Zdolność daje posiadaczowi premię +2 do cechy, o którą oparty jest rzut obronny przeciw nadnaturalnym mocom należącym do wskazanej kategorii (premia odnosi się również do Pancerza).
Oprócz tego model otrzymuje premię +2 do Pancerza przy odpieraniu ataków modelu z aktywną techniką lub będącego pod wpływem dowolnego przyjaznego zaklęcia z wybranej kategorii oraz premię +1 do trafienia modeli ze zdolnością Nadnaturalne Moce ze wskazaną kategorią.
Przykład: Dog Soldier ze zdolnością Odporny na: Mroczna Harmonia zostaje trafiony przez Nefarytę czarem zadającym bezpośrednie obrażenia. Otrzymuje w takim wypadku +2 do Pancerza na potrzeby odparcia czaru.
W następnej rundzie Nefaryta teleportuje się do niego z miotaczem ognia – jako że jest pod wpływem mocy, Dog Soldier znów dostaje +2 do Pancerza.
Gdy w końcu przyjdzie aktywacja capitolczyka otrzyma on +1 do trafienia Nefaryty, zarówno w walce wręcz jak i strzeleckiej.
Uwaga: Żeby uniknąć problemów interpretacyjnych i wałkowania zasad przyjaznym zaklęciem określamy każdą użytą na sobie technikę w danej rundzie (nawet taką której efekt już nie działa) oraz wszystkie zaklęcia rzucone przez własną stronę na dany model – zarówno takie które dają premie, jak i leczenia, teleportacje, itd.
Tak, model przechodzący przez portal Illian też jest traktowany do końca swojej aktywacji jakby był pod wpływem przyjaznego zaklęcia.
Nowa, dużo fajniejsza (i mająca zastosowanie na stole) wersja Odporności na Nadnaturalne Moce. Oprócz przyjemnych premii pomaga również w polowaniu na zakonnice/wiedźmy/gejsze 😉
Oczywiście wszystkie oddziały i modele które to mają się trochę zmienią w najbliższej kolejności (plus ktoś jeszcze to dostanie) – na razie można założyć że działa to poprawnie u wszystkich poza Mishimą, u której działa stara wersja 😉