Pustynia
Teren pustynny może być mniej lub bardziej dotkliwy. Dotkliwość warunków pustynnych określona jest przez Poziom terenu. W zależności od Poziomu terenu różnie przedstawiać się będą Efekty Stałe oraz Efekty Losowe.
Teren pustynny jest szczególnie trudny dla ciężko opancerzonych żołnierzy. Poziom trudności Testu Warunków Środowiskowych wzrasta o 1 za każdy punkt Pancerza powyżej 20.
Pustynia poziom 1
Obszar wysuszony, jednak niezbyt gorący – dotkliwość wynika głównie z braku roślinności i wody. Łatwość Testu: 6
Efekty Stałe: Dobra Widoczność
Efekty Losowe:
- 1-10:Pył w powietrzu
- 11-20:Zmęczenie
Pustynia poziom 2
Gorący, suchy obszar, na którym temperatura i bardzo niska wilgotność utrudniają dłuższe funkcjonowanie. Łatwość Testu: 4
Efekty Stałe: Dobra Widoczność, Zmęczenie
Efekty Losowe:
- 1-5:Pył w powietrzu
- 6-10:Burza piaskowa
- 11-15:Ruch -1
- 16-20:Ruchome piaski
Pustynia poziom 3
Prawdziwe piekło – upiornie gorące i suche. Bardzo trudno jest funkcjonować na tym obszarze. Łatwość Testu: 2
Efekty Stałe: Dobra Widoczność, Zmęczenie, Zmniejszony Ruch -1
Efekty Losowe:
- 1-4:Pył w powietrzu/li>
- 5-8:Burza piaskowa
- 9-12:Ruch -2
- 13-16:Ruchome piaski
- 17-20:Udar słoneczny
Opis efektów
Pył w powietrzu – ograniczenie widoczności do 12+K20 cali,
Burza piaskowa – ograniczenie widoczności do K20 cali,
Ruchome piaski – wybierz losowo jeden z modeli z oddziału, musi on zdać test na swoje Dowodzenie+Survival albo on i najbliższy mu własny model tracą wszystkie akcje,
Udar słoneczny – wybierz losowo jeden z modeli z oddziału, musi on zdać test na swoje Dowodzenie+Survival albo otrzymuje ranę,
Zmęczenie – oddział dotknięty zmęczeniem nie może wykorzystać Biegu ani Szturmu,
Dobra Widoczność – odległość, na jaką można Wykrywać modele Skradające Się wzrasta o 6 cali. Efekt nie działa, jeśli jednocześnie występuje efekt losowy Burza Piaskowa lub Ruchome Piaski.
Burza pisakowa – k20 to nie pomyłka? Bardzo dużo, w końcu w lekkiej burzy pisakowej nie widzisz kolegów a w takiej niezłej to własnych rąk (podobnie chyba jak w burzy śnieżnej – a takich widziałem parę).
Jakby Ci to… to i tak mocno tymczasowe. prośbę o szybką publikację w związku z turniejem dostałem. Końcowa wersja będzie mocno uproszczona (o efektach losowych ludzie zapominają)
hmm na poziomie 3 – może być nawet -3R…
Chyba w przyszłości, najprzyjemniej było by gdyby był tylko jeden rzut – i konsultacja wyniku/modyifikatorów z tabelą. Ciekawie, ale może też dojść do dziwnych sytuacji i jak sam pisałeś, trudno zapamiętać. Ale generalnie idea fajna:) Szczur coś kiedyś przebąkiwał o rzucie k6 – coś w tym jest, czy jednak tylko k20?;>
Nowe zasady terenu – uproszczone – są w opracowaniu, więc trudno coś ostatecznego powiedzieć. Efekty losowe będą jednak najprawdopodobniej ograniczone do “terenu niebezpiecznego” – wybranych obszarów na makiecie (i będą boleć), a reszta będzie dotknięta tylko efektami stałymi. I na te stałe survival będzie wpływać mocno (i podrożeje 😉 ).