Tym razem trochę mniej zmian, ale z drugiej strony są one również mniej ‘testowe’ 😉
Karabiny przeciwpancerne (Kampfkannone i podobne) otrzymują AV 1 do zasięgu 12″, powyżej tego mają AV 0. Pistolet Widdowmaker zostaje jak był (AV 1) a przy poprawce Rangerów niedługo stanie się jeszcze fajniejszy.
Amunicja ppanc do karabinów wraca do AV 1 na wyniku 1-3, za to nie obniża Jam broni.
Rusznice ppanc (Boys, snajperki z AV 1) zostają jak były, z tym że ich koszt idzie w górę zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami. Bronie ze stałym AV 2 dostają na razie takie same zwiększenie kosztu jak bronie ze stałym AV 1.
CKMy pozostają jak były na zasadach testowych.
To na razie tyle, niedługoTM będzie więcej poprawek, w trochę spójniejszej formie.
Strasznie dużo kombinujecie musze powiedzieć. A nie wolelibyście tak :
-kampfkannone, nazgah, karabin szturmowych marines- standardowo amunicja ppanc (1-3 AV 1) + mamy karabiny z dam 11 i nie ponosimy kosztów zwiększenia jam jak w przypadku amunicji dokupywanej
-amnicja ppanc jak było w pierwszym założeniu 1-3 av 1 jam +1
-karabin boys AV 1 koniecznośc przyjęcia pozycji strzeleckiej przed strzelaniem ( z tą rusznica jednak trzeba sie jakoś rozłożyć chyba)
– ckmy – 1-3 AV 1 , tutaj jeszcze zastanowiłbym sie czy nie ograniczyć tego do 12″ tylko
– nazgaroth Av 1 , 1-3 AV 2
– autocanony av 1 , 1-3 AV 2 (żeby wzmocnić RL)
-amunicja p.panc i rozrywająca do smg – skoro zostawiliście im dam na obecnym poziomie a dla pistoletów i pm-ek wrzuciliscie 3 typy nowej smg stały się trochę poszkodowane.
RL- av 2 , konieczność zablikowania na celu (1 akcja) lub jeśli tego nie zrobimy nie otrzymujemy plusów do strzelania za Ro celu
Z tego co piszesz to tylko pomysł do rusznic się mi podoba. Reszta bardziej kombinowane niż to co teraz wprowadzili Masonowie.
Rozumiem że teraz broń av:2 [np. smocza burza] idzie z ceną w dół?
hm, nakombinowane trochę – no i znów mamy syndrom amunicja p.panc dla milicjantów, miny dla ashigaru, zamiast oddawać elitom sprzęt. Inna sprawa, że nieparzyste – kombowały się z celowaniem, strzelcem wyborowym (wreszcie Bau miał jakiś sens) i WS 11 – a flufowo, z jednej strony oddawało sytuację “walimy wszyscy w panice może ten potwór/meka/coś dostanie w oko”, żadziej zaś zachęcało do ucieczki. 1-3 to jednak kiepski pomysł. Moim zdaniem 😐 BTW. Capitol dostaje 2?;>
Thorax, ale co tutaj masz więcej kombinowania? wszystko na 1-3 praktycznie ma p.panc.
Czemu 1-3 kiepski pomysl. Ja akurat grając cybem ppanc nie uzywałem ale rozrywającą czesto miałem i w oddziale 6-7 szaserów wypadało mi 1-3 dość często, nie narzekałem. Parzyste to jednak 50% na każdym trafionym strzale było, zreszta jak widac chłopaki szybko się z tego wycofują.
Co do miny ppanc- jak dla mnie albo cena grubo w góre np 3-4 pkt za sztukę (jednorazowe) albo mocno ograniczyć – np tylko dla konkretnych modeli np pan saper. Obecnie kombo ashigaru(lub inny tani shit) i radosna szarża na 15″ na pojazd.
a nie lepiej minę dać: -4 albo i -5 do CC, DMG:14, JAM19 za 1 punkt?
rozrywająca to troche co innego – i tak walniesz i tak, a strzelanie do CP:1 to kiepski pomysł. – Szaserzy to jak elita innych korpów. Jak masz WS6 i -4 na LR…
to co innego niż WS10 i +1 na MR (?).
Przy WS8 to szansa jest identyczna tylko, że można celować – zmienia się przy skrajnych WS.
Wadą 1-3 jest też to, że a) dym nie wpływa b) rozmiar nie wpływa. Ale może i realistyczniej jest jak się ludki chowają.
Na CKM’ach mi się podoba, że AV nie zawsze jest.
@jasion – nie wolelibyśmy, duża część Twoich pomysłów jest albo absolutnie niegrywalna (jak pomysły z RL gdzie byłaby to martwa zasada i skończyłoby się z używaniem RL do strzelania do małych celów) albo absolutnie nie pasująca do balansu. Uwaga do rusznicy tylko ma sens, ale wydaje mi się że jest z tym więcej kombinowania niż zysku.
@Saruman – może tutaj wrócimy do nieparzystych, to cały czas testy, jednak wtedy amunicja ppanc mocno podrożeje (bo zacznie być np. uwzględniona celność żołnierza który ją obsługuje) – to co było w koszcie który był skutecznie eliminowało potrzebę dedykowanej broni przeciwpancernej właśnie z uwagi na to że masa pestek w końcu wszystko wykańczała. I to niekoniecznie taka z elit.
Co do min ppanc – było od dawna mówione że zostaną ostro przepisane (podobnie zresztą czeka panzerfausty).
50% to była przesada. W zasadzie wszystko z CP1 lepiej w takiej sytuacji zapestkować na śmierć, niż walić z broni naprawdę przeciwpancernej. A 1-3 i tak w dużych oddziałach wchodzi w miarę często. “Słuszną linię ma nasza władza”.
@Szczurze – ale duża część pomysłów Jasiona to były też swego czasu Wasze pomysły. Swoją drogą, trochę nie rozumiem jak miałoby się to skończyć strzelaniem z RL do małych celów.
Ja zasadę 1-3 na k20 widzę źle. To premiuje głównie słabe modele w strzelaniu. Mocno krzywdzi CKM’y i każdą broń gdzie taka zasada jest. Wypadnięcie takiego wyniku jest z zasady małe a tu jeszcze wróg może wystać taki strzał.
Zasada na 12 calach najbardziej się mi podoba i nawet mogła by trafić pod strzechy amunicji specjalnej [p.panc i rozrywającej].
Pomysł Jasiona z RL jest co najmniej chybiony. WR stała by się bronią tylko na piechotę [oczywiście z plackiem] lub jako snajperka.
Ok, sorki, trochę dałem ciała, nie doczytałem propozycji Jasiona w drugim poście. Myślałem że przedstawił trochę inny pomysł 🙂
@Tygrys – nie podejrzewam, żeby którykolwiek z Masonów kiedyś zaproponował coś taki niegrywalnego jak CKM z AV na 1-3, obcięcie AV 2 z jakiejkolwiek broni poza RL i udupienie RL.
@Thorax – Dlatego też zasada 1-3 z założenia nie trafi na nic poza bonusową amunicją / zdolnościami specjalnymi. Zasada 12″ uczyniłaby karabiny szturmowe z amunicją ppanc/rozrywającą dużo za fajnymi.
@Szczur – z tymi RL to faktycznie dałem ciała, więc tutaj przyznam rację. Ale co do 1-3 AV na HMG, to widzę że nie ma u Was jedności co do zmian 😉 – ewidentnie w pierwszej wersji zmian było coś takiego. A tak przy okazji, dlaczego uważasz to obcięcie na Autocannonach i 1-3 na HMG za niegrywalne? Poza tym jeszcze jedno ale – czy nie uważacie, że w obecnym kształcie karabiny p.panc spowodują, że np taki oddział Z. Wilka mający być w domyśle p.panc na dalekie dystanse będzie musiał podejść bliżej, aby się strzelać? Czy to się nie kłóci trochę z profilem takich jednostek, które są raczej do strzelania na dalszy dystans? I jeszcze jedno pytanie, to akurat już Kudłaty zauważył, czy nie uważacie że to będzie tak że nie ma sensu wystawiać broni AV, bo po prostu lepiej zalać przeciwnika gradem kulek z amunicji p.panc? Rozumiem, że chcecie ją zrobić droższą, ale tak konkretnie?
Tygrysie: Chyba nie zauważyłeś ale właśnie tu wpisane zmiany likwidują Twoje wątpliwości co do zasypywania kulkami. Wolę mieć 2-3 działka p.panc niż pluć z pestek na DMG:9-11 na 1-3. Zasada “1-3” na każdej broni krzywdzi chyba że jest to amunicja specjalna. Taka amunicja to ma być miłydodatek a nie standard w oddziale. Krzywdzi poza tym tak że czym byś chciał wyjąć Behemota ze stołu jakbyś miał na broni AV:2 przy rzucie 1-3? Wyrzutnię rakiet bierz? Super. Są armie w tej grze gdzie WR nie masz. Akurat Z.Wilka przy standardowych zasadach jest niedopłacony lub jak kto woli “przegięty” [DMG:11/AV:1 przy WS:11 mówi samo za siebie] Zasięg i przeciwpacerność oddziałowi zapewnia WRx2 + doskonała osłona przeciwko piechocie w postaci LKM na opcjonalu i oficerze. Przepiękny oddział defensywny w taktyce “stój i strzelaj”. Po tej zmianie stanie się ciut słabszy ale ciągle morderczy dla ciężkiego sprzętu.
Akurat ten przykład z Behemotem uznam za chybiony, bo armie mają równie rzadko CP2 jak AV2.Co do amunicji ppanc, to ok, się zgodzę. Co do CP2, są one na tyle drogie i rzadkie, że wcale by to nie było dla mnie problemem.
co do rusznicy może poprotu obniżyć jej celność?
z argumentem, że nieparzyste mogą być za mocne to chyba dałem się przekonać, choć 1-3 i grad kulek to jakoś mi się nie widzi na elitach, nie ryzykował bym tylu punktów.
za to ubgl i granaty stają się nie najgorsze.
Osobiście nie uważam, aby CKM był bronią przeciw pancerną, owszem raz na jakiś czas, ale to działka, RL, bomby i granaty kumulacyjne powinny być od tego.
Dla mnie AV:2 w armii to standard. Niestety nie mam modeli aby tego zwyczaju Cię nauczyć 😉
generalnie ferment i zmiany i testy są bardzo fajoskie:) – lepsza amunicja dla snajperów i strzelców wyborowych?
w tej chwili w mojej opini strzelcy wyborowi są troche przewartościowani, choć przycięcie czekania trochę ich podbudowało. – może w połączeniu z usuwaniem modeli spanikowanych poza zasięgiem dowodzenia oficerów by ich wywindowało.
w każdym razie patrzyłem na amunicję p.panc z tej perspektywy. Na planszy raczej nie powinno być zbyt wiele łatwych opcji wyjęcia CP:1 a zwłaszcza CP:2.
Myśle, że działka powinny być takim remedium, pewniakiem na bliższe dystanse, RL na dalsze, zaś CKM’y raczej sporadycznie i na farcie.
Z amunicją to chyba ogólnego rozwiązania nie znajdziemy – przy każdym oddziale jakaś opcja lub jej brak, zawsze zostają UBGL.
12″ – wpisuje się w trend, aby wszystko rostrzygać w CC/bliskim dystansie, granaty, ubgl, breneki i panzerfausty (jak dla mnie są spoko jak są – i nie uważam, że użycie ich przeciwko puszkarzom cybertronicu czy pancerzy typu feniks mishimy było bez sensu/fluffu) mają zasięg do 12″