Zasady terenu, wersja bardzo skrócona
Wybieramy typ terenu + (jeśli to stosowne) jego poziom lub panującą pogodę. Efekty Stałe działają zawsze, wystąpienie Efektów Losowych testujemy na początku aktywacji każdego oddziału: należy wykonać Test Warunków Środowiskowych: Dowodzenie (najwyższe w oddziale)+Survival (najwyższy w oddziale)+Łatwość Testu (jeśli zasady konkretnego typu terenu mówią, że poziom trudności testu wzrasta – oczywiście odejmujemy stosowny modyfikator od tej sumy). Oblanie testu skutkuje wystąpieniem Efektu Losowego – należy wykonać rzut na tabelkę Efektów Losowych, zmniejszając wyrzucony wynik o poziom umiejętności Survival oddziału.
Bardziej wypasiona wersja zasad w przyszłości. Dziś podstawy + przykładowe typy terenu.
Przetestujcie TWS jak powyżej, ale można też wykorzystać inną metodę: Teren Poziomu 3 – Efekty losowe występują przy 15+ na K20, Teren Poziomu 2 – 17+, Teren Poziomu 1 – 19+, od rzutu odejmujemy Survival, dodajemy ew. dodatkowe modyfikatory poziomu trudności. Jest wtedy nieco bardziej “po równo” 😉 , przy “oficjalnej” wersji grunty mają nieco ciężej niż elity.
Było by bardzo fajnie, gdyby była wielka różnica między modelami które posiadają Survival Training a takimi które bladego pojęcia o nim nie mają (a mogą mieć wysokie LD). Chyba większość graczy podziela tą opinię. Szczur coś o tym też kiedyś mówił – tj. jak to może wyglądać ale już nie pamiętam.
W przyszłej wersji zasad terenu będzie duża (będą ich dotyczyły ograniczenia terenu z niższych poziomów), ale Survival podrożeje.