Moce KI
Moce Ki to mistyczne zdolności używane przez wojowników Mishimy. Nieliczni są odpowiednio zdolni by je opanować.
Moce Ki różnią się zarówno od Sztuki Bractwa jak i Mrocznej Harmonii Legionu Ciemności.
Choć wymagają równie silnej woli od użytkownika są łatwiejsze w użyciu.
Są bardziej intuicyjne, choć przez to również bardziej ograniczone.
Moce Ki dzielą się na szkoły. Dany użytkownik Mocy Ki może posiadać moce tylko z jednej szkoły.
– Żaden model nie może wykupić dwa razy tej samej mocy.
– Danę moc może posiadać więcej niż jeden model w armii.
– Jeśli kupujemy moc Ki dla oddziału muszą ją wykupić wszyscy członkowie oddziału którzy używają Ki. Oznacza to że w przypadku oddziałów gdzie każdy jest użytkownikiem Ki cały oddział będzie miał taką samą moc/ kombinacje mocy.
Szkoły Sztuk Walki
Poniżej są wymienione poszczególne szkoły sztuk walki oraz dostępne dla ich adeptów moce Ki.
* – Moc unikalna dla szkoły walki
Kult Cienia
Łowcy Demonów
Mistrzowie Miecza
Niebiańska Ścieżka
Szkoła Bokserów Czarnego Smoka
Szkoła Polującego Tygrysa
Szkoła Wojowników Burzy
Ilość dostępnych Mocy Ki
Model | Szkoła Ki | Ilość Mocy Ki (max) |
Amaterasu | Niebiańska Ścieżka | 3 |
Bohater Samurajów Bushido | Mistrzowie Miecza | 3 |
Bohater Tygrysich Smoków | Szkoła Polującego Tygrysa | 3 |
Bokserzy czarnych Smoków | Szkoła Bokserów Czarnego Smoka | 2 |
Ciężka Jazda Łowców Demonów | Łowcy Demonów | 1 |
Enigma | Mistrzowie Miecza lub Szkoła Polującego Tygrysa lub Niebiańska Ścieżka |
2 |
Karo – Ranga Smok | Mistrzowie Miecza lub Niebiańska Ścieżka |
2 |
Karo – Ranga Tygrys | Mistrzowie Miecza | 2 |
Kroczący w Cieniu | Kult Cienia | 1 (nie mogą brać mocy Cios Spoza Grobu) |
Łowca Demonów | Łowcy Demonów | 2 |
Mistrz Miecza Hatamoto | Mistrzowie Miecza | 3 |
Mistrz Miecza Samurajów | Mistrzowie Miecza | 2 |
Mistrz Miecza Samurajów Bushido | Mistrzowie Miecza | 2 |
Mistrz Miecza Shinobi | Mistrzowie Miecza | 2 |
Mistrz Włóczni Tygrysich Smoków | Szkoła Polującego Tygrysa | 2 |
Mnisi Szkoły Polującego Tygrysa | Szkoła Polującego Tygrysa | 2 |
Mnisi Szkoły Wojowników Burzy | Szkoła Wojowników Burzy | 2 |
Sensei Czarnych Smoków | Szkoła Bokeserów Czarnego Smoka | 3 |
Sensei Szkoły Polującego Tygrysa | Szkoła Polującego Tygrysa | 3 |
Sensei Wojowników Burzy | Szkoła Wojowników Burzy | 3 |
Siewca Śmierci | Kult Cienia | 2 |
Szary Cień, Mistrz kultu Cienia | Kult Cienia | 2 |
Toshiro | Kult Cienia | 3 |
Spis Mocy
Nazwa Mocy: | Adamantytowa Wola |
Rodzaj: | Technika |
Zasięg: | osobisty |
Cel: | – |
Stopień Trudności: | 1 |
Efekt: | Do początku następnej aktywacji model ignoruje zasady: rozrywająca, ogłuszająca, zapaląca, broni które go trafiają. |
Koszt: | 1 |
Nazwa Mocy: | Aura Mistycznej Odporności |
Rodzaj: | Technika |
Zasięg: | osobisty |
Cel: | – |
Stopień Trudności: | 0 |
Efekt: | Do początku następnej aktywacji model otrzymuje +2 do Testów Mocy i Dowodzenia broniąc się przed mocą Harmonii lub Sztuki. |
Koszt: | 1 |
Nazwa Mocy: | Cios Spoza Grobu |
Rodzaj: | Technika |
Zasięg: | osobisty |
Cel: | – |
Stopień Trudności: | 0 |
Efekt: | Jeśli powiedzie się test Mocy model będzie mógł wykonać wszystkie swoje akcje niezależnie od odniesionych po drodze ran (np. jeśli otrzyma obrażenia z Czekania). Jeśli powinien umrzeć w trakcie aktywacji ginie dopiero na jej koniec. Jeśli model umrze używając tej mocy nie można go w żaden sposób uleczyć ani wskrzesić. |
Koszt: | 1 |
Nazwa Mocy: | Cios Śmierci |
Rodzaj: | Technika |
Zasięg: | osobisty |
Cel: | – |
Stopień Trudności: | 0 |
Efekt: | Do końca aktywacji podczas ciosów w walce wręcz (bronią lub Atakiem Wręcz) model uzyskuje Krytyczny Sukces mając wynik na 1-3 na k20. |
Koszt: | 2 |
Nazwa Mocy: | Dłonie z Kamienia |
Rodzaj: | Technika |
Zasięg: | osobisty |
Cel: | – |
Stopień Trudności: | 0 |
Efekt: | Do końca aktywacji wszystkie Ataki Wręcz (nie ataki bronią) mają AV:1. |
Koszt: | 1 |
Nazwa Mocy: | Idealna Równowaga Manramy |
Rodzaj: | Technika |
Zasięg: | osobisty |
Cel: | – |
Stopień Trudności: | 0 |
Efekt: | Do końca aktywacji Model nie otrzymuje kar od ruchu za trudny teren i może poruszać się po wodzie, nie może jednak skończyć ruchu na niej. Wykonując skok z nie odnosi obrażeń niezależnie od wysokości. |
Koszt: | 1 |
Nazwa Mocy: | Jadowite Uderzenie Kobry |
Rodzaj: | Technika |
Zasięg: | osobisty |
Cel: | – |
Stopień Trudności: | 1 |
Efekt: | Do końca aktywacji model zyskuje umiejętność Zabójczy Cios. |
Koszt: | 1 |
Nazwa Mocy: | Jaijitsu |
Rodzaj: | Technika |
Zasięg: | osobisty |
Cel: | – |
Stopień Trudności: | 0 |
Efekt: | Do końca aktywacji model otrzymuje zdolność Pierwsze Uderzenie i premię +2 do WW. |
Koszt: | 1 |
Nazwa Mocy: | Kamuflaż Kameleona |
Rodzaj: | Technika |
Zasięg: | osobisty |
Cel: | – |
Stopień Trudności: | 0 |
Efekt: | Do początku następnej aktywacji modelom chcące ostrzelać lub wykryć użytkownika daru otrzymują karę -1 Walki Strzeleckiej i Dowodzenia. |
Koszt: | 1 |
Nazwa Mocy: | Małpia Zwinność |
Rodzaj: | Technika |
Zasięg: | osobisty |
Cel: | – |
Stopień Trudności: | 0 |
Efekt: | Do końca aktywacji model może zeskakiwać z dowolnej wysokości bez otrzymania obrażeń. Dodatkowo może oderwac się od walki wręcz bez testu. |
Koszt: | 1 |
Nazwa Mocy: | Oczy Kota |
Rodzaj: | Technika |
Zasięg: | osobisty |
Cel: | – |
Stopień Trudności: | 0 |
Efekt: | Do końca aktywacji model otrzymuje o 2 mniejsze kary za walkę w ciemności oraz otrzymuje +2 do testów wykrywania ukrytych modeli. Moc nie kumuluje się z ekwipunkiem (np. Noktowizor) ani z zdolnością Walka w Ciemności |
Koszt: | 1 |
Nazwa Mocy: | Odbijające Uderzenie Yoramy |
Rodzaj: | Technika |
Zasięg: | osobisty |
Cel: | – |
Stopień Trudności: | 1 |
Efekt: | Do początku następnej aktywacji modele chcące ostrzelać użytkownika mocy otrzymują karę -2 do Walki Strzelckiej. Moc działa tylko na broń bez współczynnika AV. Nie działa równiez na broń wzornikową. |
Koszt: | 1 |
Nazwa Mocy: | Potęga Szału Toranagi |
Rodzaj: | Technika |
Zasięg: | osobisty |
Cel: | – |
Stopień Trudności: | 0 |
Efekt: | Do końca aktywacji model otrzymuje premię +2 Siły. Jeśli model posiada Atak Wręcz moc zwiększa również obrażenia zadawane Atakiem Wręcz o 2. |
Koszt: | 1 |
Nazwa Mocy: | Prawdziwe Widzenie Yuroji |
Rodzaj: | Technika |
Zasięg: | osobisty |
Cel: | – |
Stopień Trudności: | 0 |
Efekt: | Do końca aktywacji, na model nie działają zdolności: Przebranie, Skradanie się. |
Koszt: | 2 |
Nazwa Mocy: | Przeszywające Spojrzenie Kruka |
Rodzaj: | Technika |
Zasięg: | Mierzony 3″ cale, Pole Widzenia |
Cel: | Model |
Stopień Trudności: | 1 |
Efekt: | Technika może być użyta na dowolnym śmiertelniku znajdującym się do 3 cali od używającego Ki. W przypadku udanego testu Ki obniża do końca rundy AR celu o 2 pkt. Efekty tej techniki nie kumulują się (nie można użyć kilkukrotnie na tym samym modelu). |
Koszt: | 1 |
Nazwa Mocy: | Przewidywanie Yizo |
Rodzaj: | Technika |
Zasięg: | osobisty |
Cel: | – |
Stopień Trudności: | 0 |
Efekt: | Do końca aktywacji model otrzymuje do końca rundy premię +2 do Dowodzenia podczas wykrywania ukrytych modeli. Dodatkowo nie musi posiadać ich w Polu Widzenia by móc ich wykrywać. |
Koszt: | 2 |
Nazwa Mocy: | Przyspieszony Krok Nomury |
Rodzaj: | Technika |
Zasięg: | osobisty |
Cel: | – |
Stopień Trudności: | 0 |
Efekt: | Do końca aktywacji model otrzymuje +1 Ruchu i zdolność Zwiększona Szarża: 1 |
Koszt: | 1 |
Nazwa Mocy: | Samoleczenie Ki |
Rodzaj: | Technika |
Zasięg: | osobisty |
Cel: | – |
Stopień Trudności: | 2 |
Efekt: | Udane użycie oznacza uleczenie jednej rany modelowi używającemu tej mocy Ki. Model nie może mieć więcej punktów życia niż początkowo. |
Koszt: | 1 |
Nazwa Mocy: | Smoczy Duch |
Rodzaj: | Technika |
Zasięg: | osobisty |
Cel: | – |
Stopień Trudności: | 0 |
Efekt: | Do początku następnej aktywacji model odnosi mniejsze o 5 obrażenia od broni energetycznych. |
Koszt: | 1 |
Nazwa Mocy: | Styl Ukrytej Żmii |
Rodzaj: | Technika |
Zasięg: | osobisty |
Cel: | – |
Stopień Trudności: | 0 |
Efekt: | Do końca aktywacji model otrzymuje umiejętność Atak Wtórny. Jeśli model już ją posiada nie otrzymuje kary do WW do drugiego ciosu. |
Koszt: | 1 |
Nazwa Mocy: | Szczęśliwe uderzenie Kajnjiego |
Rodzaj: | Technika |
Zasięg: | osobisty |
Cel: | – |
Stopień Trudności: | 0 |
Efekt: | Do końca aktywacji wszystkie ataki w walce wręcz bronią (nie Ataki Wręcz) mają AV zwiększone o 1 (z AV:0 na AV:1 i z AV:1 na AV:2, moc nie wpływa na bronie mające AV:2) |
Koszt: | 1 |
Nazwa Mocy: | Twarda Skóra Nosorożca |
Rodzaj: | Technika |
Zasięg: | osobisty |
Cel: | – |
Stopień Trudności: | 0 |
Efekt: | Do początku następnej aktywacji model otrzymuje +2 Pancerza. Moc nie działa na broń z współczynnikiem AV ani na broń Energetyczną. |
Koszt: | 1 |
Nazwa Mocy: | Wielki Żabi Skok |
Rodzaj: | Technika |
Zasięg: | osobisty |
Cel: | – |
Stopień Trudności: | 0 |
Efekt: | Do końca aktywacji model otrzymuje +1 Ruchu i zdolność Skok. |
Koszt: | 2 |
Nazwa Mocy: | Więź z Bronią |
Rodzaj: | Technika |
Zasięg: | osobisty |
Cel: | – |
Stopień Trudności: | 0 |
Efekt: | Do końca aktywacji model otrzymuje +1 do Walki Wręcz i walce wręcz zadaje obrażenia o 1 większe . |
Koszt: | 1 |
Nazwa Mocy: | Zmysły Nietoperza |
Rodzaj: | Technika |
Zasięg: | osobisty |
Cel: | – |
Stopień Trudności: | 0 |
Efekt: | Do końca aktywacji model ignoruje kary do Walki Strzelckiej za dym i noc. |
Koszt: |
Nazwa Mocy: | Zręczny Unik mangusty |
Rodzaj: | Technika |
Zasięg: | osobisty |
Cel: | – |
Stopień Trudności: | 0 |
Efekt: | Do początku następnej aktywacji model otrzymuje premię +4 do testów uskoczenia z pod wzornika oraz Zdolność Szkolenie w Walce Wręcz:1 |
Koszt: | 1 |
Te moce, Ki są czy ich nie ma?;P
Nie, nie ma ich, póki na nowo ich nie napiszą 🙁
Te moce są. To jest już na nowo 🙂
1) Czyli już zrezygnowaliście z Technik/Zdolności i zostały tylko Techniki?
2) jaki jest koszt:
Zmysły Nietoperza,
Szczęśliwe uderzenie Kajnjiego,
3) Twarda Skóra Nosorożca – czyli strzelając do modelu z tą zdolnością, bronią z AV lub energetyczną, ten bonus się nie liczy?
1) Kto powiedział ze zrezygnowaliśmy z podziału Techniki i Zdolności? Po prostu w Ki są same Techniki.
2) Na razie nie ma, będą ASAP
3) Nie bardzo wiem co jest nie jasnego w zdaniu “Moc nie działa na broń z współczynnikiem AV ani na broń Energetyczną”. Tak bonus się nie liczy…
Nic nie jasnego nie ma w tym zdaniu, jednak wolałem się zapytać.
Poprzedni podział wydawało mi się, iż był lepszy.
Czy wszystkich Technik można używać będącym związanym w Walce Wręcz?
I nie zmieniło się, że jeżeli użyje Techniki będąc w Ukryciu, a była ona powiązana z atakiem, zdejmuję mi ukrycie?
Technik jak najbardziej można używać w Walce Wręcz, część z nich inaczej nie miała by sensu 🙂
Co do ukrycia to sie na razie nie wypowiem 🙂
Co do podziału, może był lepszy ale niestety co muszę przyznać mało kompatybilny z resztą zasad 🙂 Jest jak jest, Mroczna Harmonia i Sztuka na pewno będa posiadać nie tylko techniki 🙂
To jak się teraz używa mocy KI?
Jak każdej innej mocy która jest techniką. Na początku aktywacji testujesz czy i która technika zadziała po kolei.
A jak to jest z przeszywającym spojrzeniem Kruka? Wpadam w wrogi oddział i mam 5ciu w zasięgu 3 cali. W następnej aktywacji rzucam za każdy model w LOS ? Czy też wybieram sobie jeden cel ?
Ehhh… używasz na jednym modelu. 🙂
“Jak każdej innej mocy która jest techniką. Na początku aktywacji testujesz czy i która technika zadziała po kolei”
Mógłbyś sprecyzować słowa “po kolei”
Czy po kolei testujesz wszystkie moce jakie posiadasz, czy po kolei modele testują moce?
Szczęśliwe uderzenie Kajnjiego – nie ma kosztu (zakładam, że 1?)
a mentalizm bractwa będzie raczej – trudniejszą do użycia, bardziej potężną wersją KI, czy odwrotnie, czy też bardo podobne?
Coraz bardziej się skłaniam do rozpisek typu dużo Etoiles Mortant, Inkwizytor, Bohaterka, i się zastanawiam… z drugiej strony Czary z CCG czy RPG wyglądają cienko: Fly, Speed, Improve Skill/Self, Exorcise Self (leczenie), INVULNERABILITY (+1 do P to raczej słabiutkie;/). Prace nad sztuką, są na poziomie szkicu czy może jakaś Beta już się kroi? ;>
Szczęśliwe uderzenie Kajnjiego nie ma kosztu.
Kilka Ki z Niebiańskiej ścieżki i Mistrzów Miecza – tych do wykrywania ukrytych się dubluje, jedne gorsze drugie lepsze a cena ta sama.
Przewidywanie Yizo kombuje się z Detektorem Ruchu/Lornetką?
Szkoda, że Ki też tylko 1 na aktywację.;/
Ponawiam prośbę. Mógł by ktoś sprecyzować jak combują się moce KI dotyczące wykrywania z lornetką, detektorem, sobą nawzajem i innymi zdolnościami do tego stworzonymi?
Przewidywanie Yizo pozwala min. obejść LOS – np. wykrywać przez ścianę jak się to ma do Kocich Oczu, detektora, bystrego wzroku, nekrobiotyki dającej plusy do wykrywania?
Zasięg w DW?
Jeśli coś z czymś sie nie kumuluje ma to napisane.
Przewidywanie Yizo pozwala obejść LOS, nadal reszta zasad odnośnie wykrywania obowiązuje (czyli zasięg DW minus skradanie etc).
Moce się ze sobą normalnie łączą (o ile właśnie nie napisano że nie). Używając na raz Oczy Kota i Przewidywanie Yizo otrzymujemy +4 do wykrywania i możemy wykrywać bez LOS. Oczywiście najpierw obie KI muszą nam wyjść 🙂
Dodano koszty Szczęśliwego Uderzenia i Zmysłów Nietoperza.
Czy Smoczy Duch nie mógł by działać też na miotacze ognia?;>
Smoczy Duch mógł by działać na miotacze?;> ew. już działa?