Zanim dalej będę psuć przegięty Imperial postaram się dostosować wszystkie grunty mniej lub bardziej do obowiązujących standardów (więc pojawią się kaprale i zmienią koszty specjalistów i opcjonalnych). Na pierwszy ogień Bau.
– zmieniony minimalny skład oddziału do 8 (sierżant, kapral, 6 milicjantów)
– dodany kapral
– obniżony koszt medyka
– liczbą milicjantów z LKM zmniejszona do 0-1, koszt obniżony
– obniżony koszt specjalisty z CKM
– dodany specjalista z wyrzutnią rakiet
– zmieniono skład oddziału: usunięto sierżanta, dodano Tyralierę, zmienino liczbę Legatów i podniesiono maksymalny rozmiar oddziału do 12, zmieniono minimalny rozmiar na 6
– dodano Atak Grupowy
– usunięto specjalistę z granatami
– podniesiono koszt specjalisty z LMO
– dodano specjalistę z Torturami: 1
– dodany Atak Grupowy
– podniesiono DW do 11
– dodano Tortury: 1
– podniesiono koszt
Dodałem oficera Książęcej Milicji, nowego Dowódcę Kompanii dostępnego dla Bauhausu – Szlachcica . Statsami nie powala, ale do inspirowania milicjantów nadaje się w sam raz.
Byłem pewien, że naniosłem już te zmiany, ale okazało się że nie, wobec tego dopiero teraz pojawiają się warianty kosmetycznych modyfikacji Porucznika Piechoty Capitolu dostosowane do wystawiania go jako Porucznika Pustynnej Piechoty i Porucznika Marines.
– podniesiono minimalny rozmiar oddziału do 10 (samuraj, sztandarowy, 8 ashigaru), podniesiono próg morale do 6, podniesiono maksymalny rozmiar oddziału do 20
– obniżono WW wszystkich Ashigaru do 6 (z 8) i DW do 6 (z 7)
– w związku z tym ich koszt spadł drastycznie do 11 punktów za sztukę
– dodano Ashigaru ze strzelbą jako opcjonalnych (0-4)
– obniżono koszt radiooperatora i dodano mu Bystry Wzork
– obniżono koszt specjalisty z LKM
– zmieniono dopuszczalną liczbę specjalistów z LMO na 0-2
Kurcze, czy to ciencie LKM’u jest konieczne? Pomijając, że mam 2 skonwertowane, to 2 LKM’y pomagają z utrzymaniem jakiegoś punktu, bez tego oddział znacząco traci na potencjale trzymania punktu.
RL to ciekawy dodatek ale z drugiej strony z takimi statsami, specyficzny. Choć napewno lepszy niż grantnik – chyba nikt nigdy nie wykupi granatów w DM. ;|
Skład to bardzo sensowny pomysł, kapral w praktyce będzie bardzo dobry, ale fluff traci na ryj. ;( Zamiast tego może jakiś oficer co może do nich dołączyć mógł by się pojawić?
Bau teoretycznie powinnien mieć bardzo “okopową” pichotę, zdecydowanie obronną.
Dzięki Szczur, że coś wrzuciłeś:) Super, że Bau, i się coś rusza:)))
Sory za takie krytykanctwo, nei oto mi chodziło, zdziwiłem się ot, tyle. Sorx
Czy konieczne – czas pokaże, wolałem żeby koszt LKMów i CKMów był trochę niższy, niż żeby oddział mocno płacić przez fakt że ‘podstawowy’ składałby się z 2 CKMów i 2 LKMów 😉
Nie narzekaj tak na utratę potencjału – cały czas milicja jest w stanie wystawić podobną ilość broni maszynowej co większość gruntów (albo i więcej), więc powinni dać radę punkt utrzymać.
RL – “jest figurka, są statsy” 😉 co do granatnika – to się zobaczy na przyszłość, w tej chwili zajmuje slot ‘taniego speca’
Co do kaprala – rozważam opcję żeby zarówno sierżant jak i kapral byli klasycznymi Huzarami, zobaczymy w przyszłości.
Zachęcam do testów, w najbliższym tygodniu kolejny (lub nawet kolejne 😉 ) grunt Bau doczeka się mniejszych lub większych przeróbek 🙂
może uda mi się wreszcie wpaść do PX niedługo, to chętnie stestuje. Figurki nie widziałem, no ale skoro jest. Nasycenie bronią AV:2 jest niezłe, choć trudno ustrzelić coś mniejszego niż Roz. 5, generalnie wyposażenie jest obfite.
Do tej pory wystawiałem kilkukrotnie pełen oddział – najbardziej spłacały mi się LKM’y (lepiej o wiele od CKM) – bipod, celownik, rozkładali się w osłonie pozostałych i super. 2CKM’y + 2LKM wychodziły strasznie drogo, a nawet skorpiona nie udało mi się ani razu zdjąć (choć 2 Viktory owszem).
Najefektywniej niestety w moich grach wypadał oddział 11 DM z Bagnetami. Kropka. 🙂 za nimi 11 lub 13 z 2LKM, dalej 7-9 DM gołych. UBGL: Dym na dowódcy, granatnikiem nigdy nie udało się aby dym został, innych nie używałem.
Huzarzy jako dowódcy i kaprale to GENIALNY pomysł, wydaje się naprawdę super, tak fluffowo jak i na stole wyjdzie chyba dobrze.
To czekamy Szczur z niecierpliwością:DDDDDD 🙂
Trochę się rozpisałem, bo człowiek odcięty od grania się potrafi nakręcić:P
Inna sprawa, że w większości sytuacji do tej pory, różnica 4punktów na modelu – przynajmniej jak ja grałem, skłaniała mnie do wystawienia Huzarów – którzy mogą robić wszystko. Milicję stawiałem raczej tylko by dobrać 1-2 modele elitarne/poj. ekstra. A Huzarzy pewnie ich jeszcze podrożeją.
Legaci zostali troszkę wzmocnieni – czy słusznie czy nie to jeszcze zobaczymy, zapraszam do testowania nowej wersji. Ten oddział raczej czekają jeszcze przeróbki w przyszłości, na razie to pierwsza iteracja do testów.
Co do KM – mam trochę inne zdanie. Co do Huzarów w KM – zobaczymy w przyszłości, chętnie bym dodał tylko muszę to przemyśleć jak z głową to zrobić.
Dziwie się, że nikt jeszcze nie robił spamu milicji… Grunt z dobrą szturmówką i pancerzem 19 za małe punkty – sama radość, a teraz dostali jeszcze oficera, by nie uciekać przy byle czym.
Kudłaty dostaje wyróżnienie za bycie pierwszym z “Bauhaus jest przegięty” 😉
Wcześniej trzeba było dostawiać Dce Batalionu, jeśli chodzi o spam to ludzie spamują często Huzarami z tego co widziałem rozpiski (z uwagi na +2 do RC i +3 do DW).
Ja robiłem spam Milicji z Komendantem – rachunek był bardzo prosty – lepiej mieć 3 oddziały Huzarów niż 4 Milicjantów. Jak by grać może na otwartym polu, ale w wąskiej przestrzeni da się skoncentrować tylko pewną liczbę strzałów/akcji/modeli.
Nie było źle. Ale też to trochę dla mnie nudne było. Z Pawłem i Smokiem chyba grałem taką rozpiską.
Legaci wyglądają ciekawie, choć teraz trochę te strzelby stają się zbytkowym dodatkiem, fajnym ale drogim. Bałem się, że zobaczę coś co mnie przerazi, ale jest ok. Brakuje granatów trochę, no i osobiście wolałem naciskać na strzelby z uwagi na ruch, szturmowałem choćby i na 1-2 trafiać bo inaczej ciężko było ich podsunąć. No ale wygląda to fajowsko.
@Saruman – koszt im nie poszedł w górę właśnie przez to.
Zastanawiam się jeszcze nad jakimś rozwiązaniem które by trochę podbiło u nich strzelby bardziej niż walkę wręcz.
Atak Grupowy jest trochę kompromisem – chętniej bym dał jakiś bonus na krótkie dystanse dla strzelby, ale nie jestem jeszcze do żadnego przekonany (myślałem nad Szturmem ale nie dość że średnio klimatyczne to jeszcze niewiele by pomogło).
Granaty na razie znikły, może wrócą w jakiejś postaci (raczej opcjonalnych grenadierów niż specjalistów). Może się pojawi specjalista z granatnikiem, obok LFT.
Boli mnie liczebność oddziału. Jeśli podobne zmiany mają iść do wszystkich to obrywają grunty poza Capitolskimi gdzie już podobny standard obowiązuje tłumaczony fluffem z tą różnicą że Capitol ma do dyspozycji różnego kalibru dopałki za grosze. W takim kształcie reszta podobnych oddziałów będzie tracić na swoim podstawowym argumencie czyli niskiej cenie i małej liczebności. Znika wybór między niską ceną, liczebnością a jakością w oddziałach podstawowych a pozostaje tylko wybór jakości i liczebności. Chyba że zmiany na wielkość składu dotyczyć będą tylko KM lub kierunek jest ku zmniejszeniu ilości aktywacji.
Którego oddziału? Milicji? Legatów?
Tak, podobnym zmianom ulegnie spora część ‘słabszych’ gruntów – otrzymają zniżkę punktową w zamian za przymus wystawienia większego oddziału. Fluffowo jak najbardziej to również pasuje – odnosi się do wszelkich oddziałów rezerwistów, żółtodziobów lub hołoty która powinna występować bardziej masowo.
Zniżka (na specjalistów, na opcjonalnych, czasem nawet na zwykłych trepów) pozwoli za to na wystawienie takiego 8 osobowego oddziału nieznacznie większym kosztem niż 5 osobowego oddziału ‘lepszych gruntów’. I taki większy oddział (zwłaszcza z dołożonymi 2 tańszymi specami) będzie miał już wartość bojową, a nie służył tylko do min-maxowania rozpiski i taniego wystawiania elit/supportu – tego typu modelu armii nie chcemy wspierać.
Co do Capitolu – głupi ja, zapomniałem jakie niesamowite dopałki może brać Lekka Piechota za grosze i jak ta korporacja dzięki temu zyskuje ;(
Bauhaus jest przegięty siłą przyzwyczajenia 😛
A ktoś tak naprawdę minmaksuje grunty w WZ4? Ja doszedłem do przekonania, że generalnie się to nie opłaca, i nic mniejszego od ósemek już nie wystawiam, więc ograniczenie “od ośmiu w górę” zwisa mi i powiewa. Spoko, mam nadzieję, że coś w Impie dzięki temu załapie się na promocje cenowe 😉 Z piechotą jak z piwem, najtaniej w wielopaku 😛
@Kudłaty – milicje Impa zmienią rozmiar (i pewnie zostaną trochę przebudowane) do min 8. Jak z ceną zobaczymy – będzie to zależeć od tego ile w nich pozmieniam żeby lepiej działały.
Dodałem Ashigaru w nowej wersji – najbardziej masowy z korporacyjnych gruntów. Można zacząć płakać nad tym, jak to skrzywdziłem fluffowy obraz chłopa z Mishimy (ewentualnie narzekać na to jak oddział z dwoma LFT w gruntach jest przegięty albo na coś podobnego) 😉
Bardzo czekam na nowe milicje. Jak dotąd, porównanie z piechotą powoduje, że nie występują w naturze (chyba, że u Kingsfieldów, gdzie milicja jest obowiązkowa ;P )
A propos Ashigaru – piszesz tu o rozmiarze 20, a w oddziale jest 18.
Ashigaru – nie złapało update’a, jest już dobrze.
Milicje – no właśnie chciałbym żeby występowały. No ale to trochę roboty będzie – najpierw wolałbym dopasować pozostałe grunty, zwłaszcza podstawowe dla każdej korporacji.
Ha a miałem napisać, że Ashigaru mają wciąż stary próg i trzeba by ich dociąć:P a tu bum i jest. Choć wymóg sztandarowego nie wydaje mi się konieczny. No i porównując sobie Marinse’ów, Lekką czy Komandosów Dżungli albo Książęcą to jednak Marines wydają się w promocji. Nom milicje klanowe mogły by się częściej pojawiać.
Marines są w naprawdę dobrej cenie. Zastanawia mnie jednak wciąż dlaczego Piechota Pustynna mająca 1 P i 2 WW mniej niż marines oraz brak broni do WW jest o jeden punkt od nich droższa? Survival: 2 i maska pgaz aż tak dużo kosztuje? Wybór speców jest porównywalny.
Różnica między CAR-24 (który jest tańszy od M-50) i trochę między doborem specjalistów. Po testach całej Capitolskiej piechoty pewnie pojawią się jakieś drobne poprawki.
Cena Marines wydaje mi się, że jest OK.
a może by tak dla imperialu zrobić odwrotnie? Duże oddziały IDMF’u i Okopowców, małe oddziały Milicji Klanowych? Toż to inny trochę charakter i typ oddziału od masówek innych korpów.
W kwestii Milicji – LKM ma 3×3 na PB i 2×2 na SR w porównaniu do 2×3 i 1×1 z opcją bipodu/celowania – kąt widzenia mniejszy ale jednak te 2 WS na każdym strzale może wyjść lepiej niż +2DMG. Zwłaszcza w bitwach na 600 jakoś mi zawsze lepiej wychodziło brać 2xLKM niż 2xCKM – zwłaszcza, że CKM na Milicji raczej tego AV nie wykorzysta za często.
Jasne, MG-40 jest celny na krótkie dystanse (o ten jeden punkt lub dwa jak go położysz), celowanie to raczej przy wielowoundowych celach.
MG-80 jest o tyle dla mnie fajniejszy, że cały czas zachowuje wysoką ce,lność na długie dystanse, a oprócz tego DAM 13 robi swoje (limitowany AV to raczej bonus na wypadek Mek/pretorian/V/Razyd).
Chyba raczej kwestia gustów – do 2x LKM + 2x CKM raczej nie powrócą.