W związku z marudzeniem na różne oddziały, nazbyt uniwersalną broń i inne takie drobiazgi, mam dla Was parę zasad i zmian w zasadach do potestowania.
Karabiny przeciwpancerne i CKM
Karabiny z AV 1 czyli Karabin Szturmowy Kampfkannone, Karabinek Szturmowy M-74, Ciężki Karabin Nazgah oraz wszystkie ciężkie karabiny maszynowe tracą AV:1 (uwaga – nie dotyczy to Demonfang Rocketguna, a Nazgaroth ma zmiany podane niżej). Zamiast tego dostają następującą zasadę specjalną:
Przy rzucie na trafienie w zakresie 1-3 broń traktujemy jakby miała AV 1, efekt kumuluje się z efektami ewentualnych trafień krytycznych.
W wypadku CKM Nazgaroth AV zmniejszamy do 1, bez dodatkowych zasad specjalnych.
Amunicja do wyrzutni rakiet
Wyrzutnie rakiet mają wliczone w cenę wyłącznie standardowe pociski przeciwpancerne. Wersje odłamkową należy dokupić za DAM/2 punktów, w wypadku wyrzutni z mnożnikiem trafienia x2 cena ta rośnie o 50%, w wypadku wyrzutni z mnożnikiem trafienia x3 – cena rośnie o 100%
Amunicja do granatników podwieszanych
Granatniki podwieszane mają wliczone w cenę granaty hukowe lub dymne (do wyboru, cały oddział musi wybrać ten sam typ granatu).
Amunicja do pistoletów i pistoletów maszynowych
Korporacyjne pistolety, rewolwery i pistolety maszynowe (nie dotyczy Widowmakera i wyciszonych wersji broni) mogą dostać jeden z wymienionych poniżej typów amunicji. Drużynie można zakupić tylko jeden typ amunicji specjalnej do danego typu broni, będzie ona zawsze wykorzystywać kupiony typ amunicji (żołnierze nie zabierają ze sobą amunicji “zwykłej”) – chyba, że zasady dotyczące danego typu broni stanowią inaczej.
Glaser (+0.5 pkt/model) – zwiększa DAM o 1, nie można wybrać zwiększenia AV jako efektu trafienia krytycznego.
HP (+0 pkt/model) – +2 do DAM przeciw celom z P 18 lub mniej, -1 do DAM przeciw celom z P 20 lub więcej, nie można wybrać zwiększenia AV jako efektu trafienia krytycznego.
FG (+0 pkt/model) – zwiększa DAM o 2, nie można wybrać zwiększenia AV jako efektu trafienia krytycznego, ujemne modyfikatory za strzelanie do modelu za osłoną są podwojone.
Inne takie
Marudzenia na przepaki proszę wrzucać w komentarzach. Jeśli coś jest potwornie niedogięte to też.. (uwaga – nie chodzi o ceny modeli, a raczej sytuacje, gdy coś po prostu jest zbyt piękne by było prawdziwe – Desant:3 na Gryfach czy coś w ten deseń…)
Karabiny przeciwpancerne i CKM – to musimy koniecznie przetestować, ale już widać, że wzrośnie zapotrzebowanie na RL
Amunicja do wyrzutni rakiet – DAM/2 – czyli co za każdy 1 pkt obrażeń 2 pkt płacisz, czy za RL (np. Wyrzutnia Rakiet ARG-17 Bau), ogólnie płacisz 2 pkt? Bo tego akurat nie rozumie 🙁
Amunicja do granatników podwieszanych fajnie, a co ze zwykłymi granatnikami. Też dostaną podstawowy pocisk “darmowo”?
Amunicja do pistoletów i pistoletów maszynowych – no to teraz na Szturmowców już chyba nie będą narzekać 🙂
Mocne:)
6 punktów to nie jest chyba zbyt wiele za akie ARG-17 na Zakonie Wilka, 5 punktów na Daymio RL to też w sumie nie zbyt drogo choć cała RL jest słaba.
Za to DYM na wszystkich UBGL to przesada i cholernie duuużo wzorników każdy testowany oddzielnie, zwłaszcza przy strzale za 1A a nie 2A.
No i 1-3 AV to trochę słabo, no i bez AV na CKM – wzmocni mocno Miny i PF’ no i CP:1. Tamten pomysł 500zł z parzystym/nieparzystym wydaje się lepszy.
Prawdopodobieństwo na gruntach podobne.
No ale pomysły fajne, no i coś się dzieje. Amunicja na PM jest wow, choć zdaje się trochę potencjalnie mocna. Zakon Gryfa z MP-105, ja pokombinuje co dać Żołnierzom Czarnej Mgły poza Panzerfaustami:P Nieodzownie przed oczami staje mi Ghost in the Shell i pociski AV na PM. – wiem, że nie ma tam AV.
Shinobi – za duże WS ale i koszt w dół wraz z zmniejszeniem WS.
Żołnierze czarnej mgły – tylko pistolet DMG7. Coś jeszcze im trzeba.
Meka i Daimyo – Ro4 powinni mieć. Temu drugiemu brakuje także innej broni strzeleckiej i WD+1. Patrz: komendant WD=3 a koszt i dowodzenia astronomiczne.
Smoczy motor – przy -4WS w ruchu bez sensu wystawiać. Może WS=12 na strzelcu?
Wszelkiej maści zrzuty w pojazdach – 4WD i CP:1 na pojeździe desantowym czynią taki oddział bardzo mocnym. Nie ważne co w środku. Działa podobnie jak Desant:3 na Gryfach.
Zakon gryfa – Może limit 7 w oddziale i próg złamania 2?
Berserk – Tu zwiększyć limit z podwojonego do potrojonego ruchu. U Bushido dobrze się czając można mnóstwo złego zrobić 3 MO.
A tak fluffowo co to za rodzaje amunicji? Kojarzę tylko Hollow-Point 😛
Ah zapomniałem dopisać komentarz do zmian ewentualnych. Myślę, że CKMy i Ppanc raczej zostawić tak jak było. W tej chwili ciężko będzie ubić jakieś roboty z CP 1 ;\
Czy zabranie AV: 1 na powyższych zasadach dotyczy też zamontowanych CKM-ów w stylu M-89B?
“Wszystkie ciężkie karabiny maszynowe” to chyba oznacza wszystkie, bez wyjątków. W sumie ciekawa sprawa. Masa oddziałów zbudowana na CKM’ach staje się znacznie mniej rzeźnicka.
Co do grantanów to właśnie się zastanowiłem i Mishima będzie mocno do przodu z dymnymi. Horda samurajów zadymiająca sobie przedpole będzie wchodziła huraganowo prawdopodobnie.
WS = 12 na smoczym motorze dobre dobre nie powiem. Już lepiej byłoby mu dać podwójną RL bo takie cuś ma wg podrecznika.
Ciecie AV na Hmg i karabinach szturmowych – brawo brawo brawo ktoś coś w końcu z tym zrobił
Darmowy hukowy albo dym do ubgl- po co ? Ja bym proponował granaty bojowe (odlamek, srutowy, kumulacyjny) kupujemy dla calego oddziału, specjalne tj cała reszta dla pojedynczych modeli (oznaczamy np kropeczka z plasteliny na podstawce i gitara) już nie trzeba bedzie wydac 20 pkt zeby postawic dym 2 na druzynie.
Desant 3 jak dla mnie totalna przegina na gryfach , chyba powinien zostac tylko na helikopterku i kapsułach. Gryfy moga teraz osiagnąc dam 11×2 na pb z trafieniem na 13 – zwykły szwej !!!
Odnośnie zabrania CKM AV. Jestem przeciw. Prosze bardzo zagrać przeciw stworom Legionu. Ciężki pancerz 2 i czym to zwalczać. Da to przewage ogromną. Nie by mnie to martwiło, gram legionem, ale Patryk często wystawia Vermina i kurczaka w jednej rozpisce.
Pieria wspominałeś o przycięciu hipopotama. Grałem min ostatnio. Nie powala na kolana. WW 8 nie jest znowu tak wysokie, a jak spotka jak ja na drodze behemota, to już nie robi się wesoło. Zresztą omyłkowo nie dokupiłem wzmocniena by mieś AV2 w ataku.
Pytańko odnośnie regół. Kontrszarża. Jeśli ją robie modelem który jest celem szarży nie testuje LD. Ale co w przypadku gdy szarżujący ma Aure ciemności?? A co gdy szarżowany model ma odporny na morale??
A to już upierdliwość. Nie możecie dodać jakiegoś pomniejszego NEFARYTY do Mrocznego Raju??
pytania: czy boys, rownież podpada pod zmiany? Jeśli nie, to czy macie w planach w najblizszej przyszlosci zmodernizowac go ,( czy to przez zrobienie z niego specjalisty , czy poprzez podniesienie samego kosztu)
Czy ten debuff broni z av 1 wplywa w jakikolwiek sposob na karabiny plazmowe(patrz zlote lwy), jeśli nie wplywa , to czy nie uważacie ,że przez to najwięcej zyska Imperial?
Sam gram imperialem i jak do tej porty myślę ze 4 korporacje były bardzo wyrownane, nie wiem czy to najlepszy pomysl , aby obcinac odzialy dedykowane do zwalczania ciezko zbrojnych.
Czy macie zamiar zmodyfikowac szaserow. 9 bs 20 pancerza i 4 ruchu na gruncie to trochę za duzo ,
Samemu Cybertronicowi przydal by sie jakis oficer batalionu ,ktory mialby wyzsze dw niz oficer szaserow, Chodzi o trzymanie morale ,oraz wygrywanie inicjatywy.
Do suportu Cybertronicu nie mozna sie przyczepic, natomiast elity maja kiepskie i raczej malo grywalne, znacznie lepiej wziasc kilka odzialow szaserow, czy macie zamiar dodac Cybertronicowi jakies nowe elity , badz istniejace zmodyfikowac ?
To glowne punkty ktore nas nurtują. Pozdrawiam
@Sander73
1) Ceny CP idą w górę
2) Co ma odporność na morale do kontrszarży? Co do reszty – zasady szczegółowe są zazwyczaj ważniejsze od zasad ogólnych, więc jak szarżuje Cię coś z Aurą to stosujesz zasady aury…
3) Możemy dodać. Spokojnie.
@Bartek198020
1) Boys drożeje, patrz nowy wpis. To samo plazmy.
2) Szaserzy podrożeją. Mają być wypasieni. Co do oficerów – spokojnie, coś do tego będzie.
Bau nie ma prawie oficerów. A co do Szaserów – jak dla mnie genialny klimat, ich grunty to elity i tak być powinno!!! Za to Elity powinny być bardziej specjalistyczne i tyle. Nie można powielać schematu zastanego w Capitolu czy Imperialu do Cybertronicu.
Chyba fluffowo Imperial powinien mieć “najlepsze” elity, i mocne grunty. Cap dużo gruntów i duużą różnicę między gruntem a elitą, sporo medyków. Mishima – kolosalną różnicę na modpojach, słabe grunty (Ashigaru są mocni…) i średnie elity do CC. Bau, mega specjale, i może mniejszą kocherętność i kompatybilność ale za to odrobioną na lekkiej przewadze solidnego sprzętu i delikatnym tchnieniu statsów niektórych oddziałów. itd. itp.
Snajperki w każdym gruncie poza Bau to masakrowanie piechoty. 2 oddziały IMDF po snajperze i boysie kosi elitarną piechotę jak zborze – choć raczej na czołgi czy oficerów nie popoluje.
Jeszcze jedno pytanie w kwestii upewnienia się:
Karabiny przeciwpancerne i CKM – czyli wyrzucając 1 na kostce mogę nie tylko z zasady specjalnej mieć AV:1, ale też z trafienia krytycznego podnieść go do AV:2? Zgadza się?
Zgadza się
Smoczemu Motorowi TP:1 by pomogło, i mało TP:1, za to Legionowi przydało by się więcej TP:2 – zwłaszcza na mod.poj.ach – zasadzki, alieny i inne ukryte bydlaki to to co się z legionem kojarzy poza nieumarłymi.
Fajne wydaje się takie przycięcie CP:1, ale Orki itp. będą meeeega groźne o wiele bardziej niż jakieś tam roboty.
o Ministerstwie Strachu już sie rozpisywałem, więc nie ma co powtarzać, dodam może tylko, że przycięćie MHMG i AV’ek oraz podrożenie kondorów odbije się negatywnie bardzo na nich.
BTW. brak amunicji do wyciszonych pistoletów strasznie je osłabia (choć statystycznie te amunicje nie powinny robić zbyt wielkiej różnicy) to jednak zazwyczaj jak ktos ma wyciszkę, to się specjalizuje bardzo…
TP na pojazdach według mnie jest zbyt mocne z racji tego że akurat ten pojazd ma duży ruch i pojawienie się na tyłach wroga może zdemolować sporo. Może ze dwie umiejki z tych: Zasadzka, Bystry wzrok, Inspiracja [4-5], Odrażający wygląd, Rekonesans, Szybki strzał, Strach.
Np: Zasadzka i Szybki strzał.[mocne 😉 ]/ Inspiracja i Strach/ Rekonesans i odrażający wygląd/ Rekonesans i Bystry wzrok.
Chciałbym zwrócić waszą uwagę drodzy Masoni na kilka faktów po rewelacjach:
1)Po przycince broni z AV, Muawihne chyba jako jedyny nie posiada teraz oddziału, który mógłby zwalczać CP:2 (i przy okazji CP;1 też cieniutko teraz będzie miał) z daleka. Kiedyś tą funkcję pełniły Furie, ale teraz bez Nazgarotha z AV2, pozostał mu tylko jeden oddział do tego i to w WW – Mordercy Dusz.
2) Zarówno Demnogonis jak i Ilian mają teraz tylko po 2 oddziały, które są w stanie zwalczać CP:2. Przez to stały się niezbędne, a rozpiski strasznie monotematyczne (Splugawieni Nekromutanci/Komandosi Rozkładu i Templariusze/Rycerze – chociaż ci mogą wziąć po 2 speców z Metą na oddział w porównaniu z Dennisem). Brakuje tu trochę modeli w stylu Mrocznego Łowcy.
Jak zwykle zapominamy ze Mroczna Harmonia potrafi sobie radzić z Ciężkim Pancerzem?
Muawijhe może ranić pojazdy Harmonią ignorując ciężki pancerz.
Ale przyjrzę się co by nie było 🙂
Ja pisałem o tradycyjnych środkach rozkręcania przeciwnika na czynniki pierwsze. Bo żeby czarować muszę mieć wykupiony czar i model który nim czaruje 🙂 A po za tym, widziałem tylko jeden czar który działa na CP2 – Przelanie Wizji. A jego rzucenie jest i trudne i kosztowne.
Skleroza. Co z pistoletami Punisher? One też są traktowane jak korporacyjne czy nie? Bo ma je też Legion, to nie wiem czy można im dokupić amunicję specjalną, czy nie.
Jak są w korpie albo bractwie, to są korporacyjne. Jak są na modelach kultystów – też. Na modelach truposzy wszelkiej maści – nie.
Mucha to apostoł do CC, jak ktoś chce robić wszystko strzelaniem to pomylił armię…
Mishima też jest do WW, a po mimo to ma Meki z działkiem.
Polecam szachy, tam wszystkie armie mają to samo (choć białe i tak są przegięte, bo mają zawsze inicjatywę)
Ta amunicja specjalna ? hmm, przydało by się a) obniżać jej JAM broni o -2 w końcu ta do karabinów obniża o -1, b) coś jeszcze bo pistolet punisher z dodatkową amunicją jest powalający. choć na EM się nie opłaca lepiej wyściubić na kolejną panienkę, to w innych oddziałach.
No i PM-105 dostaje boosta.
Może ten jam by nie spadał na broni cybertronicu?
“Amunicja do granatników podwieszanych
Granatniki podwieszane mają wliczone w cenę granaty hukowe lub dymne (do wyboru, cały oddział musi wybrać ten sam typ granatu).” To jest nadal aktualną zasadą testową?