Walka Wręcz.
Walka Wręcz i Modele.
Model znajduje się w Walce Wręcz wtedy, gdy jego podstawka styka się z przynajmniej jedna podstawka modelu wroga.
Należy uwzględnić, że niektóre figurki mogą mieć dynamiczne pozy, uniemożliwiające im dostawienie ich do podstawki przeciwnika. W takiej sytuacji wystarczy, że pozostają one w “bliskim kontakcie” ze sobą a gracze odpowiednio zasygnalizują fakt, że Modele traktują jako zetknięte.
Modele mogą mieć pewne Zdolności lub wyposażenie umożliwiające im Atakowanie w walce Wręcz na pewien dystans, nie zawsze musi to być bezpośredni kontakt.
W takim wypadku Modele nie są traktowane jako Walczące Wręcz.
Będąc w Walce Wręcz można wydać akcje tylko na następujące czynności:
Atak w walce Wręcz
Odrywanie się
Powstanie
Roztrącanie
Wyjątek stanowią niektóre Zdolności Specjalne, Moce, czy Ekwipunek, przy których będzie zaznaczone, że można ich użyć w walce Wręcz.
Modele w Walce Wręcz ignorują efekty nakazujące im ruch – wynikające np. z zasad morale lub zasięgu dowodzenia – tak długo, jak długo znajdują się w Walce Wręcz (a co za tym idzie nie muszą np. podejmować prób oderwania się). W momencie gdy przestaną być związane Walką Wręcz (wskutek wyeliminowania przeciwnika, oderwania się lub z innych przyczyn) należy wykonać odpowiedni ruch przy najbliższej możliwej okazji. Wszelkie negatywne modyfikatory wynikające z tych zasad działają na model normanie.. Zasadniczo w razie wątpliwości należy przyjąć założenie, że model w Walce Wręcz ma poważniejsze problemy niż to, że kolega właśnie oberwał albo sierżant jest nieco dalej niż powinien być – i tymi problemami będzie się zajmował, gdy tylko pozbędzie się gościa, który próbuje mu wpakować trzy stopy stali w brzuch.
Walka Wręcz, a broń
Jeżeli Model jest wyposażony w kilka broni, które może wykorzystać w Walce Wręcz to do gracza należy decyzja, z której będzie korzystał w danej Akcji Ataku. Jeśli nie jest napisane inaczej może wybrać tylko jedną.
Bron może zostać wykorzystana do Ataku w Walce Wręcz jeśli w jej profilu w rubryce CC (Walka Wręcz) znajduje się jakaś liczba (modyfikator). W przypadku gdy w tym miejscu jest znak kreski (-) to dana bron nie może być użyta do tego rodzaju ataku.
Modyfikator Trafienia
W profilu broni w rubryce WW Modyfikatory Trafienia są zapisywane 1, 2 lub też -1, -2 itp.
Modyfikator odpowiednio modyfikuje cechę WW zanim zostanie wykonany rzut.
Modyfikator Wielokrotnego Trafienia
Modyfikator ten daje szanse na wielokrotne trafienie celu. Modyfikator Wielokrotnego trafienia jest zapisywany jako (x2), (x3) itp. i umieszczony jest obok Modyfikatora Trafienia w profilu broni w rubryce WW. Za każda akcje wydana na Atak w Walce Wręcz taka bronią użytkownik wykonuje ilość testów Trafienia równa temu właśnie modyfikatorowi.
Będzie wiec rzucał dwukrotnie w przypadku modyfikatora (x2), a trzykrotnie w przypadku (x3).
Należy pamiętać, że mimo iż wykonuje się kilka testów jest to nadal jedna akcja (nie można jej przerwać z Czekania).
Model z bronią z Modyfikatorem Wielokrotnego trafienia może dowolnie rozdzielać swoje ataki w Walce Wręcz, cały czas pamiętając o zasadach zasięgu (patrz niżej).
Obrażenia broni
Obrażenia broni są podane w profilu broni w rubryce Dam (Od Damage). Po udanym trafieniu podczas Ataku w walce Wręcz, model będzie musiał wykonać test pancerza aby zobaczyć czy cios przebił ochronę żołnierza.
Modyfikator obrażeń
Niektóre bronie użyte do Ataku w walce Wręcz mogą powodować poważne uszkodzenia celu.
Modyfikatory obrażeń są zapisywane jako (x2), (x3) itp. Za każde jedno trafienie model wykonuje kilka testów Pancerza (zależnie od Modyfikatora Obrażeń). W przypadku modyfikatora (x2) trafiony model będzie musiał wykonać dwukrotny test pancerza, przy (x3) trzykrotnie przetestuje pancerz itd.
Szarża
Aby zainicjować walkę Wręcz Model musi wykonać akcje Szarży. Jest to kombinacja ruchu i ataku w jednej akcji i jest to jedyna możliwość na to by wejść w bezpośredni kontakt z Modelem wroga.
Jeżeli nasz Model posiada w zasięgu swojego Ruchu i/lub zasięgu ataku oraz LOS Model wroga może zadeklarować Szarże. Następnie przesuwamy nasz Model po najkrótszej możliwej linii łączącej model szarżujący i cel ataku tak, aby podstawki obu się zetknęły. Oba Modele są teraz traktowane jako walczące Wręcz.
Jeśli w walce Wręcz z danym modelem jest już kilka przyjaznych modeli to można je przesunąć tak by umożliwić dostawienie kolejnego, jeśli oczywiście jest to fizycznie możliwe.
Może się zdarzyć też tak, że Model nie będzie miał wroga w zasięgu ruchu lub nie będzie chciał zetknąć się z nim podstawką ale jego broń do walki Wręcz lub Zdolności pozwolą mu sięgnąć przeciwnika (posiadając np. Cechę Zasięg:X). W takim wypadku również można zadeklarować Szarże, należy ja wykonać po najkrótszej możliwej linii łączącej model szarżujący i cel ataku. Atak wykonuje się bez modyfikatorów za szarże, a modele nie są traktowane jako walczące Wręcz.
Deklarując Szarże należy mieć tylko odpowiedni zasięg i LOS do przeciwnika nie jest wymagane by mieć go w Polu Ostrzału czy z Przodu Modelu.
Szarżując nadal obowiązuje nas Priorytet Celu ? należy szarżować na najbliższy wrogi model nie zajęty walka Wręcz.
Szarże mogą wykonywać jedynie modele będące w pozycji Stojącej, nie można szarżować będąc w Pozycji Strzeleckiej.
Po zadeklarowaniu Szarży, Gracz nie może się z niej wycofać, musi wykonać wszelkie czynności jakie są z nią związane, nie można też w jej trakcie zmieniać celu ataku.
Model Szarżujący może wykonać ruch przez modele z własnej Jednostki ale nie może go na nich zakończyć. Jeśli fizycznie nie jest możliwe spełnienie tych warunków, model nie może zadeklarować Szarży.
W czasie ruchu podczas Szarży nie można wykonywać żadnych innych czynności (strzelanie w ruchu itp.).
Szarża kończy się wykonaniem ataku w Walce Wręcz, podczas którego atakujący ma przewagę nad przeciwnikiem wynikającą z rozpędu i zaskoczenia.
Wszystkie ataki z Szarży, bronią do walki wręcz, otrzymują premię +1 do WW i +1 do Obrażeń. Jeśli dany model ma więcej jak jeden atak na akcje to do każdego dodaje modyfikator za Szarże. Pistolety i inna broń palna użyta w walce wręcz otrzymuje tylko premię +1 do WW, nie otrzymuje premii do obrażeń.
Atak w walce Wręcz.
Atak można wykonać będąc w Walce Wręcz lub mając wrogi model w zasięgu ataku. Jeśli nie jest napisane inaczej to zasięg ataku każdego modelu to kontakt bezpośredni z wrogiem (stykanie się podstawkami). Niektóre modele maja zdolności i/lub bron, które zwiększają im zasięg ataku o określoną odległość.
Model poświęcając jedna Akcje może wykonać Atak w walce Wręcz. Do tego celu używa się cechy WW. Gracz deklaruje, jaka bronią Model będzie walczył. Musi wybrać tylko jedna broń, nawet Jeśli posiada ich więcej.
Jeśli model znajduje się w Walce Wręcz to zobowiązany jest do atakowania modeli, które są z nim związane walka (wybór i kolejność jest dowolna Jeśli jest kilka takich modeli). W przypadku gdy model nie znajduje się w Walce Wręcz, cel Ataku należy wybrać zgodnie z Priorytetem Celu.
Następnie wykonuje się Test Trafienia. Gracz musi uzyskać wynik nie wyższy niż zmodyfikowana Cecha WW atakującego Modelu.
Modyfikatory w szczególności będą wynikać z użytej broni, z Szarży, ale też ze Specjalnych Zdolności posiadanych przez walczące Modele itd.
Absolutny Sukces i Absolutna Porażka
Absolutny Sukces
Jeżeli przy teście wyrzuciliśmy 1 to mamy do wyboru:
– Zwiększyć w tym ataku obrażenia zadawane przez broń o +4
– Zwiększyć w tym ataku współczynnik AV o 1.
– Jeśli trafiony został odkryty pojazd, możemy zadecydować iż trafiony został losowy załogant pojazdu.
Absolutna Porażka
Jeśli w czasie ataku wyrzucimy na K20 wynik 20 wtedy nie dość, że model nie trafił celu to na dodatek następny atak jaki przeprowadzi w tej turze, otrzyma ujemny modyfikator -4 do WW.
Obrażenia w Walce Wręcz.
Jeżeli Model trafi zada przeciwnikowi obrażenia. W WW obrażenia opierają się głównie na Sile (ST) każdego Modelu. Zależy to jednak także od broni, jakiej Model ten używa. Obrażenia broni białej będą bazowały właśnie na sile Modelu. Obrażenia broni palnej używanej w Walce Wręcz będą zależały zaś wyłącznie od statystyki tej broni.
Nawet najmocniejsze pociągniecie za spust nie spowoduje, że pocisk zada większe obrażenia.
Trafiony przeciwnik będzie musiał przeprowadzić Test Pancerza (P). Od wartości cechy P odejmuje się Obrażenia zadane przez atakującego. Wynik wyższy od wymaganego będzie oznaczał, że trafiony Model odniósł ranę.
Czekanie, a reagowanie na Szarże.
Modele, które maja Czekanie mogą reagować na zadeklarowana Szarże przeciwnika.
Powinno mieć to następujący przebieg. Gracz deklaruje Szarże swojego Modelu, wybiera cel ataku i ustala linie ruchu (najkrótsza możliwa). Podczas tego ruchu przeciwnik może w dowolnym momencie zadeklarować wykorzystanie zarezerwowanej akcji na dowolna, dozwolona czynność. Nie można przerwać Szarży Jeśli model szarżujący zadeklaruje atak, wtedy należy poczekać aż wszystkie testy związane z atakiem zostaną rozstrzygnięte. Poniżej opisane są trzy specyficzne rodzaje reakcji, które można wykonać tylko z Czekania i tylko jako reakcje na Szarże wroga.
Kontr-szarża
Jest to reagowanie na akcje Szarży wrogiego modelu. Jeżeli nasz Model jest celem Szarży może bez testu DW wykorzystać czekanie na Kontr-szarże. Należy wtedy przesunąć nasz Model o 1 cal w kierunku atakującego nas przeciwnika. Oba Modele wykonują jednocześnie atak w WW korzystając z wszelkich Modyfikatorów wynikających z Szarży. Może to oznaczać, że oba Modele zgina jednocześnie we wzajemnej wymianie ciosów.
Jeżeli celem szarży jest inny Model wtedy konieczny jest Test DW, aby przyjść mu z odsieczą i przeprowadzić Kontr-szarże z Czekania. W takim wypadku obowiązują wszystkie zasady dotyczące Szarży.
Model czekający musi mieć fizyczną możliwość przerwania linii Szarży wrogiego modelu, nie może on Kontr-szarżować jeśli przed nim znajduje się jakaś przeszkoda terenowa albo inne modele, których nie da się wyminąć.
Kontr-szarże można zadeklarować tylko wtedy gdy wrogi szarżujący model będzie w Priorytecie Celu (w dowolnym momencie jego ruchu).
Linia Szarży wrogiego Modelu musi też być w zasięgu ruchu i/lub ataku naszego Modelu. Gracz, który kontroluje model kontr-szarżujący decyduje w którym momencie przerwie linie ruchu Szarżującego. Model Szarżujący musi się tam zatrzymać.
Jeśli Modele nie dysponują wydłużonym zasięgiem ataku to stykamy je podstawkami w miejscu “przechwycenia”. Tak jak poprzednio oba Modele wykonują jednocześnie atak w WW korzystając z modyfikatorów za Szarże.
Jeśli model kontr-szarżujący zakończy ruch w bazowym kontakcie z modelem Szarżującym to bez względu na wynik, kończy akcje szarży wrogiego modelu.
Jeżeli którykolwiek z modeli ma większy zasięg ataku od przeciwnika to zawsze wykona atak jako pierwszy ale nie uwzględnia wtedy bonusów za Szarże. Jeśli przeciwnik przeżyje będzie mógł kontynuować ruch aż sięgnie wroga i wtedy to on wykona atak.
Model kontr-szarżujący, który ma zasięg ataku większy niż bazowy kontakt nie musi w czasie kontr-szarży zetknąć się z wrogiem podstawka. Wtedy wykonuje atak bez modyfikatora za Szarże. Jeśli model szarżujący przeżyje ten atak to może kontynuować ruch na pierwotny cel, chyba że na linie Szarży wszedł model kontr-szarżujący, wtedy to on stanie się obiektem ataku.
Garda
Jeżeli nasz Model jest celem Szarży może wykorzystać Czekanie bez konieczności testowania DW na wykonanie Grady.
Pozwoli mu to przyjąć pozycje obronna w wyniku czego, oba Modele jednocześnie wykonają atak w WW ale, żaden z nich nie odniesie korzyści wynikających z Szarży.
Model wykonujący Gardę stoi w miejscu. Tak jak w przypadku Kontr szarży, model z większym zasięgiem ataku wykonuje atak jako pierwszy.
Ucieczka
Czasem przeciwnik jest zbyt potężny, aby stawić mu czoła. Model będący celem Szarży może bez konieczności testowania DW wykorzystać czekanie na Ucieczkę. Może to zrobić w momencie gdy szarżujący Model miałby wykonać atak. Pozwoli mu to odsunąć się na odległość równa jego Cesze Ruch (R) od przeciwnika. Ten ruch Model zakończy jednak zwrócony plecami do przeciwnika. Model atakujący może kontynuować szarże lecz jeśli nie uda mu się dopaść wroga to akcja ta jest zmarnowana. W czasie takiego ?pościgu? model atakujący musi mieć fizyczna możliwość poruszania się w kierunku Uciekającego, Jeśli takowej nie ma (bo na drodze stoją inne wrogie modele) to musi się zatrzymać. Jeżeli dzięki temu Uciekający model oddalił się poza zasięg Szarży przeciwnika oznacza to, że jej uniknął. W innym przypadku zostanie zaatakowany. Nawet jeżeli przeżyje będzie musiał wykonać test Morale z ujemnym modyfikatorem ?6. Jeżeli Test się nie powiedzie Model ten Spanikuje. Jeżeli Model, który Uciekł zostanie zabity w tym i tylko w tym ataku to oddział, do którego należał będzie zmuszony do dokonania Testu Morale z dodatkowym modyfikatorem -6 do DW.
Oderwanie się z WW:
Aby oderwać się z Walki Wręcz Model musi poświęcić jedna Akcje.
Gracze wykonują Rzut Przeciwstawny. Gracze dodają do wyniku rzutu k20 wartość cechy WW oraz wartość cechy ST swojego Modelu. Jeżeli Odrywający się Model styka się z kilkoma wrogimi Modelami naraz to przeciwnik wybiera jeden model którego cechy będzie porównywał i dodaje do swojego rzutu +1 za każdy dodatkowy Model.
Modele mniejsze dodają +1 do wyniku rzutu za każdy punkt różnicy w Rozmiarze wałczących.
Jeśli model Odrywający się ma wyższy wynik od oponenta to może się Oderwać, Jeśli natomiast osiągnął niższy lub równy rezultat to akcja jest zmarnowana i musi pozostać w Walce Wręcz. Model za kolejna akcje może nadal próbować Oderwać się.
Jeżeli akcja powiedzie się to Model Odrywający się może jeszcze w tej samej akcji wykonać Ruch (używając cechy R) tak aby nie dotykać już podstawek modeli wroga. Obowiązują wszelkie ograniczenia dotyczące Ruchu. W czasie tego ruchu Model nie może wykonywać, żadnych innych czynności (strzał w ruchu, atak itp.).
W przypadku gdy Model nie ma możliwości fizycznego poruszenia się (bo na przykład został przyparty do muru i nie może przesunąć modelu tak by nie dotykać podstawek wroga) to nie może wykonać akcji Oderwanie się, musi pozostać w Walce Wręcz.
Wielu Atakujących.
Walka Wręcz niekoniecznie oznacza pojedynek jeden na jeden. Czasem przewaga liczebna to jedyna szansa na zapewnienie sobie sukcesu. Model podczas Ataku otrzymuje bonus +1 do trafienia za każdy inny przyjazny Model walczący Wręcz z tym samym przeciwnikiem. Jednak maksymalna premia jaką można otrzymać za wielu Atakujących wynosi +3 WS.
Ilość Modeli Atakujących jest też ograniczona. Suma wielkości Modeli Atakujących nie może być większa niż 4xRozmiar Modelu atakowanego.
Czyli model o wielkości 2 może być atakowany przez Modele, których suma Ro (Rozmiarów) wynosi maksymalnie 8. Np. cztery modele wielkości 2. Albo 2 modele wielkości 3 i jeden wielkości 2.
Rola Terenu w Walce Wręcz.
Czasem do walki Wręcz może dojść nad przeszkodami. Nie jest ona jednak wtedy tak skuteczna:
-Model może walczyć, jeśli przeszkoda terenowa nie jest większa niż połowa Rozmiaru Modelu i nie szersza niż 1 cal.
– W tym wypadku modele, które wymagają bezpośredniego kontaktu z wrogiem mogą wykonywać ataki nie dotykając podstawki wroga.
– Jeśli model chce zaszarżować na wroga stojącego za przeszkoda to musi go mieć w swoim polu widzenia (LOS) oraz zasięgu ruchu i/lub ataku. Nie jest wymagane aby podstawki się zetknęły, należy model postawić tak by był on naprzeciwko wroga.
-Modele nie otrzymują żadnych premii do CC za szarże.
-Modele takie nie są traktowane jakby były związane Walka Wręcz. Nie muszą, wiec wykonywać testu na oderwanie się.
Bron Improwizowana
Nawet nie posiadając broni do walki wręcz każdy model może się bronić. Każdy model, niezależnie od posiadanej broni może atakować wręcz przy użyciu własnych pięści, nóg, zębów czy kolby karabinu. Każdy model jest traktowany jakby posiadał improwizowaną broń do Walki Wręcz o statystykach WW+0, Obrażenia ST+0, AV 0.
[quote]Deklarując Szarże należy mieć tylko odpowiedni zasięg i LOS do przeciwnika nie jest wymagane by mieć go w Polu Ostrzału czy z Przodu Modelu.[/quote]
Czy to znaczy, że moge szarżować w 1 akcji n model który mam za plecami? Troche to bez sensu, i promuje taktyke “hola i do przodu”, zamiast manewrownia.
A kontr-szarżować z czeknia na model atakujący na plecy też można? Mam nadzieje, że nie.
Nie znalazłem też nic, o szarży po linii prostej, np. żadnych szarż wokół przeszkód itp.
Czy można zrobić tak:
1 model przeciwnika szarżuje na oddział w czekaniu.
Na ten ruch reagują 4 modele. W tym model szarżowany.
I WSPÓLNIE W 4 KONTRSZARŻUJĄ?
Wtedy a) muszą wybrać moment, gdy model przeciwnika zetknie się z modelem szarżowanym b) zetknie ale 1 cal od modelu szarżowanego
c) ew. przerwą we 3 w dowolnym momencie (o ile wyszły z czekania) co uniemożliwi potencjalnie dołączenie modelowi szarżowanemu?
Zakładam, że mam dowolność i jak chcę wprowadzić w walkę wszystkie 4 modele, wysuwam o 1″ model szarżowany i w tym miejscu przechwytuje 3 kolegami.
Teren chroni przed atakiem chmarą, i grupowym, skoro modele nie są traktowane jak by były w CC?
“Ilość Modeli Atakujących jest też ograniczona. Suma wielkości Modeli Atakujących nie może być większa niż 4xRozmiar Modelu atakowanego.” Co w przypadku brobi z zasięgiem? Np. włócznie Ashigaru? Co prawda nie liczą się do walczących wręcz, ale do atakujących jak najbardziej – chyba zwrot trzeba by zmienić.
Poza tym, w obecnym wzorze może atakować tylko 4 zwykłych rzołnierzy (wokół podstawki zmieści się na bank więcej) ale aż 8 dzieci ilian!
Ostatnia chyba uwaga:
“Jeżeli którykolwiek z modeli ma większy zasięg ataku od przeciwnika to zawsze wykona atak jako pierwszy ale nie uwzględnia wtedy bonusów za Szarże. Jeśli przeciwnik przeżyje będzie mógł kontynuować ruch aż sięgnie wroga i wtedy to on wykona atak.
Model kontr-szarżujący, który ma zasięg ataku większy niż bazowy kontakt nie musi w czasie kontr-szarży zetknąć się z wrogiem podstawka. Wtedy wykonuje atak bez modyfikatora za Szarże. ”
Tekst się gryzie: jeśli ma bla, bla, wtedy ZAWSZE wykona atak bez modyfikatorów[…]
Chyba duch tekstu był taki, że można wybrać czy wali się z tej odległości czy wchodzi w CC.
W rozdziale o walce wręcz brakuje opisu, co to jest i jak się wykonuje akcję Roztrącenia.
4 modele na model size 2 – to też trochę mało z punktu widzenia ataku grupowego (5 aby w pełni wykorzystać) oraz otaczania.
Tak sobie teraz myślę, że drugiej strony jeśli to celowe ograniczenie, to może być ciekawym rozwiązaniem.
Czy używając broni palnej w WalceWręcz strzelam z przyłożenia czy tłukę kolbą ? Chodzi mi o broń posiadającą statystykę CC.
Strzelasz. Jak broń się zatnie, to walczysz nią jak atakiem naturalnym (WW+0, S+0)
Strzelam, ale wykorzystuje statystykę WW?
“Wszystkie ataki z Szarży (bez względu czym są przeprowadzane) otrzymują bonus +1 do WW i +1 do Obrażeń.” – rozumiem, że to teraz jest wiążące? Kiedyś pisaliście, że jak zaszarżuje z pistoletem to nie dostanę modyfikatorów za szarżę – bo “nie wiem jakbym mocno naciskał spust, to kula nie wyleci szybciej”…
Tak, używasz WW.
Nie, to będzie też poprawione – pistolety na pewno nie dostają premii do obrażeń.
Znów pojawił mi się problem kolejności/równoczesności. a) już było – tj. z czekania wychodzą różne modele jedne strzelają inne kontr szarżują co wtedy?
b) atak wtórny – z czekania wychodzi model z atakiem wtórnym i PM zabija gościa pierwszym ciosem, dalej 2 strzały na PB idą normalnie z opcją przeniesienia ognia?
c) z czekania wychodzi kilka modeli, w tym każdy ma atak wtórny (w tym model szarżujący) – co jeśli np. “2 modele” kontr szarżujące zabiją agresora? (rzuciliśmy razem, uznajemy, że 1 zabił pierwszym ciosem, wali sobie z ataku wtórnego jak w b) drugi rusza się ale nic nie robi?)
co jeśli atakujący i atakowany zabijają się nawzajem pierwszym ciosem, lub jeden zabija pierwszym a drugi atakiem wtórnym?
Skoro, nie mają zasięgu ani szybkiego uderzenia (strzał tu nie ma racji bytu) to obaj giną nie ważne którym atakiem?
Pojawił się też problem reakcji z czekania na model ukryty – tj. chyba na turnieju ktoś chciał z czekania strzelić do modelu który właśnie zaszarżował z ukrycia i zabił swoją ofiarę.
a) gracz którego modele wyszły decyduje o kolejności aktywacji modeli – nie musi przy rzucie mówić co robią, dopiero w momencie gdy je aktywuje. Należy pamiętać, że wszystkie modele tracą czekanie
b) tak, może strzelić z PMu w ataku wtórnym
c) każdy model reaguje po kolei – jeśli pierwszy zabił szarżując, to drugi się nie ruszy – nie ma przecież celu do zaszarżowania
d) obaj umierają
e) na Szarżę z Ukrycia się nie reaguje
Zmiana:
Było
“Wszystkie ataki z Szarży (bez względu czym są przeprowadzane) otrzymują bonus +1 do WW i +1 do Obrażeń. Jeśli dany model ma więcej jak jeden atak na akcje to do każdego dodaje modyfikator za Szarże.”
Jest
“Wszystkie ataki z Szarży, bronią do walki wręcz, otrzymują premię +1 do WW i +1 do Obrażeń. Jeśli dany model ma więcej jak jeden atak na akcje to do każdego dodaje modyfikator za Szarże. Pistolety i inna broń palna użyta w walce wręcz otrzymuje tylko premię +1 do WW, nie otrzymuje premii do obrażeń.”
pojawia się chyba kwestia czy RAW – można kontrszatżować kilkoma modelami, jeśli rozpatrujemy czekanie po kolei.
Deklarujesz dla każdego że wychodzisz z czekania. Potem reagujesz pierwszym, kończysz aktywację (i najpewniej akcję przeciwnika również) i przechodzisz do reagowania pozostałymi modelami. Jeśli dalej mogą kontrszarżować, to mogą ją wykonać.
W zasadach WW przy kontr-szarży jest taki zapis
“Jeżeli którykolwiek z modeli ma większy zasięg ataku od przeciwnika to zawsze wykona atak jako pierwszy ale nie uwzględnia wtedy bonusów za Szarże. Jeśli przeciwnik przeżyje będzie mógł kontynuować ruch aż sięgnie wroga i wtedy to on wykona atak.”
Natomiast w zasadach Czekania jest, że akcje wymagające rzutu kością uważane są za jednoczesne…. nie uważacie, że to trochę głupio gdy koleś np. taki Ashigaru reagując z czekania strzałem z Shoguna nawet gdy trafi i przeciwnik nie zda testu pancerza – może zginąć, a w przypadku próby kontr-szarży może to przeżyć (jego atak w WW ma cechę Zasięg:1)
Czy nie przydałby się jeszcze jakiś edit zasad czekania lub WW/WS mówiący o tym, że strzelając z Czekania do Szarży można zabić model szarżujący i nie ponosić konsekwencji z tej szarży?
Jak czekają i reagują pojazdy?
Czy mając Cobrę w czekaniu, mogę w odpowiedzi na ruch i następnie szarżę z ukrycia – probować wykrywać po ruchu np. 2 modelami a resztą nie? czy wszyscy członkowie załogi tracą czekanie jeśli taki wojownik zaszarżuje pojazd ale go nie rozwali? jeśli nie, to czy mogą strzelać do innego poruszającego się modelu choć były w walce w ręcz?
albo w odpowiedzi na zwykłą szarżę czy mogę wybrać ucieczkę pojazdem?
albo np. taranowanie?
Tak jak pisałem o minach, może dobrą koncepcją były by minusy za szarżę na uprzednio ruchomy pojazd. minusy za atak miną, ale duże obrażenia x1?
Pojazdy pewnie są dalekim pryiorytetem – ale w kontekście turnieju i Cobry (która ma duużo “mało uzytecznej” załogi) się pojawiły.
No i super… ale fajnie gdybyś po zmianach rzucał jakiś komentarz tak dla RSS’ów 🙂
No i jeszcze znalazłem jeden mały byk
“Jednak maksymalna premia jaką można otrzymać za wielu Atakujących wynosi +3 WS.” – chyba WW 🙂