Tanie, szybkobieżne mięso armatnie. Raczej ustawione pod walkę wręcz (wysokie CC, Yari, Determinacja), ale w razie potrzeby postrzela – nie gorzej, niż Ożywieńczy Legioniści (ale i nie lepiej).
Oddział:
Oddział podstawowy
Minimalny Rozmiar: 6
Maksymalny Rozmiar: 16
Próg Morale: 4
1 specjalista na 4 nie-specjalistów
Sa-Janto Ashigaru: śmiertelnik, dowódca oddziału podstawowego, wymagany 1
WW | WS | M | DW | A | ŻW | S | R | P | Ro | K |
9 | 7 | 4 | 10 | 3 | 1 | 5 | 4 | 18 | 2 | 19 |
Wyposażenie: Karabin Szturmowy Tambu No. 1 “Shogun”, Katana
Umiejętności: Dowódca: Drużyna, Determinacja, Szkolenie w Walce Wręcz:2
Ashigaru: śmiertelnik, żołnierz oddziału podstawowego, wymagany 4-12
WW | WS | M | DW | A | ŻW | S | R | P | Ro | K |
8 | 6 | 4 | 7 | 3 | 1 | 4 | 4 | 16 | 2 | 13 |
Wyposażenie:Karabin Szturmowy Tambu No. 1 “Shogun”, Włócznia Yari
Umiejętności: Determinacja
Ashigaru-Radiooperator: śmiertelnik, żołnierz oddziału podstawowego, opcjonalny 0-1
WW | WS | M | DW | A | ŻW | S | R | P | Ro | K |
8 | 6 | 4 | 7 | 3 | 1 | 4 | 4 | 16 | 2 | 15 |
Wyposażenie:Karabin Szturmowy Tambu No. 1 “Shogun”, Włócznia Yari
Umiejętności: Determinacja, Wysunięty Obserwator
Ashigaru-Medyk: śmiertelnik, żołnierz oddziału podstawowego, opcjonalny 0-1
WW | WS | M | DW | A | ŻW | S | R | P | Ro | K |
8 | 6 | 4 | 7 | 3 | 1 | 4 | 4 | 16 | 2 | 17 |
Wyposażenie:Karabin Szturmowy Tambu No. 1 “Shogun”, Włócznia Yari
Umiejętności: Determinacja, Medyk: 5
Ashigaru-Sztandarowy: śmiertelnik, żołnierz oddziału podstawowego, opcjonalny 0-1
WW | WS | M | DW | A | ŻW | S | R | P | Ro | K |
8 | 6 | 4 | 7 | 3 | 1 | 4 | 4 | 16 | 2 | 15 |
Wyposażenie:Karabin Szturmowy Tambu No. 1 “Shogun”, Włócznia Yari
Umiejętności: Determinacja, Dowódca Sekcji, Inspiracja:2
Ashigaru-Medyk: śmiertelnik, żołnierz oddziału podstawowego, opcjonalny 0-1
WW | WS | M | DW | A | ŻW | S | R | P | Ro | K |
8 | 6 | 4 | 7 | 3 | 1 | 4 | 4 | 16 | 2 | 17 |
Wyposażenie:Strzelba Tambu 50/50 “Airbrush”
Umiejętności: Determinacja, Medyk: 5
Ashigaru z lekkim karabinem maszynowym: śmiertelnik, specjalista oddziału podstawowego, opcjonalny 0-2
WW | WS | M | DW | A | ŻW | S | R | P | Ro | K |
8 | 6 | 4 | 7 | 3 | 1 | 4 | 4 | 16 | 2 | 17 |
Wyposażenie:Lekki Karabin Maszynowy Tambu No. 11 ?Kensai?
Umiejętności: Determinacja
Ashigaru z miotaczem ognia: śmiertelnik, specjalista oddziału podstawowego, opcjonalny 0-1
WW | WS | M | DW | A | ŻW | S | R | P | Ro | K |
8 | 6 | 4 | 7 | 3 | 1 | 4 | 4 | 16 | 2 | 18 |
Wyposażenie: Lekki Miotacz Ognia “Smoczy Oddech”
Umiejętności: Determinacja
Broń
Katana
CC | Dam | AV |
2 | ST+5 | 0 |
Granatnik Podwieszany Tambu GL
CC | PB | SR | MR | LR | ER | Dam | AV | Jam |
– | 0 | 0 | – | – | – | spec | spec | 20 |
Uwagi spec – zależy od typu używanej amunicji
Karabin Szturmowy Tambu No. 1 “Shogun”
CC | PB | SR | MR | LR | ER | Dam | AV | Jam |
– | -1 | 1 | -1 | -4 | – | 9 | 0 | 20 |
Uwagi: Wyposażony w Granatnik Podwieszany Tambu GL
Lekki Karabin Maszynowy Tambu No. 11 ?Kensai?
CC | PB | SR | MR | LR | ER | Dam | AV | Jam |
– | 3×3 | 2×2 | -1 | -4 | – | 10 | 0 | 20 |
Lekki Miotacz Ognia “Smoczy Oddech”
CC | Wzornik | Dam | AV | Jam |
– | Mały MO | 8 | 0 | 20 |
Uwagi:zapalający
Strzelba Tambu 50/50 “Airbrush”
Wzornik | Celność | Dam | AV | Jam | Cluster |
strzelby | +1 | 8 | 0 | 18 | 3 |
Włócznia Yari
CC | Dam | AV |
0 | ST+7 | 0 |
Uwagi:Zasięg:1, Dwuręczna
Patrząc na koszt Ashigaru wydaje się sensowny. Dobra jednostka WW zawsze powinna być tańsza od dobrej jednostki w WS.
wycofuje sie z tego co napisałem powyżej ;))
Porównując ich do tych legionistów ponizej za 15 pkt to troche bida… ruch o 1 wiecej ale pancerz o 4 mniej… dmg w bs o 2 mniejszy + WS na MR o 2 mniejszy. DMG w ww ten sam ale róznica w pancerzu raczej niweluje szanse ashigaru.
Nie do końca się zgodzę 🙂
1) Ashigaru są jednak tańsi, tylko i aż 2 pkt na jednym. Dodatkowo może być ich więcej w oddziale (później panikują).
2) Są lepsi w walce wręcz, obrażenia mają te same owszem, ale atakują z 1 cala, i mają wyższe WW.
3) Chyba najważniejsze. Mają dużo większy wybór modeli opcjonalnych i speców. Mają radiooperatora (dla nalotów), medyka (z bronią wzornikową – strzelba) i miotacz ognia. Oraz kolegę dającego Inspirację: 2.
Jeśli ktoś by oczekiwał iż jednostka Mishimy będzie dobra w strzelaniu to raczej nie Ashigaru.
Z ciut innej beczki. Ruch o 1 więcej to całkiem sporo, razem z akcją biegania oznacza przebyte 15 cali na rundę. Czyli przy odrobinie starań Czerwona straż długo nie postrzela do nadbiegających Ashigaru.
Ale co jak co masz rację, strzelają gorzej. Po części to wina najgorszej szturmówki w grze 😛
Lukas, nie myl oddziału do CC, który przypadkiem może postrzelać z oddziałem strzeleckim 😛 . Ashigaru np. potrafią coś, czego Czerwona Straż nie potrafi – iść do przodu mimo ponoszenia strat (dzięki Determinacji). Od strzelania w Mishimie są inne oddziały – Ashigaru mają za zadanie umierać zajmując teren i robiąc szysz-kebaby z Legionistów…
Mają też dostęp do specjalnej amunicji (UBGL – którego Belzarachy nie mają)… Wspomniani forward obserwerzy robią dużo więcej niż w UWZ (o tym kiedy indziej)… Zalet misie mają sporo.
No i wreszcie – w “dolnych strefach stanów dolnych” różnice punktowe między oddziałami są – wbrew temu, co się wydaje, całkiem spore. Ashigaru kosztuje 86% tego, co Czerwony. Gdyby Czerwony kosztował 60pkt (jak Pretoriański), Ashigaru chodziłby po 52. Spora różnica 😛
no wszystko prawda ale jednak 6 różnicy na kostce przy rzutach obronnych podczas wymiany ognia to jest przepaść. Z racji tego że w Warzone
WW ma raczej drugorzędną rolę ciągle uważam że koszt takich oddziałów powinien byc wyraźnie niższy. Przecież to nie jest tak że ci legioniści w ogole nie potrafią walczyć wręcz (najpierw wystrzelaja ashigaru a potem dobija młotkami reszte) Dzięki tej determinacji mam nadzieje że Ashigaru trochę zyskają. Kiedy będzie można poczytać zasady zdolności specjalnych?
Lukas, zyskają dokładnie nic z prostego powodu – “różnica w rzutach obronnych” nie jest jedynym kryterium wyceny oddziału. Natomiast co do drugorzędnej roli WW – z wieloletniego doświadczenia masonów wynika, że wcale tak nie jest. Tylko grać trzeba na stole do Warzone a nie do battla…
Zdolności będą jak będą.
Tylko jak uniknąc tekstów przeciwnika – ” a niby dlaczego mamy grać w nocy/w lesie /kanałach – przeciez ja sobie nie postrzelam” – juz mi tak jeden kumpel powiedział ze gra w nocy to jest “sztuczne zaniżanie efektywnosci jego armii”
Masz dwa wyjścia:
-zmienić kumpli na wykazujących choć śladowe objawy inteligencji
-zmienić armię
W zasadzie jest jeszcze trzecie (powolne wyprowadzanie kumpla na ludzi) i czwarte w postaci terapii szokowej – płaski,pusty i duży stół pingpongowy, armia na samych facelessach, łazikach i nagano i wystrzelanie matoła.
Jeśli gość ma tak silne parcie na zwycięstwo, że nawet warunki gry muszą być pod jego armię ustawione – to po ch… z nim grać?
O tym, jaki powinien być teren pod UWZ i WZ4, żeby grać prawidłowo – jeszcze tu napiszę, może nawet dziś…
własciwie to mam w planach przetestowanie tej rozpiski w którejś z najbliższych bitew ;)))
Mam pytanko: czy radiooperator nie powinien być specjalistą? bo nie ma tego w opisie.
Gdyby powinien był być, to by to w opisie miał. Jest opcjonalnym żołnierzem – i tyle.
Żeby wynagrodzić Ashigaru baty, które zapewne będą otrzymywać daliście im 2 medyków (1 ze szturmówką, drugi z shotgunem)?
Tak. Overlord dba o maluczkich jak widać.
No to ładnie. Tylko pozazdrościć. 🙂
Mają za to wysoką składkę zdrowotną 😛
minimalny rozmiar 6?
Tak.