Poprawki dostaną się najpierw Imperialowi, ze szczególną uwagą na IDMF. Temat będzie edytowany w ramach wprowadzania kolejnych modyfikacji w tym roku (znaczy dziś wieczór i jutro).
EDIT – zwyczajowo ze wszystkimi poprawkami się nie wyrobiłem w starym roku, więc kolejne modyfikacje dla wygody i tak będą lądować w tym temacie.
– podniesiony koszt grenadiera
– obniżony koszt medyka
– szeregowy z karabinem przeciwpancernym staje się z opcjonalnego specjalistą, jego koszt idzie w górę
– wysunięty obserwator staje się ze specjalisty opcjonalnym
– dodany szeregowy z LKM jako opcjonalny
– saperowi dodano minę magnetyczną i podniesiono koszt
– osłabiono obrażenia saperki (z +6 na +5)
– dodano maski przeciwgazowe
– Piechota Okopowa może występować tylko w armiach ‘czystego’ IDMF (bez jednostek klanowych, z wyjątkiem dla listy armii Klanu Kingsfield)
– próg morale obniżony do 3
– obniżono koszt medyka
– szeregowy z karabinem przeciwpancernym staje się z opcjonalnego specjalistą, jego koszt idzie w górę
– wysunięty obserwator staje się ze specjalisty opcjonalnym
– saperowi dodano minę magnetyczną i podniesiono koszt
– dodany żołnierz z LKM jako opcjonalny
– dodana opcja dla szeregowych wymiany Invadera na Mandible (to w końcu oddział do walk miejskich)
32-gi Batalion Szturmowców Piechoty Okopowej
– obniżono obrażenia saperki (z +6 na +5)
54-gi Batalion Szturmowców Piechoty Okopowej
– obniżono obrażenia saperki (z +6 na +5)
Wreszcie piechota otrzymała opcjonalny LKM 🙂 Proponuję podobną opcję wraz z maskami w 32 Batalionie Szturmowców.
Młoda Straż – byłbym za podniesieniem P do 19 oraz może Infiltracja 1 ?;>
Ciągle Piechota ma się jak pączek w maśle z tymi zmianami. Z daleka już tak nie kosi ale za to trudniej do nich będzie podejść.
Czy kwestia łączenia Wilczarzy i IDMF będzie rozwiązana?
I czy koszt P.Okopowej pójdzie w górę?
Przyczepiles sie do tej piechoty z Boysem jako opcjonalem bylo za dobrze moze teraz jest jak wszedzie nie wyróznia sie jakos mocno na plus.
@Luthor – inne oddziały szturmowców w końcu też dostaną maski w prezencie. Co do Młodej Straży – koszt by im nieźle poszedł w górę, a raczej wolałbym zostawić Imperialowi jakąś relatywnie tanią elitę do wystawienia.
@Thorax – Pozwolisz że zignoruje Twoje zwyczajowe płacze.
Koszt okopowej nie pójdzie w górę, celowo dostają to wszystko za darmo żeby Imperial był bardziej przegięty. Kwestia łączenia zostanie finalnie rozwiązana, ale to dopiero jak zrobię poprawki do Wolfpacku.
Sam mówiłeś że koszt P.Okopowej pójdzie w górę.
Z kosztem okopowej nie było problemu takiego, że jest za tania, tylko taki, że eliminowała ze stołu regularną – kosztując tak samo, wystawiając się tak samo, a będąc nieco lepszą.
I rozwiązanie jest bardzo dobre, regularna wróci na stoły bez konieczności podwyżki kosztu, która byłaby średnim pomysłem.
A czy nowa piechota jako oddział 2.0 przestaje wliczać w koszty podwyżki testowe za AV? Mam nadzieję, ale wtedy oznaczałoby to, że Boys staniał 😉
@Kudłaty – nie ma wpisane 2.0 jako takiego 😉
A serio – na razie jest kosztem pomiędzy starym a tym z testowych, głównie z uwagi na to że stał się specjalistą. Jego koszt jak najbardziej może się jeszcze zmienić, ale raczej już w mniejszych granicach.
@Thorax – chodziło o to że Okopowa byłą za fajna w stosunku do Regularnej, problem został rozwiązany. Jeśli tego dalej nie widzisz to cóż, ja ci nic nie pomogę, EOT z mojej strony.
Trochę poprawek – poprawiłem DAM saperek w innych oddziałach, dokończyłem Młodą Straż (i wypadałoby jakoś ją przetestować).
Oprócz tego doszli Górale 2.0 oraz Dowódca Kompanii Szturmowej.
Młodą straż przetestowałem wstępnie. Nic odkrywczego, działa zgodnie z założeniem – zabija siłą ognia na krótki dystans. Będzie wystawiana 🙂
Mi się chłopaki już w poprzedniej wersji spłacali… naprawdę miodny oddział – szczególnie właśnie RL 🙂 a że są elitą to łatwiej można 3 speców wsadzić
No to teraz będą się turbospłacać 😉 Dwa CKMy, Southpaw, LKM, mocny granatnik i kilka strzelb w jednym oddziale to jest największa siła ognia w całym Impie chyba.
Koszt im może trochę podskoczyć jak będą za fajni, na razie go nie ruszałem, wolę to zrobić po testach. Oczywiście pewnie niezależnie od ich efektywności jak tylko ktoś zacznie nimi grać to te same osoby co zawsze zaczną płakać na przegięcie Impa na przykładzie Młodej Straży 😛
Ech, kto jęczy ten jęczy. Ja za to mam wrażenie, że wszystkie armie którymi grasz mają dziwną tendęcje do posiadania samych li tylko “konfigóracji” tak na poziomie oddziału jak i armii – które pozwalają na uzyskanie najwyższej wydajności.
Jakoś jak człowiek się zastanawia, hmm do tego i tego przydał by się ruch/pancerz/dodatek lkm albo innego speca – bum okazuje się, że takie właśnie konfigi są akurat tu lub tu…
Nie mówie o ogólnej przegiętości, ale w innych armiach najczęściej jest tak, że w jednym oddziale nie ma odpowiedniej ilości sepców/rzołnierzy opcjonalnych lub są inne mankamenty, i żadko kiedy oddziały mogą być samodzielne. Może to koincydencja może nie:P może zaleta, może nie…
A tak swoją drogą a) MHMG i MOŹdzierze w tej chwili ni jak się mają do swojej roli na polu bitwy, czy zadań najczęściej kojażonych z wsparciem. Są bo są, i tyle. CKM to podobno największy wróg piechoty, Wielka Wojna, II Wojna, gniazdo ckm’u powstrzyma cały oddział a jeśli ten będzie nie uważny zmiecie sporo ludzi. W tej chwili to bardziej nadaje się do strelania na większe odległości lub ot jako taki dodatek przeciw Ciężkim Pancerzom i ew. Elitom.
Moździerze które zazwyczaj jednak służą do wykurzania piechoty zza osłon, strzelania bez narażania się (bądź co bądź średnio celnie) też się nie sprawdzają.
Wiem, że to trudne i punktacja trudna, ale w obecnej formie, (czy też 1/2ed masakrowania plackami) to jest trochę bez sensu.
Co prawda nie jest to priorytet ale mam solenną nadzieję, że kiedyś te dwa typy wsparcia będą czymś więcej niż dodatkiem lub gołą siłą ognia, ew. silnym ekwiwalentem speców z oddziału piechoty na rzecz jednak czegoś innego.
Zresztą granaty podobnież – choć nie aż tak – są trochę jak odpowiednik X razy karabin/ekwiwalent – może gdyby były trudniejsze w użyciu/limitowane a maiły jakiś efekt typu stunn, czy pomocność w szturmie, strzał na ślepo cokolwiek…
No ale fakt, sprawy trochę trzeciożędno/filozoficzne. Podobnie jak walka wręcz w stosunku do broni.
Młoda Straż wydaje się mieć o wiele wyraźniejszy charakter w tej chwili. Generalnie zmiany się podobają, koszt po testach wyjdzie.
Miejmy nadzieję, że w innych armiach po poprawkach będzie więcej charakteru (co nie zawsze musi się wiązać z mocą/siłą/ekstremalną specjalizacją).
@Saruman – mylisz armie którymi gram z armiami do których pisałem zasady. Cieszę się że uważasz konfiguracje za dobre, pocieszę cię że te armie nie powinny mieć za to dziwacznych obniżek cenowych 😉
Weapon teamów na razie nie zmieniam – zdaję sobie sprawę że działają nie tak jak powinny, jednak są trochę ważniejsze IMHO problemy (przegięte oddziały, ewidentne bugi czy źle zrobione grunty). KiedyśTM będę przepisywał wsparcie, jeśli Pietia mnie nie ubiegnie.