Szał
Niektóre modele pojawiające się na polu bitwy są podatne na Szał. Odnoszą się do nich następujące zasady:
- Jeśli modele podatne na Szał są jedynymi modelami w oddziale, a oddział powinien zostać spanikowany wskutek jakiegoś efektu lub zasady (np. zda test na Złamanie lub jest pod wpływem czaru) – zamiast tego rzuca na tabelę Szału (poniżej).
- Jeśli Model Pojedynczy podatny na Szał powinien zostać spanikowany wskutek jakiegoś efektu lub zasady – zamiast tego rzuca na tabelę Szału (poniżej).
- Modele podatne na Szał nie mogą korzystać z Dowodzenia oficerów przy testach na Panikę i Złamanie, jeśli są jedynymi modelami w oddziale.
- Jeśli znajdujące się w oddziale modele zostały przyzwane na pole bitwy w trakcie jej trwania przy pomocy magii (Mrocznej Harmonii lub innej mistycznej mocy), do wyniku rzutu na tabelę Szału dodajemy modyfikator +5
Tabela Szału
Wynik | Rezultat |
1-5 | Brak efektu |
6-13 | Modele w oddziale muszą w najbliższej aktywacji wydać wszystkie dostępne akcje by zaatakować w walce wręcz najbliższy model przeciwnika *. |
15-20 | Modele w oddziale muszą w najbliższej aktywacji wydać wszystkie dostępne akcje by zaatakować w walce wręcz najbliższy nie należący do oddziału model (przyjazny lub wrogi) *. |
21-22 | Modele w oddziale muszą w najbliższej aktywacji wydać wszystkie dostępne akcje by zaatakować w walce wręcz najbliższy nie należący do oddziału przyjazny model *. |
23+ | Modele w oddziale muszą w najbliższej aktywacji wydać wszystkie dostępne akcje by zaatakować w dowolny sposób model, który przyzwał je na pole bitwy. |
* – najbliższy model jest ustalany indywidualnie dla każdego modelu dotkniętego Szałem. Modele będą poruszać się w jego kierunku po linii prostej (nawet, jeśli oznacza to np. upadek) i wykonają (jeśli to możliwe) szarżę.
Modele podatne na Szał
Na Szał podatne są wszystkie Bestie, Przyzwani oraz modele, dla których odpowiednia informacja została umieszczona w liście armii
Co gdy oddziały muszą przetestować Przyciśnięcie? Jak na razie szalone oddziały Muchy mają Determinację, ale i tak muszą rzucać czy nie mają tego -1.
Przyciśnięcie testują normalnie – zasady wyraźnie mówią tylko o panice, nie znoszą ani nie nadpisują innych zasad.
Przykład Dog Soldiers:
gdy stracą odpowiednią liczbę modeli, ludzie rzucają na Panikę, a pieski na Szał. Zgadza się?
A przy okazji ich umiejętność – Błogosławiony?
Uwaga, czytamy ze zrozumieniem:
“Jeśli modele podatne na Szał są jedynymi modelami w oddziale…”
A umiejętność to ta:
http://urbanzone.ehost.pl/wz4blog/?p=1184
1) zmyliło mnie “na Szał podatne są wszystkie Bestie”
2) Tak przypuszczałem, a;e mi raczej chodzi na co jest odporny Harmonia/Sztuka/Ki (chyba to pierwsze).
najbliższy czy najbliższy widoczny model?
Najbliższy
Najbliższy może prowadzić do dziwnych sytuacji – zwłaszcza, że nie widoczny, może być na różen sposoby – np. ukryty, schowany za ścianą w jakiś “dziwny sposób”.
Chyba powstają też dziwne sytuacje, z uwagi na zasięg dowodzenia.
Każde rozwiązanie prowadzi do dziwnych sytuacji
🙂 Maksyma jak z Buddy.:P BTW. jeżeli w 3A ruch/bieg nie dojdą do wroga – muszą i tak do niego biec? A modele ukryte? w furii musząje wykrywać aby walczyć czy je ignorują? No i czy odległość mierzymy w lini prostej czy w lini ruchu modelu? Najbliższy w bunkrze/za ścianą.
Maksyma prawdziwa. Nie da się wszystkiego 100% opisać bez tworzenia supergrubego tomu.
Odpowiedzi:
-muszą
-ignorują
-prostej
Co racja to racja. THX za klaryfikację.
A jeżeli najbliższy wrogi model jest związany w WW:
1)To też musi go atakować, czy nie, jeżeli nie ma innego wrogiego modelu?
2)To też musi go atakować, czy nie, jeżeli dalej ma inny wrogi model?
Bosh… ale marudzisz
1) sportowo byłoby zaatakować
2) sportowo byłoby zaatakować ten inny