Miny
- Wybuchowa mina przeciwpiechotna: Obrażenia 12, Koszt 5
- Kołkowa mina przeciwpiechotna: Obrażenia 10, mały wzornik wybuchu, Koszt 10
- Wyskakująca mina przeciwpiechotna: Obrażenia 6, duży wzornik wybuchu, Koszt 12
- Mina chemiczna: ATS:10, mały wzornik wybuchu, Koszt 10
- Mina przeciwpancerna: Obrażenia 12 AV:2, uaktywniana tylko przez modele o Rozmiarze 3 lub więcej, Koszt 12
Ładunki Wybuchowe
- Mina Claymore: Założenie wymaga poświęcenia 1 akcji, znacznik symbolizujący założoną minę powinien wskazywać kierunek wybuchu miny strzałką, której przedłużeniem będzie oś symetrii wzornika. Może być wyłącznie detonowana drogą radiową, detonując kładziemy mały wzornik miotacza ognia, wszystkie modele pod wzornikiem otrzymują Obrażenia 12. Można wykorzystać zarezerwowaną przez Czekanie akcję do detonacji Miny Claymore. Koszt jednej miny Claymore – 2 pkt.
- Ładunek Tnący: Założenie wymaga poświęcenia 2 akcji, ładunek można założyć na drzwi lub inną przeszkodę nie grubszą niż 0.5 cala. Detonacja ładunku powoduje utworzenie w danym miejscu przejścia o rozmiarach wystarczających do modeli o Rozmiarze 2. Utworzone przejście należy odpowiednio oznaczyć (np. znacznikiem). Koszt ładunku tnącego – 3 pkt za ilość wystarczającą na całą grę.
- C9: Założenie wymaga poświęcenia 3 akcji, ładunek można założyć na nieruchomy obiekt. Detonacja ładunku pozwala na zniszczenie w ten sposób zaminowanego obiektu. Scenariusz może wymagać założenia więcej niż 1 ładunku C9 na przeznaczony do zniszczenia obiekt. Dostępność C9 będzie określał scenariusz.
- IED: Założenie wymaga poświęcenia 3 akcji. Może być wyłącznie detonowany drogą radiową, detonując kładziemy mały wzornik wybuchu, wszystkie modele pod wzornikiem otrzymują Obrażenia 14×3 AV:2. Można wykorzystać zarezerwowaną przez Czekanie akcję do detonacji IED. Koszt jednego IED – 6 pkt.
Dość podstawowy zestaw zabawek, załatwiający podstawowe potrzeby. W wypadku ładunków tnących i C9 brak informacji o uszkodzeniach jest celowy – z założenia po prostu działają jak należy. Ceny oczywiście mogą ulec zmianie. Masoni nie odpowiadają za zgodność działania z rzeczywistością oraz obrażenia lub śmierć modeli lub graczy związane z wykorzystaniem min i ładunków wybuchowych na polu bitwy.
Szczęśliwego Nowego Roku i pamiętajcie o akcji Nie Strzelam Na Sylwestra
No ciekawią mnie te miny – szczerze to nigdy w WZ nie udało mi się skutecznie użyć Sapera. Przecież gracz widząc kartę z miną na planszy po prostu na nią nie wejdzie albo (jeżeli już będzie musiał) to puści tam najtańszy model, który tą minę zdetonuje własnym ciałem…
Czy ktoś widział skuteczne wykorzystanie Min w grze? Interesuje mnie zarówno informacja z jednej jak i z drugiej strony.
Skuteczne wykorzystanie min widziałem w UWZ – i to nie raz (najczęściej u Blitzerów). Tu natomiast mamy nieco inną bajkę – zwróć uwagę na to, że w przeciwieństwie do UWZ pole minowe zostaje w grze jak ktoś na minę wejdzie. Jeśli zaminujesz miejsca, gdzie ktoś musi przejść – a przy grze w sensownym terenie to całkiem możliwe – miny mogą mieć całkiem niezłe zastosowanie. Użycie min do zniechęcenia przeciwnika do chodzenia w określonym miejscu też ma sens – jeśli ma np. 3 przejścia, z czego dwa mu zaminujesz, w zasadzie wiesz, którędy pójdzie. To samo z IED czy Claymorami – odpowiednio umieszczone ograniczą przeciwnikowi możliwości ruchu, podejścia do Twoich pozycji itp.
Wszystko, co ogranicza przeciwnikowi możliwości, ma duży sens 😉 .
O, super:) choć mam pewne obawy, co do skuteczności min claymore – trzeba by mieć bardzo wielu saperów, że zatrzymać choć 1 oddział – bo np. mając 2 czekających saperów będziemy mogli odpalić tylko dwie miny ergo 2 stracone modele max. (puszcza się pojedynczo) Chyba tylko obawa o własnego dowódcę może skłonić przeciwnika do ominięcia przeszkody. Z drugiej strony takie snajpowanie wydaje się super:)
rozumiem, że istnieje możliwość położenia zazębiających się kart, tak, że przejście (zetknięcie się podstawki z krawędzią kart to przejście?;)) wywoła 2 testy?
Te 3 akcje na pole minowe, to bardzo duży minus, szkoda, że nie można np tego jakoś rozłożyć np. 1 akcja ruch, 2 akcje i jedna akcja w drugiej turze. No ale rozumiem idee, rozstawianie min pod ogniem wroga grozi śmiercią bądź kalectwem. 😛
Mam nadzieję, jednak, że ceny min troszkę chociaż spadną w ostatecznej wersji.
Dzięki za update, już chyba niemal wszystko jest na blogu, prawda?
Zostały już tylko zasady pojazdów, doradcy, moce i punkty?
tj. miałem na myśli te miny wzornikowe – bo i tak każdy będzie puszczał po 1 szwejku.
Do opublikowania trochę jeszcze zostało – pojazdy, cc, strzelanie, moce, konsultanci, personalities, sporo wyposażenia… dużo tego 😉 . Ale w sumie grać już się da.
Ceny min – to się jeszcze zobaczy. 3 akcje zdecydowanie zostaną – rozłożenie sporego pola minowego chwilę musi potrwać 😉 . Karty pól mogą się pokrywać (stąd m.in. info o osobnym testowaniu za każde pole) – to po prostu gęste pole minowe.
A claymore są dość praktyczne, bo można w ten sposób skasować kogoś z czekania bez wystawiania głowy zza węgła.
można mieć kilka aktywnych claymorów w różnych miejscach planszy, i wybierać który się odpali? lub odpalić “nie swoją” minę? tj. podłożoną przez innego sapera z armii/oddziału? Jeśli nie to potencjalnie może być straszne zamieszanie.
można, ale saper odpala swoje. co do zamieszania – długopis i po problemie 😉
w sumie racja:)
– w tekście zginął koszt za minę ppanc.
Mógł byś jeszcze wyjaśnić jak z czekania można odpalić ładunek? W końcu teoretycznie tylko w odpowiedzi na “widoczną” akcję dowolnego modelu? Czy modelu który będzie celem? Czy bedzie to wyjątek i będzie można odpalić w dowolnym momęcie?
OT:Zastanawiam się też nad zastosowaniem granatów hukowych – jest to trudno wykonalne, no i granatów oświetlających/dymnych – w przypadku rozrzutu zostają na miejscu czy znikają? Jeśli zostaja to ile tur, 1?
Cholera, przez sen odpowiedzi nie powinienem pisać – wyżej zabrakło “lub” między “z czekania” a “bez wystawiania głowy zza węgła” 😉 . Tzn. można to odpalić z czekania widząc akcję przeciwnika, albo w swojej aktywacji nie widząc przeciwnika.
Granaty ulegające rozrzutowi lądują tam, gdzie się rozrzuciły – nie znikają.
aha, z tą detonacją wyłącznie droga radiową, to wydaje się strasznie trudne do wykorzystania, zato banalne do ominięcia chyba, że saper jest pancerny i wsparty potężną siłą ognia. Posiedze i pozastanawiam się jak je można wykorzystać tak samo IED.
No ja pisałem na bani/kacu (sam nie wiem:P), stąd niski poziom spostrzegawczości.
Narazie podstawowe zastosowanie to chyba, podbiec postawić minę i odpalić ją w przeciwników na 3 akcji.
Claymore i IED najbardziej przydają się ze spadochroniarzami albo infiltratorami – wystawiasz się mocno do przodu zasłonięty przed przeciwnikiem, zakładasz ładunki, wycofujesz się nieco. Oczywiście teren musi współpracować – dobrze to działa w mieście czy w kanałach, na boisku piłkarskim lepiej zainwestować w snajperów.
no tak, ale cały problem chyba polega na tym, żeby wybuch objął więcej niż jeden model – a to z uwagi na aktywację 1 model 3 akcje dość problematyczne niestety, zresztą jeśli ktoś widzi sapera. Zobaczymy w praniu:) Miny rules i tyle.:)
Całkiem spokojnie starczy, żeby objął jeden. To jeden model do zabicia inaczej mniej 😛
Czy detonacja z czekania wymaga zdania testy LD jak normalnie ?
Oczywiście
Tak mnie zastanawia jedna rzecz. Jakie są szanse ze na minę wlezie więcej niż jeden model ? W związku z tym jaki jest sens min ze wzornikiem ? Proszę o podanie jakiegoś przykładu jeśli ktoś z was ma pomysł.
hmm ustawmy się za rogiem/drzwiami na ulicy. stawiamy wzornik przez długosć ulicy, zboku sapera z czekaniem oraz 2 trooperów przed nim.
Przeciwnik może stać, minąć miny, zatrzymać się na wzorniku poczym szarżować lub oddać strzał do naszych.
powiedzmy że wystawiłeś Claymore i ICE [za dużo tych akcji no ale…]. Oddział jego może znajdować się maksymalnie 12 cali, od wzornika, ale wtedy i tak nam nie zagrozi więc musi być bliżej.
Jeśli jest 6/8 cali wtedy będzie miał 1 akcję po wejsciu na wzornik.
jeśli jest w odległości 3/4 cale to ma dwie akcje. ale w takim przypadku Claymore obejmie kilka modeli [ma duży wzornik? – nie jestem pewien ile cali ma ten wzornik mam wzorniki z 1, 2, 3 ed oraz od W40k:P].
Tak więc zagraża nam tylko jeśli jest dalej, wtedy jednak ma tylko 1 akcję. możemy więc przepuścić 1 lub więcej i odpalić ICE na wazny model, możemy poświęcić wystawionego do przodu trupera, żeby pojechać po nim i innych modelach. Możemy też kombinować dalej. 😛 Ale jest to truuudne. Chyba powinniście troche obniżyć ceny spaerów albo coś.:P
myślałem nad tym kilka dni, ale generalnie przydał by się rozrzut min – lub jakieś prawo do ich przesunięcia albo coś.
Bo też i 2 tury na obstawienie 1 korytarza – wiąże straszliwie oddział – ja w końcu będe sotosował półśrodek – tj mega drogi oddział – Jegrów, z Saperem, CKM, Kapralem i Kapitanem podzielony jakgdyby na dwie sekcje…
Chodziło mi o pole minowe bo jak dla mnie to jedyna sensowną mina jest przeciwpiechotna za 5 pkt reszta jak napisalem nie mam bladego pojecia jak wzornikiem objąć wiecej niz jeden model oraz ich cena jest masakrycznie duza w porównaniu do tej pierwszej.
nom też o tym już pisałem… ale podałem jedyny przykład zastosowania łdunków i min jaki wymyśliłem…
swoją drogą Bau ma >TYLKO 2< saperów w Jegrach i Blitzach. Aż dziw bierze… ;( wszyscy inni mają w gruntach sapera.;/
w cybie nie maja, nie wiem tez jak w legionie to wyglada. Ale spojrz prawdzie w oczy w tych 2 jednostkach sie naprawde fajnie moga sprawdzic. Z claymorem mogloby byc fajnie jakby oprócz droga radiowa aktywowal sie jak pole minowe na wzorniku strzelby, moim zdaniem wtedy by miały wiekszy sens.
nom ale jednak wole wystawiać miny oddziałem za 110 pk a nie za 300… bo wiązanie się na 2 tury to tylko tacy hobbyści ładunków wybuchowych jak ja robią. Przejżałem wszystkei jednostki z umiejką snajper. Poza Cybem wszyscy mają masy snajperów, a np. bractwo, imperial, wilki już zupełnie przesadzają, podobnie capitol.:P
no claymore jeszcze jest ok, podbiegasz stawiasz mine i masz jednorazowa strzelbe za 2 punkty auto hitującą bez limitu. [odpalana pod koniec akcji rozstawienia].
Najgorsze są te pola minowe, no i jeszcze kwestia odpalania z “zwykłego czekania”.;/
nom fakt że w tych jednostkach są nieżli, ale tacy pielgrzymi albo okopowcy, zresztą wydaje mi się że pola minowe najlepiej roztsawiać modpojem, a ładunki saperem oddziału. no ale własnie te wzorniki/koszty/rozrzut/akcje [jedno podkreślić:]
nie oddziałem za 300 pkt tylko modelem za max 30 a dzieki infiltracji lub zrzutowi masz mozliwosc zrobienia fajnych rzeczy: zaminowac punkt strategiczny zrobic sobie wzmoznione stanowisko prowadzenia ognia zaminowując jakis domek-juz ci machiniaki nie wleza wtedy. Te za 5 pkt to na prawde fajna sprawa moim zdaniem. No ale inne ? Na prawde poza sytuacja ze na pole spadaja spadochroniarze to nie wiem jak wykorzystac te wzornikowe.
Jaki macie problem z użyciem min?
To nie jest broń ofensywna – jak ktoś używa jej w ataku to znaczy że raczej źle wydał punkty. Oprócz oczywistości (infiltratorzy/spadochroniarze) używanych wcześniej polecam mocno się zastanowić nad możliwością ochronienia oddziału strzeleckiego przed atakiem wręcz przez przeciwników, którzy normalnie mogliby ich dość bezkarnie wyrżnąć – za to miny obszarowe umieszczone/wycelowane na wysuniętych członków oddziału (czyli tak, gdzie skończą szarżujące modele wroga, w przypadku jakiegokolwiek terenu lub właściwego ustawienia modeli z konieczności się grupując) pozwolą saperowi z czekania lub w następnej aktywacji zafundować im zemstę.
Jeśli ktoś ma oddział specjalistów do walki wręcz i potrzebuje przebić się przez mięso armatnie (np. milicję albo coś podobnego kalibru) chroniących PZ / bardziej wartościowy oddział / modpoja ‘chronione’ (często pośmiertnie 😉 ) np. kombinacją min claymore (łatwe w rozstawieniu i tanie) oraz dobrze umieszczonych obszarowych [osobiście preferowałbym chemiczne – dobrze oddziałają na psychologię graczy]. Myślę, że przeciwnik dobrze się zastanowi i pewnie zmarnuje trochę akcji gdzieś po drodze, plus jest spora szansa że straci od min parę modeli.
A moje mięso armatnie z pola minowego nie musi się ruszać – mają karabiny, dużo punktów też nie są warci 😉
I jest przykład 😉
Jak ktoś nie umie wykorzystać paskudnego potencjału min, to przecież może użyć innych zabawek w rozpisce – jest tego trochę, niewiele jest też oddziałów, które wymuszają branie saperów jako specjalistów 😉
No nie wiem mnie ten twój przykład nie przekonuje w ogóle. Claymory- ok, ale te z kołowym wzornikiem to nie mam pojęcia. A podany przykład że ktoś się będzie pchał na pole model przy modelui najlepiej jeszcze sobie na nim postoi wesoła gromadką- no tak jest to jakiś przykład ale liczyłem na coś bardziej prawdopodobnego. Robienie czegoś co może się przydać raz na “n” gier i to też wątpliwe wydaje mi się pozbawione sensu. Tak czy owak ja tam mam zamiar się polami [pobawić jak bedzie okacja. 10pkt na jednym specu za dwie sztuki mogą sie nawet całkiem przydać.
Wcale nie musisz być z góry przekonany 😛 . A raz na n gier przydaje się wiele rzeczy, które robisz 😛 .
to Bauhaus nie może tak zrobić:P bo ma tylko w elitach.
A ja tam przejrzałem z grubsza rozpiski i saperów nie za\najduje w gruntach ani w cap ani w mishimie ani w cybie w imperialu poza wilkami tylko okopowcy wiec nie widze tutaj zeby bau był jakos mocno pokrzywdzony.
Zreszta jak dla mnie ta zabawka ma zastosowanie tylko w przypadku infiltreacji i/lub spadochroniarzy. Tak wiec i w Jegrach i w blitzerach jest jak znalazł.
1) gra nazywa się WarZone nie Minecraft – miny nie są rozwiązaniem wszystkich problemów i osią gry
2) jeśli mój przykład cię nie przekonał, że warto użyć min – nie używaj. ‘Bardziej’ prawdopodobnego zastosowania niż takie do wykorzystania przeciwko armiom do CC ci nie podam – bo częstsze jest tylko z infiltratorami/spadochroniarzami. Używaj min jak chcesz, nic złego się nie stanie, jak wykorzystasz tylko 20-40% ich potencjału (oprócz przegranych bitew może).
3) no tak, postawienie min elitami pod gruntem jest niesamowicie niewykonalne ;P
hmm wymyśliłem zastosowanie min.
W alejce/tunelu wystawiasz 1 zwykłe pole minowe,potem w odstepie od 3 do 5 cali pole minowe z minami na kiju – duży wzornik ma 5″.
Przeciwnik może albo przejść 2 pola minowe i mieć mało/0 ruchu, lub zgrupować się pomiędzy lub za polem minowym. Ryzykująć wielokrotne oberwanie miną, oraz strzał choćby zza węgła jeśli wystawimy tak, że karta 2 pola minowego kończyć się będzie równo z kantem.
Można dodać jeszcze jakąś kombinację. Choć duży template to tylko DMG, a mały jest o wiele trudniejszy do zmaksymalizowania.
Nie mniej trzeba mieć raczej 2 saperów…
miało być wyskakująca mina i 6DMG – sorry za literówki.
Odnoszę wrażenie, że Flint (?) ma trochę racji co do ATS’ów – zazwyczaj ranią gorzej/tak samo jak broń DMG10. ;|