Arktyka
Teren arktyczny może być mniej lub bardziej dotkliwy. Dotkliwość warunków arktycznych określona jest przez Poziom terenu. W zależności od Poziomu terenu różnie przedstawiać się będą Efekty Stałe oraz Efekty Losowe.
Arktyka poziom 1
Niewiele bardziej uciążliwa, niż zima w terenie umiarkowanym. Łatwość Testu: 6
Efekty Stałe: Śnieg
Efekty Losowe:
- 1-10: Opady Śniegu
- 11-20: Dotkliwe Zimno
Arktyka poziom 2
Gruba warstwa śniegu, niskie temperatury – to nie jest dobre miejsce do walki. Łatwość Testu: 4
Efekty Stałe: Śnieg
Efekty Losowe:
- 1-5: Opady Śniegu
- 6-10: Dotkliwe Zimno
- 11-15: Jar
- 16-20: Podatność na uszkodzenia
Arktyka poziom 3
Prawdziwe piekło – upiornie mroźne, śnieg przykrywa wiele przykrych niespodzianek. Bardzo trudno jest funkcjonować na tym obszarze. Łatwość Testu: 2
Efekty Stałe: Śnieg
Efekty Losowe:
- 1-4: Opady Śniegu
- 5-8: Dotkliwe Zimno
- 9-12: Jar
- 13-16: Podatność na uszkodzenia
- 17-20: Zamieć
Opis efektów
Opady Śniegu – ograniczenie widoczności do 12+K20 cali, widoczne modele traktowane są jakby były Przesłonięte,
Dotkliwe Zimno – aktywowane modele mają WW, WS i DW zmniejszone o 1 do momentu wykonania akcji Ruch. Po wykonaniu tej akcji ujemny modyfikator przestaje być uwzględniany,
Podatność na uszkodzenia – Jam wszystkich broni jest zmniejszany o 2 punkty – smary kiepsko działają w niskich temperaturach,
Zamieć – ograniczenie widoczności do 12+K20 cali, widoczne modele traktowane są jakby były Przesłonięte, Ruch modeli zmniejsza się o 1,
Śnieg – oddział poruszający się po Śniegu nie może wykorzystać Biegu,
Jar – wybierz losowo jeden z modeli z oddziału, musi on zdać test na swoje Dowodzenie+Survival albo on i najbliższy mu własny model tracą wszystkie akcje.
O – chyba będą w podręczniku losowe tabelki rodem z AD&D 🙂
Że jak?
Zamiast tabelek spotkań losowych/skarbów – tu będą tabelki z terenem.
W wierszach rzuty a w kolumach : może biegać X albo – itd. 😀
Cóż – w UWZ było podobnie i nikt nie narzekał 😛
Zajebiste:))) [za krotki post.;P]