Krzyżacy na jaszczurkach. Gdyby jeszcze latały…
Oddział podstawowy
Minimalny Rozmiar: 3
Maksymalny Rozmiar: 4
Próg Morale: 2
Sierżant: śmiertelnik, dowódca oddziału podstawowego, wymagany 1
WW | WS | M | DW | A | ŻW | S | R | P | Ro | K |
8 | 9 | 4 | 11 | 3 | 2 | 4 | 3 | 19 | 2 | 33 |
Wyposażenie: Pistolet Maszynowy MP-105, Maczeta, Lanca
Umiejętności: Dowódca:Drużyna, Survival:2, Rekonesans
Jezdny Huzar: śmiertelnik, żołnierz oddziału podstawowego, wymagany 2-3
WW | WS | M | DW | A | ŻW | S | R | P | Ro | K |
7 | 8 | 4 | 10 | 3 | 2 | 4 | 3 | 19 | 2 | 29 |
Wyposażenie: Pistolet Maszynowy MP-105, Maczeta, Lanca
Umiejętności: Survival:2, Rekonesans
Wenusjański Raptor: bestia, wierzchowiec oddziału podstawowego, wymagany 1 na jezdnego huzara lub sierżanta
WW | WS | M | DW | A | ŻW | S | R | P | Ro | K |
9 | – | – | – | – | – | 8 | 5 | – | 3 | – |
Wyposażenie: Pistolet Maszynowy MP-105, Maczeta, Lanca
Umiejętności: Krwiożerczy, Atak Wręcz:12, Wierzchowiec
Broń
Lanca
CC | Dam | AV |
0 | ST+6 | 2 |
Uwagi: Tylko w szarży
Maczeta
CC | Dam | AV |
0 | ST+5 | 0 |
Pistolet Maszynowy MP-105
CC | PB | SR | MR | LR | ER | Dam | AV | Jam |
-1 | 2×2 | 0 | – | – | – | 9 | 0 | 20 |
Wenusjański Raptor może strzelać? 🙂
Jasne. Za to nie może gryźć :P. Dzięki za proofreading – machnąłem się przy wypełnianiu tabelki…
Hm… Jeszcze jedna wątpliwość: czy to nie pomyłka że sierżant ma o jeden mniej siły niż zwykły żołdak?
Tak pozatym to całkiem milusi są ci jezdni – tani, szybcy i mogą być zabójczy;) Fajnie, że nie są już bysiorami z 3 WD, tylko raczej lekkim oddziałem zwiadowczym z apetytem na rozwalenie jakiegoś małego pojazdu:)
Tak, pomyłka – u żołdaka było za dużo.
Czy ktoś mógłby mi streścić umiejętność “Krwiożerczy” ?
Nie może odrywać się z walki wręcz
To znaczy, że Huzar na Jaszczurce nie może się oderwać walcząc wręcz, czy jednostka z którą walczy Huzar nie może się oderwać (a może nikt się nie może oderwać)?
Bo jeżeli to Jaszczurka nie może się oderwać to to raczej jest minus a nie plus tej umiejętności.
Huzar na jaszczurce nie może. Tyle, że kto mówił, że specjalne zasady zawsze muszą być korzystne dla posiadacza?
Ok, jasne, w końcu to oddział podstawowy a nie elity.
Troche szkoda, że Jezdni nie będą mieli porucznika. Byłby zabardzo przegięty według was?
Nie chodzi o przegiętość, tylko o to, że żaden oddział rozpoznawczy nie dostał oficera.
Mam pytanie, do obliczenia obrażeń podczas szarży lancą dalej dodaje się S raptora?
Dodaje się. Czy raczej – używa zamiast S huzara.
Pytania tyczą się ogólnie Kawalerii (nie widziałem by ktoś gdzieś o to pytał, a nie mam z kim tego przedyskutować, jak to w 4.0 jest).
1) Skoro ma się plusy do WS za każdy poziom wyżej ile doda np. samuraj (Ro2) strzelający do kawalerii? Wierzchowiec ma rozmiar 3 (więc tylko +1), no ale z jeżdzcem to powinna być już 4 (tak na logike).
2) Wierzchowiec wykonuje swoje ataki po atakach WW “kierowcy”, czy tylko po szarży?
3) Wierzchowcowi też dodaję się plusy za szarże?
Niegrałem Kawalerią, więc nie wiem jak to z nią jest.
1) Generalnie cała kawaleria (wliczając jeźdźców na górze) ma rozmiar 3.
2) Głowy nie dam, ale zawsze
3) Tak
Co z tym szarżującym paladynem w zbroi płytowej, który był do nich ?
że tak błyskotliwie odpowiem: eee… że jak?
http://www.princeaugust.ie/target_games/tg9709.html
O tym dzielnym rycerzu mówię. Co z nim będzie ? On chyba był ich kapitanem.
Teraz to możesz z niego sierżanta zrobić :). Przynajmniej się wyróżnia na tle innych.
Eee raczej nie, on ma jakiegoś power armoura a sgt ma 19P.
Można by z niego(ich) zrobić jakiś zakon rycerski jezdnych huzarów. Pauldron mounted hussars. Byliby tacy sami tylko we wszystkim lepsi 😀
on poprostu ma przestarzały, wielki i ciężki pancerz.:P sama idea kawalerii na jaszczurach jest tak głupia, że mogła przydarzyć się tylko w 2ed. Łączny pancerz powinien być gdzieś w rodzaju 16AC bo jak taki jaszczur dostanie z karabinu na gołą skórę to mu urwie rękę albo nogę. a 19AC to całkiem sporo – pancerz ciężkiej piechoty plus dodatkowe płyty, tyle, że na AC tak “urealniając” wchodzi też ruchliwość itp. Etoiles Mortant mają 18AC a w zasadzie chodzą w cywilnych ciuchach [z wyglądu].
Nie no kawaleria na jaszczurach to klasyka. Zresztą zbyt mało jest w WZ kawalerii zważając na okres do jakiego odnosi się Imperial czy Bauhaus (1914-1930, jeszcze przed mechanizacją armii na szeroką skalę przez Hitlera).
A z ruchliwością bardzo dobra uwaga.
Lol.. jak powiedzieliśmy, że Imperial dostanie kawalerię to wrzask się podniósł, jakbyśmy co najmniej zlikwidowali Wenusjanskich…
To może owacje były 🙂 Imperialowi należy się konnica jak psu buda. Nie wiem nawet czy nie mishimie.
Mishima przecież miała od 2ed…
O dragonriders mowa ? Chyba ich wcześniej nie widziałem.
Sprawdzałem i w 2 ich nie było, meka już nawet jest na 2 edycji – ich nie ma.
Meka to była i w pierwszej. A dragonriders są z drugiej – z Mishima
FoW (tego, którego Target nie zdążył wydać)
Genialnie by było jakbyś ich pouzupełniał jakimiś zwiadowcami na pterodaktylach, ciężkim supportem na stegadonach – taka ruchoma bateria ckmów i granatników na grzbiecie. To może brzmi jak żart :D, ale to by była bardzo klimatyczna armia i odróżniała by się od innych korporacji. Miałaby inną estetykę.
Jak będę miał kiedyś za dużo czasu, to zrobię listę dla Viridian z Voida – kiedyś mieli właśnie takie rzeczy. I figsy były do tego:
http://www.scotiagrendel.com/Products/index.php?main_page=index&cPath=59_63&sort=20a&page=5
A to przecież tworzyli ludzie z target games. Na pewno zamierzali pchnąć bauhaus w tym kierunku.
I co z tego? To, jakie mieli chore pomysły co do Bau specjalnie mnie nie interesuje 😛 . I tak wystarczy, że zepsuli klimat Bau wrzucając do niego V1, Jezdnych i parę innych rzeczy…
Jak dla kogo zepsuli. Bez walkerów i raptorów bauhaus by sie niczym nie różnił od innych. Dla mnie to esencja tej armii. Trochę jej nadaje taki design jaki teraz obowiązuje w bitewniakach.
Do Raptorów i ich Krwiożerczości pasowałaby jeszcze Zaciekłość. Skoro to Drapieżniki to powinny ją mieć. Co na to powiecie Masoni?
Powiemy, że bardziej ich dopakowywać na razie nie chcemy…
Kawaleria liczy się jako 2 modele dla potrzeb wystawiania Elity (liczebność) czy jako 1? KM’y i Moź można wystawiać na Jezdnych Huzarów?
Wydaje mi się, że się nie liczy… tak jak przy pojazdach (motorki Cap/Mishimy).
Ja oczywiście nie byłbym sobą, gdybym nie ponarzekał ;). Mianowicie, porównałem Jezdnych z Bushido Dragonriders, i wyszło mi co najmniej nieciekawie Dragonridersi będący 2 pkt drożsi mają +5 WW, + 2 DW, + 2 Siły, Szkolenie w WW:2, Atak Wtórny, Determinację. Mają też chorążego. Jak na 2 oddziały do WW jest to ogromna różnica. Ok, Jezdni są lepsi w WS – mają MP-105 (Dragonridersi nie strzelają), i + 1 WS – ale to mimo wszystko nie tłumaczy tak niewielkiej różnicy w cenie. W związku z tym, czy Szanowni Masoni mają jakiś plan zmiany Jezdnych 🙂 ? Może np Dać im Zmysł Drapieżnika (nie wiem czemu oni nie mają, a Dragonridersi tak – w zamyśle to Jezdni są przecież oddziałem rozpoznawczym) i/lub Chorążego? Rozumiem że nie są w zamyśle oddziałem kiziorów do WW, to może pójść trochę w kierunku WS – dać im możliwość strzału w ruchu jak pojazd, ew szczytem marzeń byłby spec z LKM :D. Poza tym, skoro zdolność Krwiożerczy miała zapobiegać odrywaniu się i szarżowaniu ponownie, to czemu jest ona u Jezdnych, a nie Dragonridersów, gdzie jest równie bardzo albo i bardziej niebezpieczna?
Tygrys, to nie są dwa oddzialy do walki wręcz. Jeden to elitarny oddział do walki ręcz, z legendarnymi samurajami bushido, będący elitą. Drugi to grunt rozpoznania/patrolowy, raczej zwiadoczy, korporacji znanej z strzelania i czołgów, z huzarami na grzbietach… do tego w mishimie jest ciężkoch wystawić na coś sensownego teraz.
1) Jezdni – grunt. Bushido – elita. Poziom zoptymalizowania jednych i drugich będzie się nieco różnił…
2) Poza tym Bushido na 100% przytniemy, bo Gobo niestety Mishimę nieco przepakował…
Panowie, chyba nie czytaliście uważnie 😉 – ja nie twierdzę że Jezdni mają być super oddziałem do Walki Wręcz, taki poziom umiejętności jaki prezentują teraz jest dla nich jak najbardziej odpowiedni. Ewentualnie można im zamienić WW i WS, ale to czysto opcjonalnie, wcale bym się przy tym nie upierał. Saruman, ok, jak najbardziej widze Jezdnych jako oddział rozpoznawczy, dlatego też sugeruję danie im Zmysłu Drapieżnika – w sumie to im należy się on bardziej niż Dragonridersom. Z tego samego powodu sugerowałem lekkie podszifowanie ich strzelania – bo szczerze mówiąc chętniej widziałbym ich jako oddział typu “podjedź i grzej z peemek” – nawet kosztem wywalenia lanc, aczkolwiek zważywszy na figurki to mogłoby być niewykonalne ;). I ok, zgodze się w zupełności, że Dragonridersi powinni być o niebo lepsi w WW – tylko uważam że różnica punktowa jest zbyt mała, nawet biorąc pod uwagę to że wg fluffu Mishima powinna mieć super jednostki do WW za relatywnie niską cenę.
Tygrys, dokładnie przeczytałem. Przeczytaj punkt 2 – Mishima jest przegięta i będzie cięta.
Pietia, przeczytałem pkt 2. Tylko że stwierdzenie “będzie” słyszałem juz ładne parę razy, i bynajmniej nie wróży szybkich zmian, z tego co zauważyłem ;). A Jezdni będą zmieniani? Jak dla mnie całkiem niezłym pomysłem byłby Zmysł Drapieżnika, ew Bystry Wzrok czy też klaryfikacja że cały oddział może brać lornetki i skanery (btw, dałbym to wszystkim oddziałom z Rekonesansem, wg mnie jendostki rozpoznawcze są zbyt mało ważne i zbyt słabo reprezentowane w chwili obecnej na stołach 4 edycji). Z dalszych sugerowanych zmian – obniżyć ich cene tak o 1-3 pkt? Kosztują teraz 4 pkt więcj od Etoileski, jak dla mnie trochę drogo – nawet zważywszy na siłę ataku w szarży.
Tygrysie, Jezdni cenowo nie spadną – sorry. A co do “będzie” – kilka razy już pisałem o tym kiedy i ile czasu możemy poświęcić na tą zabawę. Jeśli komuś zależy na gotowym, zbalansowanym już systemie – mamy Warzone: Resurrection 😉
Aha, czyli Was bardzo lubimy i słuchamy Waszych opinii, ale generalnie to naszą odpowiedzią jest “jak Wam się nie podoba to zmykajcie do innej piaskownicy bo my i tak robimy wszystko jak chcemy” 😀 – no super. Ok, nie spadną, trudno, a jak sie odniesiesz do reszty moich pomysłów (chwilowo Jezdni nie są oddziałem rozpoznawczym tylko awaryjnym oddziałem przeciwpancernym – wiem bo praktycznie tylko ja nimi gram 😉 )?
Tygrysie, naszą odpowiedzią jest “Sorry, mamy na to mało czasu bo życie przeszkadza. Poprawiamy jak możemy i kiedy możemy, ale projekt jest w chuj wielki i niekoniecznie jest możliwość naprawienia wszystkiego od razu. Gracie w betę i wiecie o tym dobrze, ktoś chce grać w gotowy produkt – konkurencja na rynku jest duża i wybór jest”.
A co do “będzie jak chcemy” – jak pisałem na forum, crowdsourcing w wypadku pisania zasad/list armii niekoniecznie jest skuteczny.
W sumie, jakieś cięcie w przelocie czy strzał podobny do pojazdu z ruchu był by fajny. Ale fakt, ja też ich chciałem wystawiać w Min. Strachu tylko i wyłącznie na przeciw pancerność i ruch.