Rzuty Kośćmi
W tekście kość dwudziestościenną będziemy określali jako K20. W Warzone rzuty kością są używane do określania wyników niektórych akcji, takich jak atak na przeciwnika czy próba zebrania spanikowanej jednostki.
Testy
W czasie potyczki modele będą poddane wielu różnym testom. Jeśli zasady nie mówią inaczej, to gracze nie mogą dobrowolnie rezygnować z wykonania jakiegokolwiek testu.
Testy Cech
Testy cech polegają na porównaniu wyniku rzutu kością z określoną wartością docelową. Zwykle jest to jedna z charakterystyk modelu, często z uwzględnieniem różnych modyfikatorów. Wszelkie modyfikatory, ujemne bądź dodatnie sumujemy przed porównaniem ich z dana cecha. Sukcesem nazywamy wynik nie wyższy niż wartość docelowa. Jeżeli nie jest napisane inaczej domyślnie testy wykonuje się przy pomocy K20.
Wyrzucenie na kości 1 zawsze oznacza zdanie testu – nawet wtedy, gdy wartość docelowa dla testu wynosi 0 lub mniej. Jeśli na kości wypadnie 1 a wartość docelowa testu wynosi 1 lub więcej, mówimy o absolutnym sukcesie (wypadku rzutów na trafienie używamy też określenia krytyczne trafienie – te dwa terminy traktowane są równoważnie) – ten wynik często daje dodatkowe korzyści graczowi, który go uzyskał. Korzyści te będą opisane w zasadach konkretnych testów.
Wyrzucenie na kości 20 nazywane jest absolutną porażką. Zawsze oznacza nieudany test – nawet, jeśli wartość docelowa wynosiła 20 lub więcej. Wynik ten często pociąga za sobą dodatkowe negatywne konsekwencje, które będą opisane w zasadach konkretnych testów.
Niektóre zasady szczegółowe mogą rozszerzać zakres wyników uważanych za absolutny sukces lub absolutną porażkę. W wypadku rozszerzenia zakresu absolutnego sukcesu, wynik rzutu musi zarówno mieścić się w rozszerzonym zakresie jak i nie być wyższym od wartości docelowej dla testu, aby rzut mógł być uznany za absolutny sukces. Jeśli wynik jest wyższy od wartości docelowej dla testu, ale mieści się w rozszerzonym zakresie – test jest zdany, jednak nie jest uważany za zakończony absolutnym sukcesem.
Przykład: Łowca Głów korzysta z zasady pozwalającej mu traktować wyniki z zakresu 1-3 jako krytyczne trafienie. Jest jednak pod wpływem wyjątkowo paskudnego czaru Mrocznej Harmonii, wskutek którego jego WW spadła do 2. Atakując przeciwnika wyrzucił na trafienie 3, wartość docelowa testu wynosi 2. Trafił, jednak nie jest to trafienie krytyczne. Gdyby rzut na trafienie wyniósł 2 – uzyskałby trafienie krytyczne. Gdyby rzut na trafienie wyniósł 4 – spudłowałby.
Testy Przeciwstawne
Czasami gracze będą wykonywać rzuty przeciwstawne: obaj rzucają kością i dodają odpowiednie modyfikatory. Gracz z wyższym wynikiem wygrywa. Gdy wyniki są takie same gracze rzucają jeszcze raz.
Testy Rozrzutu
Niektóre sytuacje podczas gry będą wymagały wykonania tak zwanego testu na rozrzut. W tym celu wykonujemy rzut K20. Druga cyfra wyniku (rząd jedności) oznacza odległość rozrzutu w calach (10 i 20 oznaczają rozrzut 10 cali, 9 i 19 – 9 cali itd.). Niektóre zasady szczegółowe mogą modyfikować sposób obliczania odległości rozrzutu.
Kierunek rozrzutu wskazuje górny wierzchołek ścianki kostki. Na K20 liczby są wpisane w trójkąty – kość składa się z 20 takich trójkątów. Jeżeli popatrzymy, jak jest w ten trójkąt wpisana liczba możemy stwierdzić, który z wierzchołków jest górny. On właśnie wskazuje kierunek rozrzutu.
Na początek łagodnie. Warto zwrócić uwagę na pewne zmiany w zasadach dotyczących krytyków.
Czy mamy się bać ?
btw. zajebiście, że wróciłeś 😀
Strach to dobra rzecz 😛
Zamierzasz nadrobić kilka wpisów ?
Czy znów to dawkowanie… 😉
Zamierzam, ale nie dziś.
Super…. wiedziałem, że te święta będą wyjątkowe 😀 😀 😀