Zmiany zmiany zmiany…
Dziś zmiany w Mishimie.
– Tuż po tym poście wylądują nowe wersje (na razie testowe) Shinobi, Diabłów i Tygrysich Smoków (wraz z bohaterem). Zmiany są testowe ale docelowo nie wrócą stare wersje tylko ew. dopracuje się te. Na razie widać na blogu obie wersje dla porządku.
Zanim pojawi się marudzenie, to zmiany są podyktowane vox populi. Są efektem pracy i konsultacji (i marudzenia) kilku osób, dziękuje im za wkład, zainteresowani wiedzą o kim mówię.
W skrócie – Tygrysie Smoki zmieniły nieco umiejętności i ekwipunek (brak karabinka AV:1). Zmieniły się ich statystyki, ale zasadniczo tylko WW i WS. Diabły są napisane od nowa, zmieniły się zarówno statystyki, ekwipunek i zdolności. Shinobi nieco zmienili statystyki (na in plus) i stali się elitą, tylko dla Lady Mariko! Z mało widocznych zmian to obcięto ilość Mistrzów Miecza w oddziale (już ja wiem co wy nimi wyrabialiście).
– Karabin Rakietowy “Smoczy Kieł” – przestaje być Uber SMG na użyteczność Tygrysich Smoków. Staje się Autocanonem na użyteczność Mishimy. Na razie mają go dwa oddziały, ale to może (nie musi) ulec zmianie. Te modele które go miały jako SMG maja inną broń (uwaga np. oznacza to kierowce Smoczego Motoru!)
Teraz drobne i mniej drobne zmiany które nie są testowe.
– Żołnierze Czarnej Mgły: otrzymali broń do walki wręcz oraz możliwość wykupienia ekwipunku normalnie dla nich niedostępnego.
– Mnisi (czyli Mnisi Szkoły Polującego Tygrysa, Mnisi Szkoły Wojowników Burzy, Bokserzy Szkoły Czarnego Smoka) oraz odpowiadający im Sensei jako modele pojedyncze ulegli zmianie. Zmieniły się ciut statystyki niektórych modeli (spadło WW Sempaia, wzrosło DW “sierżanta”, ruch jest już na pewno w wysokości 4 a pancerz 16). Doszedł nowy specjalista. Oraz co najważniejsze uległy zmianie zdolności. Uwaga – łatwe do przeoczenia, zmianie uległy również statystyki broni Kama (obrażenia z ST+4 na ST+3).
– Smoczy Motor – Kierowca stracił SMG z AV:1, pojazd zyskał zdolność Lewitacja.
Zmiany bardzo fajne. Jednak progi morale nie trzymają się poprzednich ustaleń czyli o jeden w dół na elitach.
Progi morale są “po staremu” bo tamte zasady są do testów. Jakbym już tu zmniejszył progi to byście znając was i tak zmniejszalibyscie je jeszcze o 1.
co do impa, po przeliczeniu nadal wychodzi ze ma więcej niż cap i cyb. co do mnichów: wszyscy tacy sami, tylko nazwy i broń w ekwipunku inna. Do tego w boxerach mamy pomyłkowe ctr+v.
A żołnierze, hmm, ciekawi są, ale to ich widzenie w ciemności jakoś trochę się marnuje, bo i na dym nie działa a pistolet był lepszy w CC niż strzelaniu, bez kamuflażu tłumik może kiedyś się przyda.
Za to te nowe wersje 2.0 wydają się ciekawsze tylko power tego demonfanga trochę powala 15×2…
zestawiłem mnichów sobie, bez kitu nie różnią się już w ogóle niczym, mam nadzieje, że to błąd typu kopiuj wklej. No i łaziki oni oraz smoczy motor nietknięte ba motor w dół poszły – a i tak są chyba najsłabszym ogniwem.
(Dla mnie Mishima jest i tak najlepiej dopracowana, zaraz potem capitol i cyb, imp jest przepieszczony, a bau trochę niekoherentny/nierówny, ani bractwem ani przeciwko niemu nie grałem wystarczająco dużo aby coś pisać, podobnie legion).
Nie wiem czego to ma więcej Imperial.
Mnisi są podobni, akurat statystyki to już mieli identyczne. Zdolności też mieli podobne. Teraz są bardziej podobni i tyle. Łatwiej ich wywazyc w ten sposób. W Bokserach literówki już dawno poprawione. I owszem różnią się. Częścią umiejętności i dostępem do Ki. To nie błąd kopiuj wklej.
Co do łazików (Mishimy jak mniemam) to nie wiem co im niby dolega 🙂 Smoczy Motor wymaga pewnych zmian, to akurat nie nowość.
Co do Żołnierzy Mgły, to ich PM jest lepszy na 6 cali moim zdaniem niz do Walki Wręcz, tłumik działa i bez kamuflażu o ile pamiętam. A nikt nie powiedział że ich widzenie w ciemności ma sie łączyć z dymem.
Autocannon Mishimy bardzo od innych się nie różni.
Bakemono, mam wrażenie, że jesteś zdenerwowany. Wcześniej jednak była znaczna różnica, jedni mieli skradanie, inni szybki cios i broń, bokserzy grupowy. Inny styl gry inne zastosowanie, teraz to jeden oddział w zasadzie, Ki tego nie zmieni, zresztą jest podobne.
Ale cóż to tylko moja opinia. Sądziłem, jednak, że poto mamy 3 Lordów, aby oddać trzy typy filozofii wojny.
Ja zdenerwowany? Bynajmniej.
Wcześniej moim zdaniem była tylko taka główna różnica.w mnichach iż jeden oddział miał skradanie dwa nie. Ci z skradaniem wychodzili po prostu lepiej. Mieli marginalnie użyteczne Szybkie uderzenie. Pozostali biegli odkryci (choć biegli zbyt duże odległości). Teraz też oddziały mają inna taktykę. Bokserzy z Zaciekloscia najlepiej radzą sobie w szarży, potem jest gorzej. Polujące Tygrysy mają atak grupowy co oznacza że dobrze raza sobie jak walka się przedłuża i jest kilku na jeden model (nawet dość silny). Wojownicy Burzy mają teoretycznie najniższe obrażenia ale wiecej ataków, przeciw słabszym przeciwnikom mogą dac radę nawet jeśli przeciwników jest wiecej.
Styl walki każdego z lordów to nie tylko jedna jednostka mnichów.
Sarumanie. Dostałeś 3 grunty na skradaniu z sporą liczebnością. Tu nie mam miejsca na wybrzydzanie. Przetestuj a później marudź.
Thorax, masz najzupełniej rację. Tylko, wiesz – gdy patrze na armię, nie jest dla mnie ważny “power” tylko czy jest jakieś wow, coś do pokombinowania, i coś z charakterem. Pewnie, że kiepsko gra się wyraźnie słabszą armią. Skradanie na stole jest genialne, ot i – lepsze jest wrogiem dobrego, boje się, żeby nie zepsuł się klimat i to co jest. Zobaczymy.
BTW. trochę jęcze też trochę bo złożyłem armię na chinczykach w stylu mangowo-cyberpunkowo-mafijnym, i się rozpiski mi posypały.
Nie tylko Tobie się rozpiski posypały. Zwłaszcza że wpędzają w koszty. Jednak uważam że zmiany są arcy korzystne. Zwłaszcza na elitach.
Nie bardzo rozumiem. O ile Tygrysie Smoki zmieniły swoje działanie drastycznie (z stand and shoot na oddział do WW) to Mnisi są takim samym rodzajem oddziału. Nie rozumiem co posypało sie w rozpiskach, mozna ich wziąć tak samo i tyle samo co wcześniej. Chyba ze rozpiska opierała się tylko na tym ze maja ruch 5 czy zdolność Szybki Cios…
No na ruchu 5 z Ki, koszty ciasne itd. BTW. czy nie ma opcji aby KI/techniki były testowane dla całego oddziału na raz, na początku aktywacji – o ile wszyscy używają tego samego?
Co do Karabin Rakietowy ?Smoczy Kieł? .
Powinni go jeszcze otrzymać Samuraje. Bo tak to tylko Wyrzutnie mają i CKM (Snajpera nie liczę).
Moje rozpiski poszły się kochać ze względu na Shinobi 😉 Ale teraz to nawet nie zaglądam po Smoczy motor. Drogi i nawet lewitacja niczego tu nie zmienia :/
pełna zgoda, ten pojazd jest dobry jak włazi z flanki albo trza by mu dać systemy kierowania i strzelania ze wszystkiego na raz.
w sumie to nie wiem, nie znam się. Sorx, ostatnio za dużo pisze bez przemyślenia.
@Muad’ib – Samuraje Demonfanga nie dostaną 🙂 To sprzęt dla najlepszych a nie dla byle samuraja.
@Thorax – Shinobi w oddziałach podstawowych to było zuo jak sam wiesz, a mistrzowie miecza w Shinobi w oddziałach podstawowych to zuo wcielone. Tak więc Shinobi są ale w elitach z rozsądniejszą ilością Mistrzów Miecza 🙂
@Sauruman – tak wiem, Smoczy Motor sssie… jak ktoś wymyśli coś sensownego co z nim zrobić to pogadamy 🙂
Karabinek rakietowy wystrzeliwuje w tej chwili bardziej destruktywne pociski (serie rakiet?) niż pełnowymiarowe D-Pat czy Ironfist.
Bateria moździerzy rakietowych jest najcelniejszym moździerzem w grze, a działko jedynym działem.
Hm…