Szybki i twardy oddział uderzeniowy Mishimy. Jak to w tej korporacji bywa tylko do walki wręcz.
Oddział:
Oddział elitarny
Minimalny Rozmiar: 2
Maksymalny Rozmiar: 4
Próg Morale: 1
Sa-Janto Smoczej Jazdy: śmiertelnik, dowódca oddziału elitarnego, wymagany 1
WW | WS | M | DW | A | ŻW | S | R | P | Ro | K |
13 | 7 | 5 | 13 | 3 | 2 | 6 | 4 | 19 | 2 | 34 |
Wyposażenie: Naginata “Niosąca Zmierzch”, Katana
Umiejętności: Dowódca: Drużyna, Szkolenie w Walce Wręcz:2, Determinacja, Atak Wtórny, Survival:2
Samuraj Bushido Smoczej Jazdy: śmiertelnik, żołnierz oddziału elitarnego, wymagany 1-3
WW | WS | M | DW | A | ŻW | S | R | P | Ro | K |
12 | 7 | 5 | 12 | 3 | 2 | 6 | 4 | 19 | 2 | 32 |
Wyposażenie: Naginata “Niosąca Zmierzch”, Katana
Umiejętności: Szkolenie w Walce Wręcz:2, Determinacja, Atak Wtórny, Survival:2
Chorąży: śmiertelnik, żołnierz oddziału elitarnego, opcjonalny 0-1
WW | WS | M | DW | A | ŻW | S | R | P | Ro | K |
12 | 7 | 5 | 12 | 3 | 2 | 6 | 4 | 19 | 2 | 34 |
Wyposażenie: Naginata “Niosąca Zmierzch”, Katana
Umiejętności: Dowódca: Sekcja, Szkolenie w Walce Wręcz:2, Determinacja, Atak Wtórny, Survival:2, Inspiracja:4
Smok Hinko bestia, wierzchowiec oddziału podstawowego, wymagany 1 na Smoczego Jeżdzca
WW | WS | M | DW | A | ŻW | S | R | P | Ro | K |
11 | – | – | – | 3 | – | 7 | 5 | – | 3 | – |
Wyposażenie: –
Umiejętności: Zmysły Drapieżnika:4, Atak Wręcz:10, Wierzchowiec
Broń
Katana
CC | Dam | AV |
2 | ST+5 | 0 |
Naginata “Niosąca Zmierzch”
CC | Dam | AV |
1 | ST+8 | 1 |
Uwagi: Zasięg:1, Dwuręczna, Energetyczna
Jak to jest z tymi umiejętnościami ? Czy planujecie umieścić gdzieś na necie pełny spis (z wyjaśnieniem) umiejętności specjalnych?
Co oznacza Atak wtórny?
I jeszcze jedno… czy w pierwszej akcji wykonałem ruch, a w drugiej atakuje z szarży to czy wykonuje 2 ataki smokiem (jeden z modyfikatorami szarży) i dwa (czy trzy) jeźdźcze (i czy mam modyfikatory z szarży) ?
Tak, planujemy (podobnie jak np. same zasady 😉 ) – ale wszystko w swoim czasie. Na razie umieszczam “przy okazji” te umiejętności, których w UWZ nie było albo bardzo mocno się różnią od UWZ-owych. A i to nie zawsze 😉
“Atak Wtórny” oznacza to samo, co w UWZ – drugi atak, z minusami do trafienia, w ramach tej samej akcji. Czyli w szarży (i poza szarżą też – ale wtedy bez plusów za szarżę oczywiście) smok atakuje raz (z Dam 10) a jeździec dwa razy (raz normalnie, drugi raz z minusem za atak wtórny).
Właśnie mam przed oczami plik UWZ-PL.pdf i niestety nie jestem w stanie znaleźć tej umiejętności (Atak Wtórny) – jakie to są minusy?
I kolejne pytanko – tym razem nie do smoczej jazdy – ale pytanie o zdolność “Brudne Sztuczki” jednostki Kruki Wojny, co ona oznacza ?
Niweluje działanie Szkolenia w Walce Wręcz u modeli przeciwnika.
Dzięki Szczur … a możecie przypomnieć te minusy przy Ataku Wtórnym ?
-4
Dzięki … super Wam idzie ten blog – po kilku letniej przerwie powracam do grania (czas tylko wszystko skompletować na nowo i przypomnieć sobie zasady) ale dzięki blogowi udało mi się już rozegrać kilka scenariuszy z kumplem – powoli wkręcam większą ilość osób (tak więc pierwsze potyczki są na okrojonych zasadach, powoli wprowadzę wszystkie).
Mam jeszcze kilka pytań dotyczących tego oddziału;
1. w poprzednich wersjach smoki mogły atakować tylko z Szarży … czy teraz mogą atakować w zwarciu ?
2. czy Atak Wtórny mogę wykonać tylko Kataną ?
3. czy Naginata nadal może być użyta tylko w zwarciu ?
1. Tak
2. Nie
3. eeee, że co? Jest jak każda broń do walki wręcz…
W takim razie co dokładnie oznacza (na co ma wpływ) że broń jest dwuręczna ?
Mogę wykonać Atak podstawowy Naginatą i “wtórny” Kataną ? Czy muszę “wtórny” tą samą bronią co podstawowy ?
Dwuręczna oznacza przede wszystkim to, równolegle z tym scyzorykiem nie można używać innej broni – czyli np. ataku wtórnego – jeśli takowy masz – kataną (czy pistoletem) nie wykonasz.
Tak właśnie myślałem … więc jak nie dacie im dwóch Katan to nie będą mogli użyć Secondary Attack – tzn Ataku Wtórnego !
A co z “The naginata is used only during a charge.” – nadal obowiązuje ?
Może po kolei.
Smok atakuje zawsze i w szarży, i w akcji w zwarciu. Z tym ze Smok nie ma Ataku wtórnego więc atakuje 1 raz na akcję szarży/walki w zwarciu.
Naginaty możesz używać zarówno w szarży jak i w zwarciu.
Tak samo katany, i w szarży i zwarciu.
W każdej akcji szarży/ataku masz do wyboru jedno lub drugie. Różnice są następujące (poza oczywistymi różnicami w premii do WW i Obrażeń).
Naginatą nie możesz użyć ataku wtórnego, ale za to możesz atakować z 1 cala (aczkolwiek nie liczą się wtedy ew. premie za szarżę). Dodatkowo Naginata ma AV:1 co przy AV:0 robi dużą różnicę, i na koniec jest Energetyczna co robi różnicę trafiając wszelkie modele na to nie odporne.
Kataną masz Atak wtórny, ale mniejsze obrażenia i brak AV:1.
Dodatkowo szarżując możesz użyć Siły wierzchowca zamiast swojej (więcej tylko o 1 co prawda ale więcej). Wyjątkiem jest atak naginatą z 1 cala. Gdyż wtedy przepadają premię za szarżę.
Wszystko jasne?:)
no proszę 😀 i to jest odpowiedź… dzięki Gobas.
Teraz już wszystko jest jasne ;]
Mam nadzieję, że znajdziesz czas i skrobniesz coś (w takim samym stylu) z zasad do 4.0
Niby było jasne, ale teraz doczytałem, że się nie zgadzają Wasze wersje. Pietia pisze, że mogę wykonać atak wtórny Naginatą, a Gobas, że nie…
Czyli jak to jest ?
Można i nie 😛
A dokładnie, bronią dwuręczną mozna wykonywać Atak wtórny, ale nie “konno” czyli nie z wierzchowca. Na pieszo można, czyli mistrz broni Tygrysich Smoków może jak najbardziej, ten sam pan jadąc na smoku nie mógł by.
Clear?
“Można i nie” – takie odpowiedzi lubię 😀
A tak na poważnie..
“Clear?” – Sir Yes Sir
19 DMG w szarży z atakiem wtórnym… za 32 punkty? Ciut tanio.
Pomyłka z tym DMG – Tylko 16, ale i tak tani – zwłaszcza ten chorąży i ten P19.