Wiem, że Capitol dostaje nieproporcjonalnie dużo poprawek do stosunku do innych korporacji (nie mówiąc o Bractwie i Legionie) i to nawet takich, które nie mają najwyższego priorytetu, jednak są ku temu dwa prozaiczne (i łączące się ze sobą) powody:
– Capitol jest dla mnie armią ‘wzorcową’ (znaczy porównuje oddziały i modele w innych armiach mniej więcej do ich capitolskich odpowiedników jeśli chodzi o sprawdzenie czy nie są za słabe i jaką mniej więcej powinny mieć wycenę)
– najłatwiej i najszybciej wprowadza mi się w Capitolu poprawki
Tak więc kochani kapitaliści dostaną jeszcze więcej miłości – ale przy odrobinie szczęścia więcej poprawek nie będzie już przed dłuższy czas potrzebne.
Przesunęłem również dla zwiększenia czytelności niektóre posty do kategorii nieaktualne (stare wersje jednostek które są obecnie 2.0 i takie tam).
Purpurowe Rekiny:
– dodana Determinacja dla wszystkich załogantów
– dodana uwaga o śmierci załogantów w przypadku jeśli pojazdy są w powietrzu (w celu uniknięcia serii rzutów na wypadek, obrażenia i obrażenia od upadku)
Kawaleria Powietrzna:
– wpisałem używany na turniejach koszt Condora (w sumie 50 punktów)
Porucznik Airborne Rangers:
– otrzymał Inspirację: 1 na oddziały AFC (żeby był jakikolwiek sens go wystawiać patrząc na jego niski LD)
Motory Zwiadowcze Pegaz:
– Żywotność motorów spadła do 1, dodano uwagę na temat uszkodzeń motorów i obrażeń dla załogi, nieznacznie obniżony koszt motorów
– usunięto sierżanta, zmniejszono maksymalny i minimalny rozmiar o 1 (do 3-5), zmniejszono próg morale do 2
– dodano uwagę uniemożliwiającą wykorzystanie ich do min-maksowania elit, wsparcia i modeli pojedynczych
– dodano umiejętność Grupa Wsparcia, dodano nową umiejętność Czujniki motorom
Oficer Sztabowy:
– Zmysł Strategiczny zamieniono na nową zdolność Doradca (i model działa teraz tak jak planowałem od początku – niedługo to samo dotknie również część pozostałych modeli ze Zmysłem Strategicznym).
Porucznik Marsjańskich Banshee:
– dodana Zaciekłość
Marsjańscy Banshee:
– dodana Zaciekłość
Brygady Wolności:
– obniżono koszt szeregowych o 2 punkty (po testach może podskoczy o jeden)
– obniżono koszt specjalistów
Lekka Piechota:
– obniżono koszt medyka o punkt, zwiększono dostępność do 0-2
– obniżono koszt Wysuniętego Obserwatora
– obniżono koszt specjalisty z granatnikiem
Ciężka Piechota:
– obniżono koszt Wysuniętego Obserwatora, dodano mu Bystry Wzrok
Morskie Lwy:
– nieznacznie obniżono koszt
– dodano Wysuniętemu Obserwatorowi umiejętność Bystry Wzrok, zamieniono go ze specjalisty na opcjonalnego, podniesiono koszt
– dodano Saperowi ładunek przeciwpancerny, podniesiono koszt modelu
– zmieniono dostępność specjalistów z LKM na 0-2
Airborne Rangers:
– dodana zasada ułatwiająca wystawianie ich w dużych oddziałach na Kawalerię Powietrzną (wtedy jednak kiepsko z liczbą aktywacji 😉 )
– obniżony koszt medyka
– wysunięte obserwator zamieniony na opcjonalnego
– saperowi dodano ładunek kumulacyjny, podniesiono koszt
– dostali nowe możliwości w kwestii dodatkowego ekwipunku (uzbrojenie się w wyposażenie i panzerfausty jak ciężka piechota, zniżka na Calixy
Cap jak cap, ale duży plus za kategorię “nieaktualne”, powinna ułatwić życie.
Postarałem się wrzucić do niej ile się da co dostało już wersję 2.0 (na razie z Capitolu, Mishimy, Bractwa). Jak coś przeoczyłem, to można tu dać zestaw linków.
Może globalnie ustawić że pojazdy nie liczą się do wielkości oddziału. Pegazy trochę dostały po tyłku na zmianach, planowałem zmaksowanym oddziałem robić szybkie rajdy na grunty przeciwnika i tłuc na PB z automatu. Teraz będzie trochę trudniej, ale wciąż się da.
Tak było ustawione w komentarzach nawet – pojazdy nie liczą się jeśli chodzi o wystawianie kogoś na nie. Z drugiej strony zdecydowanie nie jest to takie łatwe przy niektórych oddziałach.
Co do Pegazów – nie miały Determinacji, więc zbliżanie się na PB byłoby czasem i tak problematyczne. Na razie da się zrobić to samo w sumie (no, trochę gorzej, mają 1 LD mniej), tylko bardziej bolą straty. No i oprócz walenia na PB można użyć UBGLi 😉
Generalnie uwagi są bardzo na plus. Niektóre może zbyt delikatne IMO (Lwy, brak poprawek AIP)Ale:
1. Dobre zmiany w wystawianiu medyków są wciąż bez sensu bez zmiany umiejętności Medyk. Jest ona bardzo mało przydatna (a parę razy już próbowałem testować) bo: 1. modele zabite po aktywacji oddziału są nie do odratowania, 2. Nawet jeśli jakimś cudem uda nam się uzdrowić model, to potem i tak kolejną turę ma wyłączoną, a jeszcze w następnej musi się podnieść z Prone. W zasadzie nie ma sensu leczyć modeli od 3 tury.
2. Czy jest szansa na zmianę obrażeń małych miotaczy przed turniejem? (ważne)
3. Czy jest szansa na dodanie możliwości brania dod. amunicji dla SMG przed turniejem? (ważne)
4. Oficer piechoty – zmiany są ciekawe, trochę wypada lepiej przy osłabieniu Oficera Sztabowego, ale może obniżyć mu koszt do poziomu Porucznika Piechoty Imperialu (29 pkt) lub Setnika (27 pkt) (mniej więcej)?
0) AIP (i ich motory) oraz parę innych rzeczy poczeka sobie, Lwom na razie starczy tyle poprawek.
1) Medyk wiem że wymaga poprawek, żeby działał jak było planowane, postaram się zająć nim w miarę szybko, jak czas pozwoli
2) Tak, są na to spore szanse
3) Więcej roboty niż powyżej, więc szanse zdecydowanie mniejsze. Większe szanse że część przegiętej amunicji do PMów wyleci za to
4) Na razie zostaje jak jest – wiem że jest drogi, ale a) opcja wsadzenia do AirCav b) darmowy ekwipunek przy rozpoczynaniu gry z oddziałem, trochę podnoszą jego możliwości w stosunku do odpowiedników
Dzięki za odpowiedzi. Jeśli się uda, będzie super. Porucznika jakoś przeżyjemy…;)