Miny i Ładunki Wybuchowe
Pola Minowe
Miny reprezentowane są przez karty o identycznych rozmiarach jak karty oddziałów (109mmx70mm). Każda karta reprezentuje fragment pola minowego – awers karty powinien pokazywać symbol pola minowego, natomiast na rewersie powinna znajdować się informacja o typie min, z którego składa się dane pole minowe.
Dowolny model poruszający się przez pole minowe z wyjątkiem modeli latających może wywołać eksplozję jednej z min. Aby uniknąć wejścia na minę, model musi pomyślnie przejść test Dowodzenia – jeśli ten test będzie nieudany, model wywołuje eksplozję i należy rozliczyć jej skutki zgodnie z zasadami podanymi dla danego typu min, Pole Minowe pozostaje w grze. Test należy wykonywać w każdej akcji, w której model porusza się po polu minowym, w momencie, gdy znajdzie się na tym polu (czyli przy rozpoczęciu ruchu na polu minowym – od razu). Test wykonujemy dla każdego pola minowego osobno (jeśli model porusza się przez kilka pól minowych).
Modele poruszające się w Pozycji Strzeleckiej uzyskują premię +2 do Dowodzenia dla celów tego testu.
Umieszczanie i rozbrajanie pól minowych
Model wyposażony w miny dowolnego typu może rozmieścić Pole Minowe poświęcając na to trzy akcje (są to akcje widoczne).. Należy umieścić kartę reprezentującą Pole Minowe w taki sposób, aby stykała się z modelem rozmieszczającym Pole. Karta reprezentująca Pole Minowe może również być umieszczona pod modelem rozmieszczającym pole minowe – w następnej swojej aktywacji będzie mógł on opuścić pole minowe bez konieczności wykonywania testu Dowodzenia, jednak wszelkie późniejsze próby poruszania się po polu minowym będą wymagały udanych testów Dowodzenia.
Ukryte pola minowe
Wszystkie Pola Minowe rozmieszczane w trakcie gry są widoczne na polu bitwy – ograniczony czas na ich rozmieszczenie i zamaskowanie powoduje, że żołnierze łatwo orientują się, że coś w danym miejscu nie gra.
Konkretne scenariusze mogą zakładać wykorzystanie ukrytych pól minowych – w takim wypadku lokalizacja pola minowego powinna być określona w scenariuszu lub zapisana w niebudzący wątpliwości sposób przez gracza decydującego o tej lokalizacji.
Rozminowywanie
Model posiadający umiejętność Trening Saperski może znajdując się na Polu Minowym lub stykając się z nim wydać trzy akcje na próbę rozminowania go (są to akcje widoczne). Aby rozminować Pole Minowe, model taki musi przejść test Dowodzenia. Modele poruszające się w Pozycji Strzeleckiej uzyskują premię +2 do powodzenia dla celów tego testu.
Udany test Dowodzenia powoduje usunięcie jednej karty Pola Minowego. Nieudany test Dowodzenia powoduje eksplozję jednej z min – należy rozliczyć jej skutki zgodnie z zasadami podanymi dla danego typu min, Pole Minowe pozostaje w grze.
Ładunki Wybuchowe
Ładunkami Wybuchowymi określamy materiały przeznaczone do tworzenia wyrw w barierach, burzenia obiektów oraz pozostałe ładunki nie wykorzystywane do tworzenia Pól Minowych (np. tak zwane Miny Claymore). Model wyposażony w Ładunki Wybuchowe może umieścić znacznik Ładunku Wybuchowego poświęcając odpowiednią ilość akcji (są to akcje widoczne). podaną w opisie ładunku wybuchowego. Umieszczając znacznik Ładunku Wybuchowego gracz deklaruje rodzaj umieszczanego ładunku oraz sposób jego detonacji – natychmiast po umieszczeniu lub jako ładunek detonowany drogą radiową. Detonacja drogą radiową wymaga wydania przez model, który umieścił Ładunek Wybuchowy jednej akcji. W przeciwieństwie do Pól Minowych Ładunki Wybuchowe są jednorazowego użytku.
Kupowanie Min i Ładunków Wybuchowych
Miny i ładunki wybuchowe mogą zakupić jedynie Modele posiadające zdolność Trening Saperski. Koszt min i ładunków wybuchowych podany jest w ich opisie. Każde wykupione Pole Minowe lub Ładunek Wybuchowy może zostać użyte jednokrotnie, chyba, że opis danego Pola Minowego lub Ładunku Wybuchowego stanowi inaczej. Model może kupić dane Pole Minowe lub Ładunek Wybuchowy wielokrotnie. Gracz powinien śledzić ilość wykorzystanych już przez dany model Pól i Ładunków. Podobnie jak w wypadku innego wyposażenia, Pola i Ładunki należące do wyeliminowanego z gry modelu przepadają.
Detonacja drogą radiową wymaga wydania przez model, który umieścił Ładunek Wybuchowy jednej akcji w zasięgu DW, czy można go jakoś zwiększyć?
Gdzie tu widzisz coś o zasięgu? Jedna akcja po prostu, gdziekolwiek.