Jak doskonale wiadomo z podręcznika Bauhausu, Dragoni to oddziały pancerne korporacji. Każde siły pancerne potrzebują jednak wsparcia piechoty – i tu pojawiają się znani z Warzone grenadierzy pancerni Dragonów. Mobilność zapewnia im transporter opancerzony Krait, siłę ognia i “przeżywalność” – doskonała broń i pancerze Bauhausu.
Cena transportera jeszcze nie jest ustalona, a i do cen reszty (jak w wypadku innych oddziałów) proszę się zbytnio nie przyzwyczajać.
Oddział:
Oddział elitarny
Minimalny Rozmiar: 8 (w tym transporter i załoga)
Maksymalny Rozmiar: 16
Próg Morale: 4
1 specjalista na 3 nie-specjalistów
Sierżant: śmiertelnik, dowódca oddziału elitarnego, wymagany 1
WW | WS | M | DW | A | ŻW | S | R | P | Ro | K |
8 | 11 | 4 | 13 | 3 | 1 | 4 | 3 | 20 | 2 | 23 |
Wyposażenie: Karabin Szturmowy AG-17 “Panzerknacker”
Umiejętności: Zmysł Taktyczny:Drużyna, Dowódca: Drużyna
Dragon: śmiertelnik, żołnierz oddziału elitarnego, wymagany 4-8
WW | WS | M | DW | A | ŻW | S | R | P | Ro | K |
7 | 10 | 4 | 12 | 3 | 1 | 4 | 3 | 20 | 2 | 18 |
Wyposażenie: Karabin Szturmowy AG-17 “Panzerknacker”
Umiejętności:
Kapral: śmiertelnik, żołnierz oddziału elitarnego, opcjonalny 0-1
WW | WS | M | DW | A | ŻW | S | R | P | Ro | K |
7 | 10 | 4 | 12 | 3 | 1 | 4 | 3 | 20 | 2 | 19 |
Wyposażenie: Karabin Szturmowy AG-17 “Panzerknacker”
Umiejętności:Dowódca: Sekcja
Grenadier: śmiertelnik, żołnierz oddziału elitarnego, opcjonalny 0-1
WW | WS | M | DW | A | ŻW | S | R | P | Ro | K |
7 | 10 | 4 | 12 | 3 | 1 | 4 | 3 | 20 | 2 | 21 |
Wyposażenie: Granatnik GL-405
Umiejętności:
Dragon z Lekkim Karabinem Maszynowym: śmiertelnik, żołnierz oddziału elitarnego, opcjonalny 0-2
WW | WS | M | DW | A | ŻW | S | R | P | Ro | K |
7 | 10 | 4 | 12 | 3 | 1 | 4 | 3 | 20 | 2 | 22 |
Wyposażenie: Lekki Karabin Maszynowy MG-40
Umiejętności:
Medyk: śmiertelnik, żołnierz oddziału elitarnego, opcjonalny 0-1
WW | WS | M | DW | A | ŻW | S | R | P | Ro | K |
7 | 10 | 4 | 12 | 3 | 1 | 4 | 3 | 20 | 2 | 22 |
Wyposażenie: Karabin Szturmowy AG-17 “Panzerknacker”
Umiejętności: Medyk:5
Weteran: śmiertelnik, żołnierz oddziału elitarnego, opcjonalny 0-2
WW | WS | M | DW | A | ŻW | S | R | P | Ro | K |
7 | 10 | 4 | 12 | 3 | 1 | 4 | 3 | 20 | 2 | 20 |
Wyposażenie:Karabin Szturmowy Kampfkannone
Umiejętności:
Specjalista z Ciężkim Karabinem Maszynowym: śmiertelnik, specjalista oddziału elitarnego, opcjonalny 0-1
WW | WS | M | DW | A | ŻW | S | R | P | Ro | K |
7 | 10 | 4 | 12 | 3 | 1 | 4 | 3 | 20 | 2 | 26 |
Wyposażenie:Ciężki Karabin Maszynowy MG-80
Umiejętności:
Specjalista z Wyrzutnią Rakiet: śmiertelnik, specjalista oddziału elitarnego, opcjonalny 0-1
WW | WS | M | DW | A | ŻW | S | R | P | Ro | K |
7 | 10 | 4 | 12 | 3 | 1 | 4 | 3 | 20 | 2 | 27 |
Wyposażenie:Wyrzutnia Rakiet ARG-17
Umiejętności:Zmysł Taktyczny: Osobisty
Snajper: śmiertelnik, specjalista oddziału elitarnego, opcjonalny 0-1
WW | WS | M | DW | A | ŻW | S | R | P | Ro | K |
7 | 11 | 4 | 12 | 3 | 1 | 4 | 3 | 20 | 2 | 27 |
Wyposażenie:Karabin Wyborowy PSG-99
Umiejętności:Snajper
Wysunięty Obserwator: śmiertelnik, specjalista oddziału elitarnego, opcjonalny 0-1
WW | WS | M | DW | A | ŻW | S | R | P | Ro | K |
7 | 10 | 4 | 12 | 3 | 1 | 4 | 3 | 20 | 2 | 20 |
Wyposażenie:Karabin Szturmowy AG-17 “Panzerknacker”
Umiejętności:Wysunięty Obserwator
Transporter Opancerzony GEV-10 Krait: poduszkowy pojazd zamknięty, wymagany 1
WW | WS | M | DW | A | ŻW | S | R | P | Ro | K |
4 | 6 | 24 | 5 | ?? |
Wyposażenie:
Lekki Karabin Maszynowy MG-40
Umiejętności: Ciężki Pancerz: 1
Uwagi: –
Kierowca: śmiertelnik, żołnierz oddziału elitarnego, wymagany 1 na Transporter Opancerzony Krait
WW | WS | M | DW | A | ŻW | S | R | P | Ro | K |
7 | 10 | 4 | 12 | 3 | 1 | 4 | 3 | 20 | 2 | 16 |
Wyposażenie: Pistolet HG-25 “Equalizer”
Umiejętności:
Strzelec: śmiertelnik, żołnierz oddziału elitarnego, wymagany 1 na Transporter Opancerzony Krait
WW | WS | M | DW | A | ŻW | S | R | P | Ro | K |
7 | 10 | 4 | 12 | 3 | 1 | 4 | 3 | 20 | 2 | 16 |
Wyposażenie: Pistolet HG-25 “Equalizer”
Umiejętności:
Broń
Ciężki Karabin Maszynowy MG-80
CC | PB | SR | MR | LR | ER | Dam | AV | Jam |
– | 2×3 | 1×2 | 0 | -2 | – | 13 | 1 | 20 |
Granatnik GL-405
CC | PB | SR | MR | LR | ER | Dam | AV | Jam |
– | 0 | -1 | -3 | – | – | spec | spec | 20 |
Uwagi: spec – zależy od użytej amunicji. Ogień pośredni
Granatnik Podwieszany GW-170
CC | PB | SR | MR | LR | ER | Dam | AV | Jam |
– | 0 | 0 | – | – | – | spec | spec | 20 |
Uwagi: spec – zależy od użytej amunicji
Karabin Szturmowy AG-17 “Panzerknacker”
CC | PB | SR | MR | LR | ER | Dam | AV | Jam |
– | -1 | 0 | 0 | -2 | – | 10 | 0 | 20 |
Uwagi: Wyposażony w Granatnik Podwieszany GW-170
Karabin Szturmowy Kampfkannone
CC | PB | SR | MR | LR | ER | Dam | AV | Jam |
– | -2 | 1 | 0 | -3 | – | 11 | 1 | 19 |
Karabin Wyborowy PSG-99
CC | PB | SR | MR | LR | ER | Dam | AV | Jam |
– | -1 | 1 | 2 | 2 | 0 | 14 | 0 | 20 |
Lekki Karabin Maszynowy MG-40
CC | PB | SR | MR | LR | ER | Dam | AV | Jam |
– | 3×3 | 2×2 | -1 | -4 | – | 11 | 0 | 20 |
Pistolet HG-25 “Equalizer”
CC | PB | SR | MR | LR | ER | Dam | AV | Jam |
1 | 2 | -1 | – | – | – | 9 | 0 | 20 |
Wyrzutnia Rakiet ARG-17
CC | PB | SR | MR | LR | ER | Dam | AV | Jam |
– | – | -3 | -4 | -5 | – | 13×2 | 2 | 20 |
Uwagi: Amunicja odłamkowa – mały wzornik wybuchu, AV 0, Dam 11
Jeśli się dobrze orientuje Dragoni są jednostka szturmowa wiec moze jakas odpowiednia umiejetnosc szturmowa?
Sorry, źle się orientujesz.
Dragoni to wg fluffu kierowcy czołgów, więc ze szturmem wspólnego mają niewiele.
Ci tutaj również – całą ‘szturmowość’ jaką potrzebują zapewnia im Krait.
No cóż ja praktycznie cały czas gram w 2 edycje, więc moge sie mylić.
Drugiej edycji nie było 😛 (i tej wersji się wszyscy trzymamy).
Chciałbym się upewnić jak to jest z tym transporterem i załogą. Minimalny oddział[Minimalny Rozmiar:8 (w tym transporter i załoga)] to będzie 6 dragonów + 2 załoga? Bo po tym jak opisaliście Meke w Mishimie to już sam nie wiem.
4, sierżant, transporter, kierowca i strzelec. Razem 8 pancernych, bez psa.
Czy mogę liczyć na rzucenie odrobiny światła na zasady opuszczania transporterów. Tj czy załoganci sa liczeni jak załoga i gdy pojazd w akcji np rusza sie/strzela a oni pozostają w środku to ich akcja przepada czy też mogą zachomikować akcje i np po trzech akcjach ruchu pojazdu wyskakuja z niego (użycie akcji?) i wykonują swój zestaw ?
O wysiadaniu już pisałem gdzieś – jedna akcja, możesz w niej odejść o 1/2 swojego R od wyjścia z taksówki. Wkładka mięsna oczywiście wydaje akcje jak załoga pojazdu – czyli żadnego chomikowania.
Czy to: ttp://www.toposolitario.com/workshop/h … ival01.pdf
Będzie odpowiednio duże jako Krait?
Trudno powiedzieć, nie chce mi się tego sklejać 😉 . Powinien być rozmiarów między Rhino z 40k a tym żywicznym Verminem, którego Sosna kiedyś sprzedawał
aga ok. powinien byc odrobine mniejszy od Rhino – napewno niższy i węższy może minimalnie dłuższy. ok. thx:)
Czy snajper pnie powinien mieć WS oddziału +1 czyli 11?
W excelu miałem WS takie, jak reszty oddziału – czyli chyba nie…
Błąd copy-paste w Excelu, już poprawione.
przy cenie Kraita z załogą 100 to pełny skład wychodzi tyle co 12 Jegrów – w obu przypadkach drogawo. Co ciekawe Jegrami sobie nie radzę a Dragoni pod osłoną Kraita ładnie mi grają.