Piłeczki golfowe – groźne, choć względnie miękkie i niespecjalnie mobilne (w porównaniu z lotnictwem w każdym razie). Ceny jeszcze brak – ale tanie to one nie będą, biorąc pod uwagę skuteczność działek i MHMG. Największa siła Capitolu leży właśnie tu – w potężnych oddziałach wsparcia. Grunty ma raczej średnie, elity mocno wyspecjalizowane i/lub drogie – za to Capitolskiemu wsparciu niczego nie brakuje (może poza dużym rabatem cenowym)
Oddział:
Podstawowy oddział wsparcia
Minimalny Rozmiar: 4 (2xpancerz + kierowca)
Maksymalny Rozmiar: 15 (w tym pancerze z załogami)
Próg Morale: 4
Pancerz Bojowy Orka: kroczący pojazd zamknięty, wymagany 1-3
WW | WS | M | DW | A | ŻW | S | R | P | Ro | K |
2 | 4 | 20 | 3 | 75 |
Wyposażenie:
Lekkie Działko Sherman Trinity 20mm, Ciężki Karabin Maszynowy M89B, Ciężka Strzelba M-520
Umiejętności: Ciężki Pancerz: 1
Uwagi: Lekkie Działko obsługiwane przez Kierowcę z polem ostrzału 90 stopni do przodu,
Ciężka Strzelba obsługiwana przez Kierowcę z polem ostrzału 90 stopni do przodu,
Ciężki Karabin Maszynowy obsługiwany przez strzelca z polem ostrzału 180 stopni do przodu.
Strzelec traktowany jest jak załoga pojazdu otwartego.
Pancerz Bojowy Orka z wyrzutnią rakiet: kroczący pojazd zamknięty, opcjonalny 0-1
WW | WS | M | DW | A | ŻW | S | R | P | Ro | K |
2 | 4 | 20 | 3 | 70 |
Wyposażenie:
Wyrzutnia Rakiet DPAT-11, Ciężki Karabin Maszynowy M89B, Ciężka Strzelba M-520
Umiejętności: Ciężki Pancerz: 1
Uwagi: Wyrzutnia Rakiet obsługiwana przez Kierowcę z polem ostrzału 90 stopni do przodu,
Ciężka Strzelba obsługiwana przez Kierowcę z polem ostrzału 90 stopni do przodu,
Ciężki Karabin Maszynowy obsługiwany przez strzelca z polem ostrzału 180 stopni do przodu. Strzelec traktowany jest jak załoga pojazdu otwartego.
Pancerz Bojowy Orka z miotaczem ognia: kroczący pojazd zamknięty, opcjonalny 0-1
WW | WS | M | DW | A | ŻW | S | R | P | Ro | K |
2 | 4 | 20 | 3 | 65 |
Wyposażenie:
Ciężki Miotacz Ognia IN-74, Ciężki Karabin Maszynowy M89B, Ciężka Strzelba M-520
Umiejętności: Ciężki Pancerz: 1
Uwagi: Ciężki Miotacz Ognia obsługiwany przez Kierowcę z polem ostrzału 90 stopni do przodu,
Ciężka Strzelba obsługiwana przez Kierowcę z polem ostrzału 90 stopni do przodu,
Ciężki Karabin Maszynowy obsługiwany przez strzelca z polem ostrzału 180 stopni do przodu.
Kierowca: śmiertelnik, żołnierz podstawowego oddziału wsparcia, wymagany 1 na Pancerz Bojowy Orka
WW | WS | M | DW | A | ŻW | S | R | P | Ro | K |
7 | 8 | 4 | 12 | 3 | 1 | 4 | 3 | 18 | 2 | 15 |
Wyposażenie: Pistolet Sherman .74 Model 13 “Bolter”
Umiejętności: Zmysł Taktyczny: Osobisty
Strzelec: śmiertelnik, żołnierz podstawowego oddziału wsparcia, opcjonalny 0-1 na Pancerz Bojowy Orka
WW | WS | M | DW | A | ŻW | S | R | P | Ro | K |
7 | 8 | 4 | 12 | 3 | 1 | 4 | 3 | 18 | 2 | 25 |
Wyposażenie: Pistolet Sherman .74 Model 13 “Bolter”
Umiejętności: Zmysł Taktyczny: Osobisty
Broń
Ciężki Karabin Maszynowy M-89B
CC | PB | SR | MR | LR | ER | Dam | AV | Jam |
– | 0x2 | 3×3 | 1×2 | -1 | – | 14 | 1 | 18 |
Lekkie Działko Sherman Trinity 20mm
CC | PB | SR | MR | LR | ER | Dam | AV | Jam |
– | 0x2 | 2×2 | 1×2 | -1 | – | 16×2 | 2 | 20 |
Ciężki Miotacz Ognia IN-74
CC | Wzornik | Dam | AV | Jam |
– | Ciężki MO | 13 | 0 | 19 |
Uwagi: zapalający
Ciężka Strzelba M520
Wzornik | Celność | Dam | AV | Jam | Cluster |
strzelby | +2 | 11 | 0 | 18 | 4 |
Pistolet Sherman .74 Model 13 “Bolter”
CC | PB | SR | MR | LR | ER | Dam | AV | Jam |
1 | 2 | -1 | – | – | – | 8 | 0 | 19 |
Wyrzutnia Rakiet DPAT-11
CC | PB | SR | MR | LR | ER | Dam | AV | Jam |
– | – | -3 | -3 | -4 | – | 13×2 | 2 | 18 |
Uwagi: Amunicja odłamkowa – mały wzornik wybuchu, AV 0, Dam 11
Z pancerzem ledwo 20 i żywotnością 2 dziwnie to wygląda, tym bardziej jeśli ma być drogie. Siłę ognia to ma, bez dwóch zdań (rozumiem że kierowca może strzelać z jednej broni na raz?), tyle że będzie trzeba Orki chronić – piechotą, psami, innym mięsem armatnim. To takie mało pojazdowate, przypomina się film South Park z murzynami przywiązanymi do czołgów… Poza tym, jeśli to ma superpałerwymiatacz to będzie priorytetowym celem ataków wszelakich, tu słaby AR nie pomoże zbytnio.
Ciężki pancerz ma chronić przed ugryzieniem?
Po co kierowcy pistolet?
Dlaczego kierowcy zawsze muszą strzelać na poziomie gruntów średniego szczebla?
Maksymalna wielkość to 8 Orek i 7 strzelców. Czy to nie zajmie czasem połowy średniej wielkości armii (w punktach)?
Errata – przejrzałem jeszcze raz wielkość, wliczając puste pancerze do liczebności oddziału to już nie wygląda tak monstrualnie.
Ciężki pancerz:1 chroni przed bronią mającą AP mniejsze niż 1 (tylko naturalne 1 pozwala im przebić taki pancerz). Czyli np. chroni przed szturmówkami, większością snajperek itp (było o tym na forum). Przed ugryzieniem przy okazji też 😉 . Czyli wcale z odpornością nie jest tak źle – nie będą się bać zbyt wielu rzeczy mniejszych od Kampfkannone albo CKMu.
5 Orek (bo max to 5 a nie 8 – 3 z działkami, 1 z HFT, 1 z RL) zajmie kawał armii – to fakt (IMO spokojnie wystarczą trzy z autocannonami i ckm). Z drugiej strony odpowiednio chronione może nieźle namieszać. I nie chodzi tu o przywiązywanie murzynów w charakterze dodatkowego pancerza – jeśli piechota będzie bronić Orek przed misiami ze sprzętem ppanc, Orki mogą wyrżnąć resztę bez problemu. Prawie jak sprzęd pancerny w rzeczywistości…
Pistolet kierowcy jest na wypadek, gdyby z jakiegoś powodu żył dłużej, niż jego pojazd. A co do umiejętności strzeleckich – bo to nie UWZ, w którym szofer szaraka strzela lepiej od snajpera (bo doliczyli mu bonus za bycie szoferem jednoosobowego pojazdu raz, a potem dopisali taki sam w zasadach drugi raz). Kierowca to zwykły szwej wyszkolony w obsłudze piłeczki, a nie superhero… Odważniejszy jest tylko trochę – bo w pancerzu raźniej…
Ilu “specjalistów” będzie można mieć? Da się wcisnąć do 2 zwykłych orek i wyrzutnie rakiet i miotacz ognia?
Flint, popatrz na “specjalistyczne” Orki – masz po prostu “kroczący pojazd zamknięty, opcjonalny 0-1” – i tyle. Możesz mieć np. 1 wymaganą “zwykłą” + 1 z RL i 1 z opiekaczem, bez problemu. Słowa o specjalistach w całym opisie oddziału nie ma…
Orka 4 ruchu, milutko. Miotacz szybciej dojdzie 🙂
Jakie koszty za sztukę rozważanie ?
Generalnie w tej chwili nie rozważamy za bardzo – jak jakiś czas temu napisałem, obecna wzorek na ceny to totalna prowizorka, która ulegnie głębokim modyfikacjom. Przed tymi modyfikacjami za wycenę pojazdów nawet się nie zabieramy. W chwili obecnej byłoby to gdzieś w okolicach 80-120 punktów w zależności od uzbrojenia za sztukę (RL taniej, FT tak średnio, autocannon najdrożej)
To działko wygląda na przegięte.
Działko dominuje nad alternatywnym uzbrojeniem nad każdym alternatywnym uzbrojeniem.
Aby zbilansować uzbrojenie orek proponuje .
Opcja 1 – przycięcie zasięgu do MR . wtedy :
dominuje RL – na LR
dominuje MHMG – na SR dla HA0-1
dominuje HFT – na PB,SR dla HA0-1
dominuje MAC – na PB,SR dla HA2 , MR każdy rodzaj celu
Opcja 2 – zmniejszenie ROF do 2. wtedy :
dominuje RL – na LR
dominuje MHMG – na SR,MR dla HA0-1
dominuje HFT – na PB,SR dla HA0-1
dominuje MAC – na PB,SR,MR dla HA2
Haquim
Raz – działko to nie jakaś popierdółka w rękach piechoty, tylko broń klasy montowanej tylko na pojazdach – a i to (w WZ4) nie wszystkich. Dość naturalnym jest, że taka broń jest ZNACZNIE mocniejsza niż to, z czym ganiają piechociarze. Fakt, że robi wszystko dobrze – ale za to się płaci.
Dwa – przegięcie to kwestia stosunku ceny do jakości a nie samej jakości. A tu będzie drogo – i to bardzo. To tak, jak w UWZ – Vulkany są przegięte przy cenie 30-coś a byłyby całkiem znośne przy cenie 70-coś. Wyrzutnia rakiet i miotacz ognia to, jak już raz pisałem, opcje “niskobudżetowe”.
Trzy – MHMG to sobie może “dominować”, skoro jest to broń obsługiwana przez drugiego członka załogi i może strzelać niezależnie…
Cztery – HFT modelom z HA:1 nie może zrobić NIC. Brak rzutu na trafienie = brak szans na krytyka = brak szans na +1 do AV.
Pietia
1. Wiem. Tylko w tym przypadku znacznie oznacza 2 razy więcej strzałów na zasięgach od PB do MR , na SR do LR celniej , oraz wyższy DM. (Porównanie z działkiem Deathlockdrum) .
2. Zwróce uwagę żę Meki z zabójczym działkiem kosztują 74PC. (wyższy pancerz+lepszy kierowca). Orki in plus w najmocniejszej wersji mają dodanego strzelca HMG za 29PC.
3. ok ,teraz rozumiem. skoro MHMG jest w standardzie w każdej konfiguracji.
4. JF mnie zmylił . W takim razie jak się go będzie testować JF w miotaczach ognia ?
1. Deathlockdrum to broń piechoty. Trinity to działko montowane na pojazdach – z natury własnej ciężkie, bardziej szybkostrzelne itp.
2. n razy pisałem, że obecnymi cenami, ZWŁASZCZA CIĘŻKICH RZECZY nie należy się przejmować, bo są do dupy i o tym wiemy. Po prostu nie mamy czasu na zrobienie wszystkiego od razu. Jeśli obecne ceny gruntów zostaną zachowane, Orki i Meki będą “chodzić” CO NAJMNIEJ w okolicach 120-140 punktów w wersji z działkiem.
4. W miotaczu rzucamy przy strzale K20, ale tylko do sprawdzenia, czy się zatnie. Krytyczny sukces, trafienie, pudło – to wszystko nie ma żadnego znaczenia – tylko zacięcie jest brane pod uwagę.
Działko jest w porządku – to akurat jest najcięższa broń jaką Capitol dysponuje w praktyce na polu bitwy (poza lotnictwem) i jego celem jest kasowanie kafarów strony przeciwnej – poduszkowcy, czołgów, V/V, kiziorów legionu…
Warto zwrócić uwagę, że Capitol nie będzie miał pojazdów czołgopodobnych na polu bitwy – jako jeden z niewielu (bo nie będzie ani Manty ani potworów w stylu Montany w tej skali 😉 ).
Koszty, jak Pietia pisał kilkanaście razy są z dupy. Orki generalnie będą koszmarnie drogie – Capitol nie będzie korporacją dla idiotów i będzie trzeba używać ciężkiego sprzętu z głową.
I porównywanie broni piechoty z bronią ‘czołgów’ jest trochę bez sensu.
Macie błąd w Uwagach do Pancerza Bojowego Orka z Miotaczem Ognia (pewnie znów ctrl+c/ctrl+v ;])
I jeszcze jedno… jak na support to strasznie mizerny ten próg morale … czy to aby też nie błąd ?
Nie, to nie błąd (tzn. próg morale, bo z miotaczem to c-v było). Dlaczego niby support miałby być jakiś wyjątkowo odporny na straty? W końcu to cenne urządzenia techniczne… Wiesz, ile to kosztuje capitolskiego podatnika?
No to faktycznie sprowokujecie ludzi do robienia maksymalnych oddziałów – i to jest chyba dobre.
Ale co to za prowokacja. Weźmy sobie “klasykę”, czyli trzy oraski z pełną załogą (czyli kierowca+ckm). Rozmiar oddziału – 9. Oddział musi, żeby mieć szansę się złamać, stracić w takiej sytuacji 5 modeli – to ponad 50% stanu początkowego – czyli np. jedną orkę w całości i cekaemistów z dwóch pozostałych…
Fakt, nie myślałem o strzelcach gdy to pisałem …
A dokładniej myślałem o najmniejszym możliwym zestawie – dwa pancerze + kierowcy.
Wrzućcie proszę jakieś testowe koszty tych Orek… ciężko jest wymyślić jakąś sensowną rozpiskę na Cap bez wsparcia.
Graliście już Capitolem w wersję 4.0 ? Moglibyście zamieścić jakąś rozpiskę, której używaliście….. plisssssssss
Potrzebujesz ceny? Wymyśl sobie 😛 . Rozpisek nie wrzucamy z zasady – rozpiski z testów to nie to samo, co rozpiski do regularnej gry…
Chrzanić zasady …..
Dawajcie rozpiski 😀
A tak w temacie rozpisek; co sądzicie o takiej Mishimie na 800pkt:
5 x Bezimienni
4 x Bezimienni
2 x Meka z Działkiem Smocza Burza
4 x Bezimienni
4 x Bezimienni
2 x Meka z Działkiem Smocza Burza
4 x Bezimienni
4 x Bezimienni
2 x Meka z Działkiem Smocza Burza
1 x Szary Cień
1 x Łowca Demonów
Nie damy 😛
Co sądzimy? Strasznie nudna, bardzo niefluffowa. Do tego armia z Zakonem Wilka, Szturmowymi Marines czy innym oddziałem ze szturmówkami z AP1 zje to bez większych problemów 😉
To racja… ale nie sądzicie, że taka wystawiona armia turniejowa mogłaby sporo namieszać (czyli czy nie jest przegięciem). Sądzicie, że teraz w każdej rozpisce będzie się musiał znaleźć oddział ze szturmówkami z AV (Biedrony, Tygrysie Smoki, Zakon Wilka itd…) bo inaczej będzie ciężko.
Wydaje mi się, że zrobiliście tak duże zróżnicowanie w rozpiskach, że turnieje w 4.0 nie będą mogły być robione na 800, ale na przynajmniej 1,5k. Bo teraz trzeba mieć kilka modeli z czymś na Ciężki Pancerz:1 i warto by dorzucić kogoś (też lepiej kilku) z czymś na Ciężki Pancerz:2, jakiś odział przeciwko Walczącym Wręcz, kogoś do wypatrywania Skradających się, itd, itd. Albo będą ludzie liczyli na szczęście trafienia rozpiską w rozpiskę przeciwnika – taka gra w kamień-nożyczki-papier.
No i dawajcie mi tu fluffowe rozpiski na 800pkt ;] – mogę płacić w % w PX ;]
Zawsze mnie rozwalało takie określenie. jestem wyznawcą zupełnie innego podejścia do tematu.
Jak przyjdziesz na turniej z rozpiską, która nie jest w stanie przyjąć na klatę jakiejś legalnej rozpiski – Twój problem 😛 . Rzecz tylko w tym, że ja jakoś w turnieje w 4.0 nie wierzę – wystarczyło tylko, że masoni nie mają czasu na organizowanie takowych i temat turniejów w mieście stołecznym umarł (poza jakimś okazjonalnym pieprzonym leniem domagającym się zorganizowania turnieju, który na “sam zorganizuj” odpowiada “nie chce mi się” albo zupełnie się ucisza).
800 pkt wcale niekoniecznie musi być dobrym rozmiarem rozpiski na turniej. Choćby ze względu na to, że wartości punktowe się mocno pozmieniały. I jeszcze pozmieniają.
A jeden z podstawowych powodów, dla których rozpisek nie damy jest to: koszty są tymczasowe i mocno bzdurne. Co pisałem już z milion razy. Choćby cena płacona za Ciężki Pancerz jest zupełnym żartem, który Gobasowi wziął się z sufitu – gdyby normalna była, 6 Mek do rozpiski byś nie wcisnął. Sam najchętniej bym żadnych kosztów punktowych nie dawał, ale byście dupę o nie truli…
1) czy strzelec CKM, może kosztem akcji zejść z pojazdu i działać samotnie?
2) strzelec wykonuje swoje akcje symultanicznie z pojazdem (nie tak jak w 3 ed, 1 akcja?)?
O jednym i o drugim nic nie pisze, więc wolę się zapytać.
1) Nie, z wyjątkiem sytuacji opisanych w zasadach dotyczących pojazdów
2) Tak, zgodnie z zasadami pojazdów
O jednym i drugim nic nie jest napisane, bo stosują się zasady ogólne (jeszcze nie opublikowane).
tylko tak powiem, że z obecnym sprzętem, to Ciężki Pancerz trzeba by chyba przecenić…. No bo tak, CP:2 jest tylko na supportach, CP:1 wystepuje na modelach pojedynczych, o rozmiarze conajmniej 3. ew. oddziałach max 6 modelowych, z elit lub supportu.CKM’y, granaty UBGL, breneki, ładunki wybuchowe vs. pojazdom, Panzerfausty, masa oddziałów AV, lub z specami AV, oraz miny AV. Część plansz/map utrudni ruch tych modeli, na innych łatwo dojść na PB… a spora część CP:1 ma tylko 1W.
Mając trzech mod. pojów dajemy każdemu ładunki/pancery, jakis oddział AV, z 1 czy 2 speców AV2, ze 2 CKM’y i zniszczenie modeli CP, jest już tylko kwestią sprytnego poruszania się, średnich rzutów, i ew. zaskoczenia.
Ostatnio zrewidowałem swoje mądrości – nie jest tak łatwo ugryźć Kraita z obstawą Dragonów, nie będzie zbyt łatwo dorwać się [za przeproszeniem] do jajec:P Ale łatwiej chyba niż do bydlaka P24 i 4W – stoi taki, może nie zbyt boleśnie rani, może da mu się zdjąć ranę czy dwie, ale tarasuje drogę wywala dragonów i generalnie rusza się jak chce. Myśle, że więc i tu będzie ok.
Stara orka była chyba bliższa mece niż viktorowi, a już napewno z modelem roz.2 na plecach powinna być conajmniej roz. 4 a może i 5?
Prodos robić będzie pewnie jeszcze większy model, ale to naprawdę dziwne aby pojazd mieszczący 2 osoby miał rozmiar 3.