Pytanie tylko jak jest wyceniany. UBGL może być istotne, JAM boli ale nie aż tak jak się idzie na bagnety.
@Ciężki – przykro mi, ale z tego powodu że Ty nie widzisz potrzeby strzelania z CARów czy LKMów na 24″ nie usunę modelowi umiejętności (pomijam fakt, że drogo za nią nie płaci i tak).
Poprawiłem DAM na dcy kompanii szturmowej i poruczniku 2.0, dziękujemy za rewolucyjną czujność 🙂
@Szczur: To za co się tyle płaci u sierścia ?
@Kudłaty: to teraz Twój argument jest średni (ale w zamian dostałeś większy Dam 🙂 )
Za całokształt bycia sierżantem – lepsze statsy, całkiem znośną broń do CC, dowódcę drużyny i jakiś punkcik za zmysł taktyczny.
Jak _naprawdę_ będzie mi się nudzić to skupie się na balansowaniu kosztów sierżantów, itp. w poszczególnych oddziałach patrząc że to różnica k10 punktów na rozpiskę. Na razie mam ważniejsze rzeczy do roboty jak chce mi się przeliczać co poprawić.