W dzisiejszym odcinku – dwa warianty imperialnych Regularsów – okopowcy i piechota zmechanizowana (pytaliście o lekką piechotę Imperialu – a jakoś nikomu nie przyszło do głowy zapytać o mobilną). Piechota okopowa zamienia pistolety na łopatki i lepszy refleks, piechota zmechanizowana wystawiana jest w mniejszych oddziałach – za to ma czym jeździć (Dowódca:Sekcja u dowódcy Vermina pozwala Verminowi działać jako “przekaźnik” zasięgu dowodzenia – bardzo praktyczne). Vermin nie jest tak twardy ani pojemny, jak Reaver (w RPG może pomieścić 9 żołnierzy + załogę – całkiem jak u nas), za to jest nieco szybszy. Na ew. pytanie “czemu załoga ma takie statystyki” odpowiadam od razu – bo to regularsi są…
Piechota okopowa – wariant oddziału
Oddział Piechoty* występujący w armii IDMF (bez jednostek klanowych – aktualnie z wyjątkiem Klanu Kingsfield) może zostać przekształcony w oddział Piechoty Okopowej. Modele takiego oddziału otrzymują dodatkowo maski przeciwgazowe, umiejętność specjalną Refleks, zamieniają też Pistolet PSA Mk. XIV “Aggressor” na Saperkę (statystyki poniżej). Cena modeli nie ulega zmianie.
* – dotyczy to również Drużyny Karabinów Maszynowych Piechoty i Baterii Moździerzy Piechoty .
Saperka
CC | Dam | AV |
+0 | ST+5 | 0 |
Piechota zmechanizowana – wariant oddziału
Oddział Piechoty może zostać przekształcony w Piechotę Zmechanizowaną. W takim wypadku struktura oddziału ulega zmianie na przedstawioną poniżej.
Oddział podstawowy
Minimalny Rozmiar: 9 (wliczając transporter i załogę)
Maksymalny Rozmiar: 13 (wliczając transporter i załogę)
Próg Morale: 4
1 specjalista na 4 nie-specjalistów
Max. 1 oddział na 500 punktów.
Transporter Opancerzony Vermin: kołowy pojazd zamknięty, wymagany 1
WW | WS | M | DW | A | ŻW | S | R | P | Ro | K |
4 | 6 | 22 | 5 | ?? |
Wyposażenie:
Ciężki Karabin Maszynowy Mk. XIXA “Megacharger”
Umiejętności: Ciężki Pancerz:2
Uwaga:Transporter Opancerzony Vermin może przewozić maksymalnie 9 żołnierzy desantu i 3 członków załogi.
Kierowca: śmiertelnik, żołnierz oddziału podstawowego, wymagany 1 na Transporter Vermin
WW | WS | M | DW | A | ŻW | S | R | P | Ro | K |
7 | 7 | 4 | 9 | 3 | 1 | 4 | 3 | 18 | 2 | 12 |
Wyposażenie:Pistolet PSA Mk. XIV “Aggressor”
Umiejętności:Determinacja
Strzelec: śmiertelnik, żołnierz oddziału podstawowego, wymagany 1 na Transporter Vermin
WW | WS | M | DW | A | ŻW | S | R | P | Ro | K |
7 | 7 | 4 | 9 | 3 | 1 | 4 | 3 | 18 | 2 | 12 |
Wyposażenie:Pistolet PSA Mk. XIV “Aggressor”
Umiejętności:Determinacja
Dowódca: śmiertelnik, żołnierz oddziału podstawowego, wymagany 1 na Transporter Vermin
WW | WS | M | DW | A | ŻW | S | R | P | Ro | K |
7 | 7 | 4 | 9 | 3 | 1 | 4 | 3 | 18 | 2 | 13 |
Wyposażenie:Pistolet PSA Mk. XIV “Aggressor”
Umiejętności:Dowódca: Sekcja, Determinacja
Ciężki Karabin Maszynowy Mk. XIXA “Megacharger”
CC | PB | SR | MR | LR | ER | Dam | AV | Jam |
– | 0x2 | 3×3 | 1×2 | -1 | – | 14 | 1 | 18 |
Megacharger na kurczaku ma lepsze staty niż na Verminie, tak ma być?
[ściema]Oczywiście, ma to oddać różnice między oboma pojazdami jako platformami uzbrojenia[/ściema]
Na razie tak, później któryś z tych profili wylosujemy jako ten właściwy.
Witam . Czy po wyładowaniu piechoty z transportera , mogę załadować do niego inną drużynę niż drużyna domyślna? powiedzmy Sterlingów , lub w Bauhausie Umierające Gwiazdy? Pozdrawiam
Nie, jeśli transporter jest częścią oddziału. Tak, jeśli jest kupowany osobno (na razie takiej opcji nie ma)
Witam . ostatnio przestudiowalem , pare podrecznikow RPG ze swiata Kronik mutantow. Ze wzgledu, ze gram imperialem , byl to pierwszy podrcznik , ktory zaczelem czytac. Znalazlem ciekawy opis pojazdu Vermin , a mianowicie (pozwole sobie przytoczyc krotki opis) Vermin has few equals on the field of battle. It is quick and highly maneuverable, plus it’s cheap to make . The tradeoffs are that it’s not very heavily armored ,has wheels… strona 68. Tu moje pytanie , przy jego Av8 w grze gdzie ten parametr odpowiada pancerzom uzywanym przez specjal jednostki , powinien miec CP 2? Porownywalem pojazdy z bauhausu i taka Cobra czy tez Krait bija vermina na glowe w opancerzeniu. Czy nie lepiej bylo by dac mu Cp 1 lub tez wogole wyrzucic ta zdolnosc . Pozdrawiam
Nie, nie lepiej. Masoni czasem chcą osiągnąć konkretną rzecz i wtedy fluff z lekka ignorują. To akurat jeden z tych przypadków… Co do opancerzenia Cobry czy Kraita – oficjalny koniec świata nastąpi w dniu, w którym w jakiejkolwiek grze do której rękę przyłożył Pietia poduszkowiec będzie lepiej opancerzony od innego pojazdu pełniącego podobną funkcję…
Gdybyśmy się jakoś specjalnie przejmowali statystykami z erpega, to Eradicator z Magmascorcherem strzelałby na 24″ niszcząc w zasadzie dowolny cel jednym strzałem, nefarytów dałoby się ranić tylko strzelając z CKM z przyłożenia w głowę a Znawca Sztuki mógłby przyjąć na klatę ogień całej armii przeciwnika i nawet tego nie zauważyć.
Modyfikacja – osłabiono obrażenia saperki (z +6 na +5), Piechota Okopowa dostała maski przeciwgazowe, jednak wprowadzono również obostrzenie – może występować w armiach ‘czystego’ IDMF (z wyjątkiem dla Klanu Kingsfield).
BTW. zauważyłem, że w CC broń ma bardzo wysoki DMG w stosunku do pistoletów/broni palnej. To był od 1ed. taki zabieg?