Dżungla
Dżungla może być mniej lub bardziej dotkliwa. Dotkliwość określona jest przez Poziom terenu. W zależności od Poziomu terenu różnie przedstawiać się będą Efekty Stałe oraz Efekty Losowe.
Dżungla jest szczególnie trudna dla ciężko opancerzonych żołnierzy. Poziom trudności Testu Warunków Środowiskowych wzrasta o 1 za każdy punkt Pancerza powyżej 20.
Dżungla poziom 1
Nieco gęstszy i trochę bardziej mokry las. Łatwość Testu: 6
Efekty Stałe: ograniczenie widoczności do 24 cali
Efekty Losowe:
- 1-10: Zmniejszony Ruch -1
- 11-20:Rój Insektów
Dżungla poziom 2
Gęsta, mokra i nieprzyjemna. Łatwość Testu: 4
Efekty Stałe: Zmęczenie, ograniczenie widoczności do 18 cali, Kiepska Widoczność
Efekty Losowe:
- 1-5: Zmniejszony Ruch -1
- 6-10: Rój Insektów
- 11-15: ograniczenie widoczności do 12 cali
- 16-20: Mokradło
Dżungla poziom 3
Prawdziwe piekło – upiornie gorące i mokre i pełne paskudnych stworzonek. Bardzo trudno jest funkcjonować na tym obszarze. Łatwość Testu: 2
Efekty Stałe: Zmęczenie, ograniczenie widoczności do 12 cali, Zmniejszony Ruch -1, Kiepska Widoczność
Efekty Losowe:
- 1-8: Rój Insektów
- 9-16: Mokradło
- 17-20: Drapieżnik
Opis efektów
Kiepska Widoczność – poziom trudności testów Wykrywania wzrasta o 2
Rój Insektów – rój insektów przeszkadza w skupieniu się, wszystkie modele w oddziale otrzymują do końca aktywacji modyfikator -2 do WW, WS i DW,
Zmęczenie – oddział dotknięty zmęczeniem nie może wykorzystać Biegu ani Szturmu,
Mokradło – jeśli którykolwiek z modeli w oddziale wykona co najmniej 1 akcję Ruch, musi zdać test na swoje Dowodzenie+Survival albo otrzymuje ranę,
Drapieżnik – wybierz losowo jeden z modeli z oddziału, zostaje on zaatakowany i automatycznie trafiony przez drapieżnika, który zadaje mu Obrażenia 12,